Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti vatsaystävällinen rautavalmiste

Vierailija
15.05.2022 |

Olen nyt syönyt pari viikkoa jotain tablettimuotoista vahvaa rautaa. Veti vatsan löysälle heti, mutta olen silti käyttänyt lähes joka päivä. Piti olla vatsaystävällinen. Eilen en ottanut, mutta silti tänään on ollut vatsa kipeä ja monta kertaa ravannut vessassa. Imeytyykö tuo sitten edes tarpeeksi, jos vetää vatsan sekaisin?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii hyvin päivittäistavarakaupan Extra vahva rauta 100mg. Apteekissa vastaava on Ferrodan fe 100mg. Näissä on sama valmistaja.

Vierailija
22/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kasvissyöjiä vai onko yleistäkin, että sekasyöjä kärsii raudanpuutteesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei sovi mikään muu kuin tuo Nordicin suusuihke, joka on näillä rauta-arvoilla melkeinpä yhtä tyhjän kanssa. Kaikista muista tulee ripuli, Obsidanon syömisestä 2 päivän jälkeen tuli viikon infernaalinen ripuli. Omalla kohdallani tosin IBS pahentaa tilannetta.

Kannattaa kokeilla myös puristettuja nokkostabletteja. Niissä on lisättyä rautaa (tosin pieni määrä) ja luontaisesti C-vitamiini samassa.

Vierailija
24/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferrionista hyvä kokemus. Ei maistu tai haise tai aiheuta isompia haittoja.

Vierailija
25/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt Sideralia kohta 3 kk ilman mitään oireita.

Rauta vapautuu vasta suolistossa, ei tule varsaoireita.

Vierailija
26/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt Sideralia kohta 3 kk ilman mitään oireita.

Rauta vapautuu vasta suolistossa, ei tule varsaoireita.

*vatsaoireita

Vierailija
27/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kasvissyöjiä vai onko yleistäkin, että sekasyöjä kärsii raudanpuutteesta?

Olet varmaan mies.

Naiset menettävät verta joka kuukausi ja se vaikuttaa rauta-arvoihin. Jotkut menettävät enemmän kuin toiset.

Vierailija
28/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei sopinut yksikään. Yli vuoden kaikkia mahdollisia kokeiltuani menin rautainfuusioon. 

Vierailija
29/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se yleistä, varsinkin naisilla. 

Vierailija
30/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bertil's Hemoglobiini on vatsaystävällinen, sopii ainakin minulle. Myös Sideral Forte on hyvä, mutta aika kallis jos joutuu vuosia syömään.

Vierailija
31/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja, muttei yhtäkään vastausta.

Google-tulosten mukaan raudanpuute johtuu yleensä keliakiasta, runsaista kuukautisista, rankasta treenaamisesta tai kasvissyönnistä.

Joten: moniko teistä ei syö lihaa?

Vierailija
32/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sideral forte

Minulla käytössä SideralFolic 30 mg jauhepussit, ei rasita muuta kuin lompakkoa, 20 pussin paketti maksaa lähes 24 eur ja riittää 20 päivää. Lääkärini mukaan pitäisi olla imeytyvyydeltään paras markkinoilla oleva.

Vierailija
33/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan mies.

Naiset menettävät verta joka kuukausi ja se vaikuttaa rauta-arvoihin. Jotkut menettävät enemmän kuin toiset.

Joo, mutta kiinnostaa silti, moniko tähän vastanneista välttelee lihansyöntiä tai eläinperäisten tuotteiden syömistä.

Vierailija
34/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkät runsaat kuukautiset lääkityksestä huolimatta.

Vierailija
35/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa.

Ferroforte.

Vierailija
36/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideral forte on minulle paras. Tosin se on melko kallis. Syön sitä aina välillä ja välillä säästääkseni va, ihdan Ferrodaniin tai yliopiston apteekin omaan rautavalmisteeseen. Kesällä taas siirryn Sideraliin, koska sen voi ottaa milloin tahansa eikä tarvitse välttää maitotuotteita, kahvia yms. eli on helpompi lomalla.

Vierailija
37/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan mies.

Joo, mutta kiinnostaa silti, moniko tähän vastanneista välttelee lihansyöntiä tai eläinperäisten tuotteiden syömistä.

Syön lihaa. Kolme ystävääni syö lihaa. Me neljä joudumme syömään lisärautaa. Viides joutuu välttämään lihaa, koska rautaa kertyy elimistöön liikaa.

Vierailija
38/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan mies.

Syön lihaa. Kolme ystävääni syö lihaa. Me neljä joudumme syömään lisärautaa. Viides joutuu välttämään lihaa, koska rautaa kertyy elimistöön liikaa.

Ok. Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Vierailija
39/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja, muttei yhtäkään vastausta.

Google-tulosten mukaan raudanpuute johtuu yleensä keliakiasta, runsaista kuukautisista, rankasta treenaamisesta tai kasvissyönnistä.

Joten: moniko teistä ei syö lihaa?

Syön melko kasvispainotteisesti mutta useana päivänä viikossa myös lihaa, olen siis sekasyöjä. Treenaan vähintään neljä kertaa viikossa. Ferritiiniarvot oli keväällä jo lähes anemian tasolla (hemoglobiini vielä normaali eikä edes viitearvojen alarajalla) ja olen nyt pari kuukautta syönyt Obsidan-tabletteja. Välillä maha menee löysälle niistä mutta ei niin pahasti, jos otan tyhjään mahaan aamulla ja vain joka toinen päivä.

Vierailija
40/56 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sideral forte

Minulla käytössä SideralFolic 30 mg jauhepussit, ei rasita muuta kuin lompakkoa, 20 pussin paketti maksaa lähes 24 eur ja riittää 20 päivää. Lääkärini mukaan pitäisi olla imeytyvyydeltään paras markkinoilla oleva.

Mulle sekä lääkäri että farmaseutti on neuvoneet, että rautaa ei kannata syödä joka päivä, vaan joka toinen päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme