Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kertonut narsistille, että tiedät tämän olevan manipuloiva narsisti?

Vierailija
15.05.2022 |

Ajattelin itse sanoa asian suoraan appiukolle kun/jos näen häntä enää.

Kohteli minua niin huonosti viime kerralla, että ei mitään aietta tavata enää, mutta jos jossain tilanteessa täytyisi hänet kohdata niin kyllä olen suunnitellut sanovani, että on paljastanut itsenä täys-narsistiksi ja yritykssensä manipuloida minua eivät enää tule onnistumaan.

Mitä voin odottaa jos näin sanon?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei näe valoa. Sen sijaan usuttaa lentävät apinat kimppuusi. Ts alkaa mustamaalata sinua kaikille.

Vierailija
2/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Narsku ei suinkaan ajattele, että siinäpä tarkkanäköinen fiksu tyyppi vaan pitää sinua säälittävänä ääliönä jolle pitää kostaa kaikin keinoin, kun menit jotain noin ääliömäistä hänestä sanomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos appiukkosi on oikeasti narsisti niin hän kokee avautumisesi jälkeen olevansa uhri. Toki ihan taviskin kokisi paljolti niin, mutta narskulla siihen liittyy pohjaton kostonhimo.

Vierailija
4/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että minulla ei ole oikeastaan enää mitään menetettävää tämän narskun kanssa. Välit on menneet ja aivan varmasti on jo mustamaalannut minut sukulaisille. Olen ajatellut, että ne jotka häntä uskoo saa uskoa. Haluaisin enää vaan saada sanoa viimeisen sanani hänelle. Viimeksi olin niin hämmentynyt hänen käytöksestään ja syyttelyistä, että en tiennyt mitä sanoa. -ap

Vierailija
5/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin Donalt Drumpfille twetterissä

Vierailija
6/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tulee sanomaan, että olet hullu. Sitten hän tulee järjestämään hyökkäyksen sinuun muiden kautta/kanssa, manipuloi muut omalle kannalleen ja se on se, että sinussa on vikaa ja mielenterveytesi ei ole kunnossa. Hän myös painelee ja ärsyttää sinua käyytäytymään muiden aikana niin, että saa "todistettua" hulluuttasi. Hän myös sumeilematta VAlehtelee muille ja käyttää kaikkia taktiikoita, muun muassa että on vain "huolissaan" ja hän Utelee sinusta muilta lisää ja käyttää kaikkea sinua vastaan. 

Pysy erossa. 

Jos hän todella on narsisti ja pers.häiriöinen, pahuuden ja valehtelun ja kääntämisen yms määrä on rajatonta. 

Ja jos hän on terävä, niin hän saattaa tietää, ettei voi täysin voittaa sinua koska hommansa tulevat muidenkin tarkasteluun jotakin kautta, mutta hän haluaa silti häpäistä sinut ja viedä sinulta pois kaikkea, aiheuttaa sinulle mielipahaa. Hänen päällimmäinen tarkoituksena ei ole aina voittaminen vaan mielipahan aiheuttaminen. 

PAhuutta. Jos kyse on narsismista ja pers.häiriöisestä antisosiaalisesta kusipäästä.

Mutta joskus kyse on vain mänteistä. Jos kyse mäntistä, silloin ei mene toisen hulluksi tekemiseen (henkinen häkkaaminen ja siitä nauttiminen, tappaminen) ja häpäisemiseen asti, vaan on enemmän sellaista ajattelematonta typeryyttä ja egolla jyräämistä.

Vierailija
7/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tämmöisen manipuloivan narsistin.

Yritän olla ärsyttämättä, mutta en pokkuroi.

Vaikea välttää tapaamista sukulaisuussuhteiden takia.

Vierailija
8/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskun kanssa puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Odota ja anna itse nolata itsensä. Hymyile vain ivallisesti, älä sano mitään äläkä provosoidu sillä sitä narsisti odottaa. Kyllä karma hoitaa.

Vierailija
9/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, ei. Pelasta itsesi, käy tapahtunutta läpi jonkun kanssa että pääsisit (oikeutetusta) vihasta yli. Se ihminen pystyy vielä paljon pahempaan, älä anna hänelle enempää valtaa elämääsi.

Vierailija
10/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut täältä ns. grey rock -menetelmästä, ja suosittelen sitä vahvasti tässäkin tilanteessa. Yllä (6/9) olikin pitkä ja ansiokas kirjoitus siitä, miksi kannattaa vain jättää narsisti omaan arvoonsa ja pitää mölyt mahassaan.

Vierailija
11/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sairas taytyy olla päästänsä että edes miettii tuollaista?

Vierailija
12/29 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sairas taytyy olla päästänsä että edes miettii tuollaista?

Et taida tietää mitään narsismista kun tuollaista kysyt. Narsistit ovat henkisesti (ja joskus myös fyysisesti) väkivaltaisia ja piinaavat uhrejaan, läheisiään. Kannattaa katsoa youtubesta Narsisti vs. Minä kanavaa, jossa perustiedot millä tavalla narsistit käyttäytyvät.

