Jos meillä on yhteishuoltajuus ja viikko-viikko, niin saanko muuttaa toiseen kaupunkiin lasten kaa
Heidän koulut myös vaihtuisi ja isä ei näkis enää puolet ajasta lapsia etäisyyden takia. Hirveä tilanne ku mulla ja nyxällä ei varaa ostaa täältä hienoa taloa, mut kauempaa olisi ja nyt exä veti hankalaksi. Enkö saa lähivanhempana tehdä mitä haluan? En jaksaisi asua kerrostalossa enää ja uusi vauvakin tulossa.
Ps. Saako uudesta vauvasta nostaa elareita isommiksi tältä exältä, ja toiselta exältä jonka kanssa myös lapsi vai pitääkö tyytyä vajaa 300e elareihin? Mun tulot kuitenki tippuu.
Kommentit (83)
Toivottavasti tässä tapauksessa isä saa lasten lähihuoltajuuden ja sä pääset keskittymään uuteen lapseen ja uuteen onneen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tässä tapauksessa isä saa lasten lähihuoltajuuden ja sä pääset keskittymään uuteen lapseen ja uuteen onneen.
No jos tämä menee oikeuteen niin kyllä mä
Varmaan lähin saan pitää. Olen kuitenkin äiti lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI, ei ja ei, ja ei tietenkään.
Paras ratkaisu tuossa vaikuttaisi olevan se, että lapsi muuttaisi isänsä luokse vakituiseksi, puratte yhteishuoltajuuden ja tuon 50/50- järjestelyn, alat maksaa tulojesi mukaista elatustukea miehelle ja lapset saavat säilyttää vakaan ympäristön, koulun ja kaveripiirin. Sinä saat rauhassa tämän kolmannen miehen kanssa perustaa pyhää perusperhettä, niin ei aikaisempi jälkikasvu häiritse.
Ei ole varaa sitten uuteen vauvaan, koska jos menetän elarit ja lapsilisän niin tiukille menee. Eikä varaa maksaa elareita :/
Eikö lähivanhempi kuitenkin päätä näissä tilanteissa?Lapset AINA ensin. Lapsilla on oikeus isään.
Suosittelen ettet lisäännyjos et rahallisesti pärjää. Exät ei oo velvollisia elättämään kuin omat lapset.
Eli eikö elarit suurene jos saan uusia vauvoja?
Kas kun ajatus on se, että lapsen vanhemmat elättävät hänet. Kun sinä saat vauvan herra x:n kanssa, sinä ja herra x elätätte hänet. Herrat y ja z elättävät sitten ne omat lapsensa, he eivät oletä vastuussa siitä lapsesta, jonka olet saanut herra x:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun oma onni se tärkein?
Eikö hieno talo ole lastenkin onni?
Hieno talo vs. isä & koulukaverit ?
Millaisia arvoja oikein opetat lapsillesi?
Olisin ostanut täältä talon, mutta ei löytynyt sopivan hintaista kun etelässä niin kallista. Ei löytynyt joten muutetaan kauemmaksi
Eli sulle on tärkeintä saada talo? Silloin kai on ok että lapset saa pitää oman elämänsä, ystävät ja asua pääsääntöisesti isällä. Onhan sulla se talo.
Provo, huono. Ei kukaan ole noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ostanut täältä talon, mutta ei löytynyt sopivan hintaista kun etelässä niin kallista. Ei löytynyt joten muutetaan kauemmaksi
Eli sulle on tärkeintä saada talo? Silloin kai on ok että lapset saa pitää oman elämänsä, ystävät ja asua pääsääntöisesti isällä. Onhan sulla se talo.
Mä olen kuitenkin äiti. Siellä isällä lapsella ei ole mitään. Ei edes velipuolia, vaan uuden naisen lapset jotka ei ole lapselle virallisesti mitään. Biologinen on mulla ja se on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lähin saan pitää. Olen kuitenkin äiti lapselle.
Ja isä on isä.
Kouluikäisen maailmassa muukin merkkaa kuin äiti. Todennäköisesti lähihuoltajuus menee tässä tapauksessa isälle ellei lapset halua muuttaa.
Eikö kerrostalosta saa tarpeeks hyviä kuvia instaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuitenkin äiti. Siellä isällä lapsella ei ole mitään. Ei edes velipuolia, vaan uuden naisen lapset jotka ei ole lapselle virallisesti mitään. Biologinen on mulla ja se on tärkeämpi.
Isän luona on myös ystävät ja koulu.
Näkeehän e sua ja biologista sisarustaan esim. 2krt kuussa viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Provo, huono. Ei kukaan ole noin tyhmä.
Aloitus saattaa olla provo mutta valitettavasti aika moni on aika tyhmä. En yhtään epäile etteikö näin ajattelevia ihmisiä olisi, ja paljon.
Tee muille miehille ja yhteiskunnalle palvelus ja sterilisoi itsesi. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lähin saan pitää. Olen kuitenkin äiti lapselle.Ja isä on isä.
Kouluikäisen maailmassa muukin merkkaa kuin äiti. Todennäköisesti lähihuoltajuus menee tässä tapauksessa isälle ellei lapset halua muuttaa.
Siihen en tule suostumaan vaikka isä ja nyx kuinka yrittäisivät juonia
Muuta, ja lapset jää sitten etälle. Niin itsekäs ei pidä olla, että mullistaa lasten ja exän elämän. Omalleen voi tehdä mitä haluaa.
Mun äiti muutti toiselle paikkakunnalle työn perässä ja mä mukana. Saimme lapsina valita että kummalle jääneet asumaan koska matkaa olisi 200 km ei mikään jokatoinenkaan viikonloppu tapaaminen huvittanut. Mun veli siis jäi isällemme. Nykyään en puhu kummankaan kanssa isäni tai velieni. Äitini kanssa olen vielä läheisissä väleissä. Eli musta on paras ratkasu antaa lasten valita kummallr vanhemmalle jää ja jos matka ei ole pitkä vaikka jokatoinen viikonloppu järjestely
Vierailija kirjoitti:
Muuta, ja lapset jää sitten etälle. Niin itsekäs ei pidä olla, että mullistaa lasten ja exän elämän. Omalleen voi tehdä mitä haluaa.
Ei, kyllä mukana muuttaa.
Meinasit tosiaan että lapsi vaan hyväksyy tilanteen?
Tuliks mieleen että lapsella vaihtuisi myös kaveripiiri samalla vedolla?
Sinä se olet kauemmaksi muuttamassa, lapsi tulee vkloppuisin ja lomilla sinun luokse, jos tulee.
Joka muuttaa sovittuja ehtoja, ottakoon hän pienemmän tikun.
Minimissään sinä kustannat nuo välimatkat, koulua ei missään tapauksessa kannata lähteä kesken kaiken vaihtamaan mikäli siellä sujuu, saatat tuhota lapsen arvosanat tällä tempasulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI, ei ja ei, ja ei tietenkään.
Paras ratkaisu tuossa vaikuttaisi olevan se, että lapsi muuttaisi isänsä luokse vakituiseksi, puratte yhteishuoltajuuden ja tuon 50/50- järjestelyn, alat maksaa tulojesi mukaista elatustukea miehelle ja lapset saavat säilyttää vakaan ympäristön, koulun ja kaveripiirin. Sinä saat rauhassa tämän kolmannen miehen kanssa perustaa pyhää perusperhettä, niin ei aikaisempi jälkikasvu häiritse.
Ei ole varaa sitten uuteen vauvaan, koska jos menetän elarit ja lapsilisän niin tiukille menee. Eikä varaa maksaa elareita :/
Eikö lähivanhempi kuitenkin päätä näissä tilanteissa?Lapset AINA ensin. Lapsilla on oikeus isään.
Suosittelen ettet lisäännyjos et rahallisesti pärjää. Exät ei oo velvollisia elättämään kuin omat lapset.
Eli eikö elarit suurene jos saan uusia vauvoja?
Kas kun ajatus on se, että lapsen vanhemmat elättävät hänet. Kun sinä saat vauvan herra x:n kanssa, sinä ja herra x elätätte hänet. Herrat y ja z elättävät sitten ne omat lapsensa, he eivät oletä vastuussa siitä lapsesta, jonka olet saanut herra x:n kanssa.
Se ei kuitenkaan poista äidin vastuuta elättää omia lapsiaan tämän lisäksi. Isät elättää osansa ja äiti oman osansa kaikista lapsista.