Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrasopimus päättyy tämän kuun lopussa. Teini näytti äsken ison reiän huoneensa ovessa.

Vierailija
15.05.2022 |

Ei taideta saada takuuvuokraa takaisin... Harmittaa tosi paljon, olin ajatellut käyttää sen summan muuttokulujen kattamiseen. Tuonkin asian olisi aiemmin voinut sanoa. On kuulemma ollut jo varmaan vuoden se jälki siinä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä kaksi viikkoa aikaa korjata se. Mikä siis ongelma?

Mulla ei ole aikaa hoitaa sitä. Tässä on aika paljon juoksevia asioita hoidettavana. Ensi viikolla joka ilta on bookattu täyteen. Ajattelin soittaa suoraan vuokranantajalle ja myöntää tuon. Sinne vain menee takuuvuokra. Kyllä ottaa päähän. Ap

Ei ole aikaa? No ihan varmasti on.

Jos on aikaa postailla tänne niin on varmaan tähänkin :D

Vierailija
22/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankitte uuden oven ja vaihdatte sen itse, tulee halvemmaksi kuin että vuokranantaja vaihtaa.

Remonttia vuokra isännän tietämättä? Ainakin itse vuokranantajana saan todennäköisesti huomattavasti halvemmalla uuden kun vuokralainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole aikaa hoitaa sitä. Tässä on aika paljon juoksevia asioita hoidettavana. Ensi viikolla joka ilta on bookattu täyteen. Ajattelin soittaa suoraan vuokranantajalle ja myöntää tuon. Sinne vain menee takuuvuokra. Kyllä ottaa päähän. Ap

Voi hyvä tavaton, minkälaista uusavuttomuutta. Järjestä aikaa sille. Kuulostaa, että elämänhallinnassasi on pahoja puutteita.

Vierailija
24/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se iso reikä on oveen tullut?

Vierailija
25/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliovet maksaa jotain viiskymppiä, joten ei siihen mikään kaadu varsinkin jos tarjoutuu itse ostamaan uuden.

Tuttu huoneistoremppaaja sanoi, että välioviakaan ei ole kaupoissa. Joten voi joutua odottamaan.

Vierailija
26/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille vuokranantajslle, pyydä anteeksi ja ehdota, että ottaa 100 e takuuvuokrasta, kun uuden saa 50e.

Vierailija
27/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ovi maksaa asennusten kanssa pari satasta.

Vierailija
28/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliste takaisin oveen ja sitten vaan muuttamaan...niin ne muutkin on tehneet ( olen muuttanut usein ja aina on entisen asukkaan jäljiltä jotain ollut...) 

Vierailija
29/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi maksaa noin 50 - 100 €.

Vierailija
30/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tällä palstalla makaamisesi aikana olisit jo tilannut sen oven.

Vierailija
31/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väliovet maksaa jotain viiskymppiä, joten ei siihen mikään kaadu varsinkin jos tarjoutuu itse ostamaan uuden.

Tuttu huoneistoremppaaja sanoi, että välioviakaan ei ole kaupoissa. Joten voi joutua odottamaan.

Bauhausista saa alle 50e. Tuskin yksittäisen oven tulemiseen menee kovin pitkää aikaa. Toisaaltaan sitä voi ihan mennä sin Bauhausiin ja hakea sen oven kun ne on standardi kokoisia ja varmasti varastosta löytyy yksittäisiä kappaleita.

Vierailija
32/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksessa 20e ehjät ovet. 

Eniten minua ottaisi päähän oma tyhmyys kun en saisi yhtä ovea vaihdettua, mutta kuten sanottu: tyhmyydestä sakotetaan. 

Vierailija
33/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bauhausista saa alle 50e. Tuskin yksittäisen oven tulemiseen menee kovin pitkää aikaa. Toisaaltaan sitä voi ihan mennä sin Bauhausiin ja hakea sen oven kun ne on standardi kokoisia ja varmasti varastosta löytyy yksittäisiä kappaleita.

Jep. toimitus 1-4 arkipäivää. Haja-asutusalueille 2-8 arkipäivää

Vierailija
34/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankitte uuden oven ja vaihdatte sen itse, tulee halvemmaksi kuin että vuokranantaja vaihtaa.

Remonttia vuokra isännän tietämättä? Ainakin itse vuokranantajana saan todennäköisesti huomattavasti halvemmalla uuden kun vuokralainen.

Oven vaihtaminen ei ole remonttia. Ei siinä karmeja vaihdeta. Ja näin pienissä summissa sun alennusprosenteilla ei ole käytännössä eroa.

Mutta ymmärrän kyllä, miksi vuokranantajana haluat mielummin laskuttaa oven vaihdosta 1000e, kun annat vuokralaisen tehdä sen viidellä kympillä. 

Vierailija
35/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitat ylös ja tori.fi:stä käytetty ovi tilalle. Ei maksa paljon.

Halpaa halpaa. Onko torissa aina lähellä sitä tarjontaa, onko itsellä kuljetuskalustoa. On näitä muuttujia matkassa.

Vierailija
36/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae kaupasta uusi. K-Raudassa ihan perusovi maksaa 49 euroa ja koristeellisempi vähän enemmän. Ei yhden oven takia koko takuuvuokraa menetä.

https://www.k-rauta.fi/tuote/sisaovi-cello-laakaovi-7x21-valkoinen/6405…

Ja tähän lisäksi kuljetuskustannukset ja vanhan oven vieminen kaatopaikalle tms. eli hinta on vähän yli 150 e, jos ei ole omaa autoa.

Vierailija
37/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuulostaa että ap haluaa vaan voivotella tilannetta eikä niinkään ratkaisua..

Vierailija
38/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae kaupasta uusi. K-Raudassa ihan perusovi maksaa 49 euroa ja koristeellisempi vähän enemmän. Ei yhden oven takia koko takuuvuokraa menetä.

https://www.k-rauta.fi/tuote/sisaovi-cello-laakaovi-7x21-valkoinen/6405…

Ja tähän lisäksi kuljetuskustannukset ja vanhan oven vieminen kaatopaikalle tms. eli hinta on vähän yli 150 e, jos ei ole omaa autoa.

Se teini luultavasti hajottaa sen koko oven mielellään pieniksi paloiksi. Pahviahan se on ja mahtuu jätesäkkiin, eli ei tartte kuskailla erikseen minnekään. 

Vierailija
39/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et ole käynyt vuoteen teinin huoneessa. Ihan varmasti.

Tai kävellyt edes huoneen ohi? Kyllähän reikä toisellekin puolelle näkyy.

Vierailija
40/46 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän typerään provoon on tulossa jokin koukku, kuten että sossu maksaa ne nyt menetetyt takuuvuokrat, tai muuta vastaavaa, eli ap osoittautuu kunnon sossupummiksi ja huudattaa mammoja.

Kukaan ei voi olla noin saamaton vätys, kuin ap, joka kertoi luopuvansa ennemmin jopa 3kk vuokrasummaa vastaavasta takuuvuokrasta, kuin ostavansa uuden oven viidellä kympillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä