Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te,jotka asutte kahdestaan miehen kanssa

Vierailija
15.05.2022 |

Ei lapsia tai lapset jo omillaan.
Miten teillä hoituu ruokailut? Kumpi päättää mitä syödään vai keskustellaanko siitä? Kumpi laittaa ruoan?
Meillä mies ei osallistu millään lailla. Meillä ei syödä (ainakaan yhdessä) ellen minä laita ruokaa.
Heräsin tänään aiemmin eli ehdin syödä aamupalan ennen miestä. Hän nousi ja teki itselleen aamupalaa.
Sen jälkeen ei olla syöty mitään. Mies on pari kertaa kysynyt: mitä me syödään ja olen vastannut etten tiedä.
Mitään ei tapahdu.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat huolehtivat omista syömisistään.

Tosin myös toistemme ruokia/ kokkailuja syödään, jos sattuu olemaan nälkä ja maistuu.

Vierailija
42/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan otettu tavaksi tehdä viikon ruokalista joka sunnuntai yhdessä. Samalla pohditaan vähän tulevan viikon menoja ja työvuoroja ja laitetaan osittain sen mukaan tietyt ruoat tietyille päiville, jos toisella on kiire niin toinen voi tehdä sinä päivänä jotain bravuuriaan.  Useimmiten laitetaan ruokaa yhdessä, mutta varmasti joka viikko on molemmilla ainakin yksi päivä jolloin tekee ruoan yksin. En ryhtyisi suhteeseen, jossa olisin itse yksin ruokavastuussa. Onneksi tykätään samanlaisesta ruoasta ja ollaan molemmat aika hyviä kokkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tehdä ruokaa vain itsellesi.

Mies voi sitten ratkaista oman ruokailunsa niinkuin parhaaksi näkee.

Vierailija
44/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ruoat molemmille (meillä on eri ruokavaliot). Puoliso esittää toiveita ja tiedän kyllä jo muutenkin, mistä hän tykkää ja mistä ei. Lounasta hän ei syö ollenkaan ja aamiaisen arkisin vasta kun minä olen aloittanut työt, joten sen hän tekee itse. Viikonloppuisin teen joskus hänelle munakkaan tai yllätän brunssilla mutta yleensä olen jo koiran kanssa lenkillä ennen kuin hän nousee.

Minä teen ruuan siksi, että puoliso tekee enemmän muita kotitöitä. Tämä jako sopii molemmille.

Vierailija
45/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi kertonut mielipidettäsi miehelle ja sanonut voisiko hän vuorostaan kokata? Te ette ilmeisesti keskustele mitään..

Vierailija
46/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän, mitä syödään, käyn kaupassa ja laitan ruoat. Ja meillä syödään hyvin. Mies hoitaa keittiön siivoamisen.

Aamulla herään ensimmäisenä, keitän puuron, syön ja jätän miehen annoksen levylle ykköselle.

Meillä tämä toimii, ei valittamista.

Vierailija
47/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies aina päättää ja kokkaa.

Meilläkin mies hoitaa kokonaisuudessaan ruokapuolen.

Vierailija
48/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin ostaa, laittaa ja syö omat ruokansa. Nähtiin jo parisuhteen alussa kauan sitten, että ei tule olemaan mahdollista löytää yhteistä linjaa tässä asiassa, joten tällä mennään.

Vierailija
49/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä viikonloppuna mietitään yhdessä ruokalista seuraavalle viikolle. Se kokkaa, jolla sattuu olemaan enemmän aikaa tai sitten kokkaillaan yhdessä.

Vierailija
50/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruuat itselleni. Miehelle vien kellariin tähteet kerran päivässä.

Vierailija
51/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaihtelevaa. Mä syön silloin tällöin kasvisruokaa, mies tekee silloin itselleen jotain muuta. Joskus ostetaan einesannokset kun laiskottaa tai on kiireistä aikaa. Molemmat kyllä kokataankin yhteistä ruokaa, joskus taas tilataan Woltin kautta aasialaista ruokaa. 

Aamupalaa mä syön yksin kotona ja mies syö työpaikalla, lähtee niin aikaisin, että mä vielä nukun. Viikonloppuisinkin aamupalat erikseen kun heräillään niin eri aikoihin. 

Kyllä me sovitaan aika paljon näistä etukäteen. Jos tehdään molemmille yhteistä ruokaa, sitä tehdään isompi satsi että se riittää 2-3 päivää. Yhdessä kokataan harvoin kun siitä tulisi vain sanomista :D.

Mä teen useammin ruokaa, koska miehellä on pitkiä päiviä ja raskas työ. Mun työ kevyttä toimistotyötä. Mä huolehdin myös keittiön siisteydestä, minusta se on ihan reilua.

Vierailija
52/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein yhdessä, usein erikseen.

Arkena pääasiassa eri pöperöt,

viikonloppuna samat safkat.

Vierailija
53/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo eläkkeellä ja tehdään kaikki hommat yhdessä. Ostoslista tehdään yleensä valmiiksi ennen kauppaan menoa. Tarjouksia hyödynnetään ja osa laitetaan pakkaseen.

Meillä on täysin samanlainen ruokavalio, eikä allergioita ole. Makuasiat käyvät yksiin ja kaikkea syödään. Nykyään sikaa/nautaa vain vähän ja harvoin. Usein minä teen pääruuan ja mies salaatin.

Meillä jutellaan paljon ja ollaan iloisia kun päästiin eläkepäiviä viettämään.

Hyvää kevättä kaikille!

Vierailija
54/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kuin 25 vuoden ajan tätäkin ennen. Minä kokkaan.

Vierailija
55/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä passaa sitä miestä.