Oletko koskaan kertonut narsistille, että tiedät tämän olevan manipuloiva narsisti?
Ajattelin itse sanoa asian suoraan appiukolle kun/jos näen häntä enää.
Kohteli minua niin huonosti viime kerralla, että ei mitään aietta tavata enää, mutta jos jossain tilanteessa täytyisi hänet kohdata niin kyllä olen suunnitellut sanovani, että on paljastanut itsenä täys-narsistiksi ja yritykssensä manipuloida minua eivät enää tule onnistumaan.
Mitä voin odottaa jos näin sanon?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että minulla ei ole oikeastaan enää mitään menetettävää tämän narskun kanssa. Välit on menneet ja aivan varmasti on jo mustamaalannut minut sukulaisille. Olen ajatellut, että ne jotka häntä uskoo saa uskoa. Haluaisin enää vaan saada sanoa viimeisen sanani hänelle. Viimeksi olin niin hämmentynyt hänen käytöksestään ja syyttelyistä, että en tiennyt mitä sanoa. -ap
Kannattaa kuitenkin kertoa myös aviopuolisolle, että aiot tehdä tuollaisen tempun. Sinulla voi olla jotain menetettävää hänen kanssaan, jos ryhdyt tietoisesti rikkomaan välejä olemalla itsekin ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos palstalla on psykologiaa oikeasti tuntevia, niin mitä mieltä ootte siitä, että täällä oikeastaan kaikki ikävä- vaikka kesäkeitto jos ei tykkää siitä- luokitellaan narsismiksi???
En minä ole huomannut sellaista. Minusta narsismihavainnot täällä ovat olleet tarkan kuuloisia. Minusta ylipäätään on hyvä, että narsismista puhutaan paljon. T. Narsistin vaimo
Samaa mieltä, että täällä on todella kokemuksesta kumpuavia tarkkoja havaintoja. On erittäin hyvä, että narsismista puhutaan nykyään paljon eikä aihe ole mikään tabu vaan kuuluu yleissivistykseen. Se on todella hienoa, jos nyt narsistin kanssa tekemisissä olevien ihmisten silmät aukeaa ja ymmärtävät minkä kanssa ovat tekemisissä ennenkuin heille tulee enempää vahinkoa elämään.
T. Narsistin entinen ystävä
Watch "Exposing the Narcissist : Devaluation" on YouTube
Tällä videolla kerrotaan miksi kannattaa vaan jättää narsisti huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että minulla ei ole oikeastaan enää mitään menetettävää tämän narskun kanssa. Välit on menneet ja aivan varmasti on jo mustamaalannut minut sukulaisille. Olen ajatellut, että ne jotka häntä uskoo saa uskoa. Haluaisin enää vaan saada sanoa viimeisen sanani hänelle. Viimeksi olin niin hämmentynyt hänen käytöksestään ja syyttelyistä, että en tiennyt mitä sanoa. -ap
Tiedän tunteen. Annat kuitenkin vaan lisää vettä myllyyn ja infoa itsestäsi. Narsisti ei opi eikä narsistia kiinnosta. Ja narsistia loukkaa enemmän se, että jätät huomiotta.
Hg tudorin vinkit:
Is it ever useful to inform someone that they are a narcissist?
No.
A Lesser Narcissist has no insight as to what he is. He will regard your comment as a criticism. This will ignite his fury. He has a low control threshold and will lash out at you in some way. Therefore you will suffer an adverse reaction which will hurt and may harm you.
A Mid-Range Narcissist has no insight either. He will regard your comment as a criticism. His fury will also be ignited. He is more likely to manifest this fury as cold fury and will give you a silent treatment. He will not accept what you say and he will upset you.
A Greater Narcissist knows what he is but will not admit it as to admit it would be to cede control to you. We cannot allow that. We must always be in control. The Greater has more control and will be able to keep his fury under control. Instead he will deny what you say, use it as an opportunity to draw fuel from you by frustrating and arguing with you, whilst making a mental note to his up his game as you know what he is.
To read more about the consequences of telling a narcissist what he or she is, read this article
No, You are the Narcissist part one
https://narcsite.com/2016/08/19/no-you-are-the-narcissist-part-one/
To understand all about the narcissism and his or her fury, read this book
Fury - Kindle edition by H G Tudor.
https://www.amazon.com/Fury-H-G-Tudor-ebook/dp/B01A3CY4IS/ref=sr_1_29?s…
Olen narsistinmetsästäjä ja panen akat kuriin.
mies54v
Olen kertonut. Hän sanoi minun menettäneen mielenterveyteni. Blokkasin hänet. Eikä ole ollut mitään ongelmaa sen kanssa jälkeenpäin.
Ei tarvinnut. Lakkasin uskomasta narsistisen tuttavan valheita, kun opin miettimään mikä motiivi hänen minkäkin juttunsa taustalla on. Joka ainoa kerta motiivi oli nostaa itseään muiden yläpuolelle, päteä tai pönkittää egoa. Näin siitä kylmästä katseesta narsistin vaistonneen etten enää uskonut pa*kapuheita. Narsisti pisti aika nopeasti välit poikki jollain naurettavalla tekosyyllä. Se oli helpotus, olin säilyttänyt jonkinlaiset välit vain koska sen oudot jutut olivat tavallaan viihdyttäviä, kun osasi suhtautua niihin narsistin valheina. Aiemmin ne olivat rasittavia, outoja draamoja normaaleista ja arkisista pikkuasioista.
parasta vaan jättää narsisti ilmottamatta mitään,et tapaa,et soita,et vastaa puheluun ym. katoat. joskus jos narsisti on jäänyt kii valheesta,tai muusta petoksesta ne saattaa itse kadota kun pieru saharaan. jos perhettä narsisti,niin kerro omal perheelle ettet halua enää tavata narsistia ja sitten et tapaa,kun sulla "muuta menoa"
Ei sille sitä tarvitse kertoa. Kyllähän se nyt itse tietää mitä on tekemässä. Muilla niitä ymmärrysongelmia on.