Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17 v kotiintuloaika

Vierailija
15.05.2022 |

Mikä kotiintuloaika teillä on 17-vuotiaalla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen ikäisellä ole enää kotiintuloaikaa.

Oikeastiko noin moni antaa lapsensa mennä miten haluaa? Itselläni oli 17 v kotiintuloaika klo 23-24 jos yleensäkään minnekään pääsi. 18 v sai olla vähän myöhempään, mutta kyllä silloinkin oli kotiintuloaika.

Vierailija
22/28 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko noin moni antaa lapsensa mennä miten haluaa? Itselläni oli 17 v kotiintuloaika klo 23-24 jos yleensäkään minnekään pääsi. 18 v sai olla vähän myöhempään, mutta kyllä silloinkin oli kotiintuloaika.

Useimmilla on 17-vuotiaana jo sen verran älliä päässä ettei tällaisia tarvitse anella ylhäältä päin. Ja niillä joilla ei ole, niin sanelu tuskin mitään auttaa.

Vrt. 10-vuotias saa tehdä läksyt silloin kun itse haluaa ja niin huolellisesti kun itse haluaa - kun on ensin osoittanut olevansa kypsä huolehtimaan niistä. Ei tartte vanhemman sanella ja vahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla on 17-vuotiaana jo sen verran älliä päässä ettei tällaisia tarvitse anella ylhäältä päin. Ja niillä joilla ei ole, niin sanelu tuskin mitään auttaa.

Vrt. 10-vuotias saa tehdä läksyt silloin kun itse haluaa ja niin huolellisesti kun itse haluaa - kun on ensin osoittanut olevansa kypsä huolehtimaan niistä. Ei tartte vanhemman sanella ja vahtia.

Eipä tunnu monen 17 v päässä järki kauheasti pakottavan klo 4 aikaan.

Vierailija
24/28 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 22, viimeistään 23. Ei tämä mikäön hotelli ole, jossa tullaan ja mennään välittämättä muista.

Vanhemmuus joillakin täysin hukassa.

Vierailija
25/28 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klo 22, viimeistään 23. Ei tämä mikäön hotelli ole, jossa tullaan ja mennään välittämättä muista.

Vanhemmuus joillakin täysin hukassa.

Eiks kotiintuloaikoja tarvitse juuri ne jotka ei osaa välittää itsestään ja muista? Ja jos osaa, osaa tulla pääsääntöisesti fiksuun ja etukäteen ilmoittamaansa aikaan, ja harvakseltaan nuoruuden älyttömään edelleen etukäteen ilmoittamaansa aikaan, hiljaa ja muita häiritsemättä. Ja ne 17-vuotiaat, joiden vanhemmilla ei ole vanhemmuus hukassa, ovat oppineet ottamaan vastuuta ja tekemään fiksuja valintoja eivätkä tarvitse vanhempaa päättämään tällaista asiaa puolestaan jäykillä pysyvillä säännöillä varttia vaille täysi-ikäisinä.

Vierailija
26/28 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meilläkään kotiintuloaikoja. Tosin ei tuo oikein missään iltaisin liiku. Parin kuukauden päästä täyttää jo 18.

Vierailija
27/28 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää, että tässä ketjussa sanotaan, että 17 v:llä ei tarvitse olla mitään rajoja juhlinnan suhteen. Kun toisessa ketjussa (joka katosi) kysyin suunnilleen samaa asiaa, yleinen vastaus oli, että alaikäistä ei pidä päästää bileisiin lainkaan.

Vierailija
28/28 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos maksaisit pojalle vähän pillldee.  Ei tarvis metsästää tyhmien bileiden vikoilla tunneilla.

Missä luki, että ap:n teini on poika? Mä olen usein tältä palstalta lukenut vastaavaa vaikka ketjun aloittaja ei ole maininnut lapsen sukupuolta. Moni olettaa kyseessä olevan pojan, harvemmin oletetaan olevan kyse tytöstä. 

Ei varmaan ole mitään vaaraa että yksikään teinipoika jäisi siivoamaan bilekämppää klo 4.

Nyt ovat jäämässä. Ainakin sillä perusteella kuulemma pitää jäädä yöksi. Tyttöjä ja poikia molempia ja kuulemma koko järjestäjäporukka jää siivoamaan (ja nukkumaan).

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän