Mitä mieltä olet miehistä, jotka pakenevat sotaa?
Itse olen puoliksi ukrainalainen (äiti) ja jonkin verran olen kuuutbaika rajuakin puhetta emm. ukrainalaisista miehistä, jotka asuvat ulkomailla eivätkä suostu lähtemään sotimaan tai Ukrainasta jotenkin paenneista miehistä. Mun mielestä ne vois jättää rauhaan.
Kommentit (67)
Olen tutustunut yhteen nuoreen mieheen. En ole kysynyt miksi lähti, eiköhän se pääpiirteittäin ole pääteltävissä.
Hän ei lopulta ole paljoa vanhempi kuin oma vasta yläasteella oleva poikani jonka minäkin toivoisin lähtevän heti jos sota uhkaa sen sijaan että jäisi kuolemaan.
Luusereita. Onneksi sodassa on laki, joko menet rintamalle tai kuolet. Toistaiseksi esim Venäjällä on vapaaehtoista toimintaa kun ei ole sotaa vielä. Vasta harjoittelevat.
Samaa mieltä kuin naisista, jotka pakenevat sotaa.
Turha käyttää elämäänsä sotimiseen jos vaihtoehtojakin on.
Vierailija kirjoitti:
Luusereita. Onneksi sodassa on laki, joko menet rintamalle tai kuolet. Toistaiseksi esim Venäjällä on vapaaehtoista toimintaa kun ei ole sotaa vielä. Vasta harjoittelevat.
miljoonas kerta taas samasta aiheesta!
Rauhanaikainen kuolemanrangaistus poistui lopullisesti Suomen laista vuonna 1949 ja sodanaikainen vuonna 1972.
Asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana terveydellisestä syystä vapautettu asevelvollinen voidaan yleisen liikekannallepanon aikana määrätä kutsuntaan tai aluetoimiston järjestämään tarkastukseen sekä määrätä palvelukseen, jos hänet todetaan palveluskelpoiseksi.
Lähde: asevelvollisuuslaki 87 § (1438/2007)
No en ole koskaan tykännyt näistä geelitukista.
Vierailija kirjoitti:
Eli hyväksyt sen? Ap
Nämä Suomen lökäpöksyräppärit ym. Iso hoot ja sivarit vois lähteä tuonne itään asumaan.
Parrakkaat lapset ovat alaikäisiä, joten niiden ei tarvitse sotia!
En tiedä sitte kuinka kävis, jos kaikki miehet pakenis jos sota tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyväksyt sen? Ap
Riippuu tilanteesta. Yleisesti ottaen kyllä.
Mutta tuskinpa siinä minun tai kenenkään hyväksyntä paljon painaa, kun kyse on elämästä ja kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyväksyt sen? Ap
Riippuu tilanteesta. Yleisesti ottaen kyllä.
Mutta tuskinpa siinä minun tai kenenkään hyväksyntä paljon painaa, kun kyse on elämästä ja kuolemasta.
Missä tilanteissa hyväksyt ja missä et? Ap
Hyväksyn sillä mikään maa ei ole omaa henkeä arvokkaanpi
hän sodat ainakin vähenisi. Miks tapattaa itseään, kun joku (p...ä) käskeeKaikkien pitäisi paeta, niin eikö
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sitte kuinka kävis, jos kaikki miehet pakenis jos sota tulee
Ei olisi sotia.
Sehän olisi ideaali, että molemmin puolin sotilaat lähtisivät livohkaan ja kieläytyisivät sotimasta. Loppuisi koko touhu ennen kuin alkaakaan.
Miksi miehen pitäisi sotia. Niinkuin ihan rehellisesti. Mitä mies siitä saa. Menettää voi kyllä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi sotia. Niinkuin ihan rehellisesti. Mitä mies siitä saa. Menettää voi kyllä kaiken.
Olen samaa mieltä. Ap
Vierailija kirjoitti:
hän sodat ainakin vähenisi. Miks tapattaa itseään, kun joku (p...ä) käskeeKaikkien pitäisi paeta, niin eikö
Näin juuri
Jokaisella kuuluu olla oikeus päättää omasta elämästään.