Vierailija
13/29 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni paljastui narsistiksi. Kun huomasin pikkuhiljaa tämän, osasin poimia hänen manipulointi yritykset. Ei ole siinä enää onnistunut, ja se tuntuu ärsyttävän häntä.

Miten pääsisin ihmisestä kokonaan eroon? Tarvitseeko minun perustella miksi en halua enää pitää yhteyttä? Vai laitanko vain kylmän viileästi välit kokonaan jäihin? Henkisesti tämä on todella uuvuttavaa ollut.

Vierailija
14/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni paljastui narsistiksi. Kun huomasin pikkuhiljaa tämän, osasin poimia hänen manipulointi yritykset. Ei ole siinä enää onnistunut, ja se tuntuu ärsyttävän häntä.

Miten pääsisin ihmisestä kokonaan eroon? Tarvitseeko minun perustella miksi en halua enää pitää yhteyttä? Vai laitanko vain kylmän viileästi välit kokonaan jäihin? Henkisesti tämä on todella uuvuttavaa ollut.

Jos on narsisti niin ei missään nimessä kannata perustella yhtään mitään, eikä ainakaan sanoa että tiedät että on narsisti. Tässä ketjussa mainituista syistä. Eli "kylmän ystävällisesti" vaan etäännyttää välit. Ole mahdollisimman neutraali, et ehdi nähdä, et vastaa viesteihin heti vaan joskus parin päivän päästä ja neutraali vastaus. Kieltäydy. Jos tilanne on jo paha niin silloin kylmänviileästi välit poikki (katoat) ilman selityksiä, et ole selityksiä velkaa. Sellaisen tavan olen myös kuullut, että sanoo narsistille että harmittaa kun olemme aina olleet hyviä sydänystäviä mutta nyt jotenkin viimeaikaisten tapahtumien myötä koet, ettet enää voi jatkaa ystävänä ja että ystävyys on muuttunut. Hämmentyvät tällaisesta "rakastavasta" lopetuksesta. Se kannattaa muistaa, että jos sanot narsistille että mietit lähtöä niin narsisti alkaa mielistellä ja saattaa pyytää anteeksi, mutta kokemuksesta voin kertoa että todellisuudessa raivostuu ja alkaa sen jälkeen suunnitella kammottavaa "kostoa". Jos tosiaan manipuloiva narsisti, niin kannattaa lähteä mahdollisimman pian omille teille ja mahdollisimman vähin äänin. Älä missään nimessä kerro narsistin hoville että narsisti, tai kenellekään, niille joille kerrot niin kylmästi vain faktoja tekemisistä, ei sinun tulkintoja niistä. Kaikki saattaa kantautua narsistin korviin. Muista, että et todellakaan ole narsistille yhtään selitystä velkaa! Narsisti kyllä sisäisesti tietää mitä on tehnyt, ja tietää että se on väärin sisimmässään, sen vuoksi turha myöskään kertoa "miksi nyt lähdet" narsistia ei saa miettimään käyttäytymistään se tietää jo tehneensä pahasti ja kiistää kaiken ja vyöryttää syyn sinun niskoillesi, mustamaalaa. Se saa vaan sinun selityksestä tai selvittämisestä lisää infoa ja tykinruokaa. Älä anna sitä narsistille!

Vierailija
15/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, äidilleni. Hän meni hämilleen. Seuraavan kerran keskustellessamme halusi puhua korostetusti NARSISSEISTA, joita omin lupineen istutti pihallemme.

Hänellä on yleensäkin tapana dissata puheitani toistamalla jotakin mainitsemaani sanaa joko sellaisenaan, tai esim. muuttamalla sanasta yksi kirjain ja jankuttamalla sitä kymmeniä kertoja kiekuvalla äänellä.

Vierailija
16/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla vain röhönaurua päin naamaa teille kyökkipsykologeille.

Vierailija
17/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Narsku ei suinkaan ajattele, että siinäpä tarkkanäköinen fiksu tyyppi vaan pitää sinua säälittävänä ääliönä jolle pitää kostaa kaikin keinoin, kun menit jotain noin ääliömäistä hänestä sanomaan.

Todennäköisesti ap. myös on se säälittävä ääliö koska uskoo omiin kyökkipsykologiaan perustuviin analyyseihinsa.

Vierailija
18/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palstalla on psykologiaa oikeasti tuntevia, niin mitä mieltä ootte siitä, että täällä oikeastaan kaikki ikävä- vaikka kesäkeitto jos ei tykkää siitä- luokitellaan narsismiksi???

Vierailija
19/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos palstalla on psykologiaa oikeasti tuntevia, niin mitä mieltä ootte siitä, että täällä oikeastaan kaikki ikävä- vaikka kesäkeitto jos ei tykkää siitä- luokitellaan narsismiksi???

En minä ole huomannut sellaista. Minusta narsismihavainnot täällä ovat olleet tarkan kuuloisia. Minusta ylipäätään on hyvä, että narsismista puhutaan paljon. T. Narsistin vaimo

Vierailija
20/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ap, ei sinun kannata tuollaista kertoa, et todennäköisesti saavuta sillä mitään hyvää. Parempi vain pitää omat rajansa mielessä ja toimia niiden mukaan. Sekä vältellä pahaa mieltä tuottavia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme