+++~~ENSIKKO-KESKIVIIKKO~~+++
Heräsin aikaisin ja täällä ei ollut vielä päivän ketjua avattu, joten näin tämän aloittelin.
Suoraan asiaan, eli omaan ).( ;D Kp 28/27-29 menossa, tätiä ei ole vielä näkynyt. Jännitystä jännitystä.
Maitikka: Tuollaiset PCO-uutiset luonnollisesti vetävät mielen matalaksi. :-/ Se oli siis kuitenkin epäily, tutkivatko vielä tarkemmin? Mun PCO-oireyhtymää " kantavan" ystäväni lapsi sai lopulta alkunsa ihan ilman hoitoja, vaikka niitäkin oli kokeiltu.
Pingu: Ootteko yrittäneet lasta jo pitkäänkin? Mä en - edelleenkään - tunnista ovulaatiota, myös mun menkat on tosi oireettomat. Siis korkealta ja kovaa voin vielä tipahtaa.
-marge-:lle bongailuonnea! :)
Sikurisokeri: Valitettavasti tuohon sun kysymykseen en osaa vastata. Tärppionnea kuitenkin.
-ninnuli1-: Tärppionnea toivottelen!
masu06: Mä voisin sun kanssa tilata jonkun psykiatrikeikan, oon meinaan viime päivinä kuvitellut kaikkia oireita. ++++++-onnea!
Killa: Mä oon sitä mieltä, että niin kuin IRL, netissäkin jokaisen täytyy itse tehdä töitä, että hänet " otetaan sisään" johonkin porukkaan. Ei varmaan ihan älyttömästi tule kommentteja jos ei kysy mitään/kommentoi mitään/kirjoittelee, että kp se ja se/se ja se on menossa. Mut kaikenlaisille kirjoittelijoille musta täältä löytyy tilansa.
kathy@: Plussaonnea toivottelen sinnekin jo ennen lääkärikäyntiä. Tuo on varmasti huojentava fiilis, että jotain aletaan tekemään babyasian auttamiseksi. :)
Titi-uu84:än Vauva-lehti -juttu on tosi outo?? Mulle rupes kerran tulemaan seiska-lehti ihan ykskaks yllättäen (hieman " noloa" ;D) ja lopulta selvis, että mun ystävä oli tilannut sen mulle syntskilahjaksi, kun mä aina luin hänen kotonaan seiska-lehteä.
Kommentit (23)
Hei,
täällä uusi ensikko Dajm75 pukkaa sitten ekaa viestiä tänne tuon esittäytymisketjun viestin lisäksi. Kävin siis esittäytymässä siellä ketjussa, liekö sitten ollut oikea käytäntö tällä foorumilla? No, ehkä joku ystävällinen palstailija kertoo, miten täällä toimitaan?
Eli ainakin päiväketjuihin näytte kirjoittelevan?
Kerron nyt vähän tähän alkuun omanapaisesti tilanteestani. Olen siis 31-v. ekaa vauvaa kuumeileva nainen itäisestä Suomesta. Avomieheni kanssa on vauva-asiaa pohdittu nyt usean kuukauden ajan (tai mies lähinnä pohtinut, itse olen potenut vauvakuumetta jo monta vuotta) ja tulimme siihen tulokseen, että mikä ettei... syön siis tämän pilleriliuskan loppuun (loppuvat lauantaina!) ja sitten aloitetaan yritys.
Tästäpä päästäänkin ensimmäiseen kysymykseen: onko kellään ollut ennen yrityksen aloitusta käytössä Cerazette -pillerit? Mulla on sellainen tilanne, että niitä olen syönyt vuoden alusta asti (aiemmin oli Mercilonit) ja huhtikuussa on ollut viimeksi kuukautiset! Eli näissähän on se sivuoire, että saattaa jäädä menkat pois ja mulla kävi just näin. Ei kuulemma ole vaarallista, mutta silti kuitenkin on minua ihmetyttänyt kovasti. Eli: onko kokemusta, miten nopsaa menkat sitten pillereiden lopetuksen jälkeen palautuu, jos näin on käynyt jollekin muullekin?
Tässäpä näin alkuun nyt sitten ihan vaan omaa napaa: yritän päästä keskusteluun ja kommentoimaan mukaan, kunhan tässä vähän tutustutaan...
Dajm75
Oli ollut puhetta, etteikö otettaisi uusia kuumeilijoita mukaan¿ Omasta mielestäni enskoissa ainakin toivotetaan tervetulleeksi tosi hyvin ja otetaan mukaan juttuun ja ollaan ystävällisiä. Kesäkuussa kun mäkin tulin mukaan, niin tunsin heti että täähän on kiva porukka kun kaikki yhdessä puhaltaa yhteen hiileen ja tsemppaa toisiaan! :)
Maitikka: En itse eden tiedä mikä pco ja tällaset on (tyhmä minä) mutta toivon kauhiasti jaksuja sulle!
Masu06: Kuulostaa suhteellisen tutulta toi, ettei jaksa kun muut raskautuu (varsinkin ne, jotka eivät edes ¿oikeasti¿ ole yrittäneet). Viime viikonloppu meinas tältä likalta mennä ihan plörinäks sen takia, kun siellä sattui just olemaan sellanen tuttu, joka raskautu ihan vaan vahingossa. Mua alko oikeen kiukuttaa kun se on seittemännellä viikolla ja niin ¿olevinaan raskaana¿ että! Mutta lohtuhali sinulle, kyllä me kaikki ennemmin tai myöhemmin oma pienokainen saadaan :) Oireet kuulostaa jo lupaavilta, *bd*!!!
Killalle tsemitystä oviksen bongailuun! Mä oon just ensimmäistä kertaa ottamassa käyttöön ovistikkuja...pitäisi ensin vaan saada aikaseks tilata niitä :)
Tervetuloa Pingu ja Dajm!
Pingu: Mitkäs kp:t sulla on menossa? Mietin vaan että jos se ovis tosissaan oli silloin viime viikolla?
Aftiksella oli yrjötautia, vai oliko? ;) Ei kivaa jos oli, mutta olishan se hyvä, jos se sitä itteensä olis :)
Tsemppiä ja plussatuulta Rouvavauvan piinailuun! ++++++++ bdbdbdbd!
Moi Kathy! Ja onnea uuteen asuntoon! Mekin muutettiin (tai no onhan siitä jo pari kuukautta) uuteen asuntoon äijänkäppänän kanssa, tuparit on ens viikolla :)
Margelle onnea ovisbongailuun! Tämän tytön pitäisi kanssa nyt saada aikaseks tilattua ovistikkuja, ekaa kertaa niitä käyttäisin :) Missä kp:ssa sä meet?
Ja Dajm: Kyllä sinne esittelypinoon laitetaan se ¿virallinen¿ esittely, jonka sitten hoyt käy päivittelemässä joukkoon! Tänne vaan turisemaan meidän kanssa :) Päiväketjut meillä tosissaan on, ja sitten on viikonloppupinkat. Mulla ei ainakaan ole kokemusta ko. Pillereistä... mutta js menkkojen pois jääminen ei ole vaarallista, niin eipä se varmastikaan sen kummemmin raskautumiseenkaan vaikuta! :) Tervetuloa siis sulle vielä ja kyllä sä nopeasti meidän jutuista pääet jyvälle ;)
ON: Hähää, tää Word tekee taas itekseen novellia :D Mjoo, mitäs mä, ei kummempia: pitäis tosissaan tilata ovistikkuja tänään, että kerkiää ajoissa perille. Tikuttelen ekaa kertaa ikinä, jännää :) Vauvalehti tuli eilen postissa mullekin, koska meikä tilaa sitä :) Mutta ei kummempia, täti meni menojaan, joten ovista odotellaan!
-Mary kp7/28
Hei kaikki,
Olen noin viikon ajan lueskellut täällä juttuja, ja tässä pinossa vaikuttaisi olevan tosi mukavaa ja keskustelevaa porukkaa. Toivottavasti saan liittyä joukkoon?
Ensimmäisestä haaveillaan miehen kanssa ja nyt on ensimmäinen kierto ilman pillereitä menossa. Jos kierto noudattaa pillereiden aikaista, niin on varmaankin kp 23/28 menossa ja oviksenkin tunsin tuossa reilu viikko sitten. Nyt onkin jännä tilanne siis kun ensi viikolla selviää, tuleeko täti kylään vai ei :).
Kävin äsken tuolla isien puolella kuikuilemassa, ja oli jotenkin suloista, miten miehet odottavat pikkuisia niin innolla...
Dajm75 ja MaryRose kirjoittelivat esittelypinoista, mitenköhän se homma toimii? Joskus muistan nähneeni jossain jotkut ohjeet, mihin voisi lähettää omia tietoja tai jotain, mutta nyt en ole sitä enää löytänyt... Voisin sinne laittaa tarkemmin näitä omia tietoja.
Plussaista lokakuuta, palaan taas (varmaan pian)!
Tervetuloa kaikille uusille! Hyvän porukan olette löytäneet :D Mukaan mahtuu aina!
Mary: PCO = polycystiset ovaariot. Ovaario=munasarjat ja polycystinen= monirakkulainen. Eli munasarjojen monirakkulatauti.
Syytä siihen ei tunneta ja hoitona käytetään mm klomifeenia (klomeja).
Vilkutuksia kaikille rakkaille kuumeilukamuille!
T:Vieläkin epäuskoinen Remukka rv 5+4
Ja tervetuloa Niina! Mä nostin sen esittelypinon, löydät kyllä, kun siinä lukee " esnkat esittäytyy 29.9.06" , eli silloin se on viimeksi päivitetty. Sitten klikkaat sieltä pinon lopusta " vastaa" ja laitat oman kuvauksesi siihen :) That' s it, ihan iisiä :) Ja sen kuvailun sitten hoyt varmasti meidän enskojen virtuaali-assistenttina päivittää :)
Niin, ja onnea sinulle vielä piinailuun, ei sitä koskaan tiedä vaikka ekasta tärppäis ;) peukutuksia! *bd*
tätä ei varmaankaa tule usein sattumaan, että olen koneella jo päivällä. yleensä tulen vasta illalla kirjoittelemaan ennen nukkumaan menoa. päivisin kun on muka niiiiin paljon menoa ettei koneelle ehi. kävin tänään päivällä vähän shoppailemassa. hulluilta päiviltä en löytänyt mitään, mutta muista kaupoista senkin edestä.
MaryRose: mullakin on ovistikut nyt ekaa kertaa käytössä kun tämä minun kierto on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen ihan sekaisin. aika jänskää on ollut tikutella,mut samal oon ahdistunut kun nyt mennään jo kp 25 enkä vieläkään ole saanut testeihin niitä kahta maagista yhtä vahvaa viivaa. blääh. noh, ehkä ne viivat pompsahtaa mulle lähipäivinä. en oikein nimittäin usko että ovis ois ollut, kun yleensä mulla nousee lämpö heti oviksen jälkeen ja nyt niin ei ole vielä käynyt. tsemppiä sulle oviksen bongailuun. tietääpähän ainakin milloin kannattaa pupuilla oikein urakalla ;)
rouvavauva: jee täti on pysynyt poissa. mahtavaa. milloin ajattelit testata? bd bd bd. meillä varsinainen yrittäminen alkoi 07/06.
tervetuloa dajmille ja niinalle myös munkin puolesta. meit uusia on nyt täällä aika monta. kiva. mitä useampi kirjoittelija, sitä enemmän luettavaa.
vielä loppuun omaa napaa: ei vieläkään plussaa ovistestissä. tosin tänään sain jo selvemmän viivan kuin aikaisemmin, ei kuitenkaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta viiva kumminki, eli ehkä se ovis kohtapuolin lähestyy. ois jo kiva lopettaa greippimehun litkiminen ja siirtyä punkkuun. heh.
mukavaa päivänjatkoa kaikille ensikoille. ja paljon plussa-onnea kaikille tasapuolisesti :)
-pingu-
Ihanaa saada uusia mukaan, kun itsekin on niin tuore tapaus, elikkäs Niina ja Dajm75 tervetuloa mukaan! Täällä on kivaa porukkaa, huomaatte kyllä itsekin :)
Maitikka kertoili pco-epäilystä¿En oikein tiedä kyseisestä asiasta mitään, niin voisiko joku hiukan kertoilla tarkemmin? Oireista ja hoidoista. Jotain sain jo selville, että verikokeella ja ultralla?
Mary: Mä oon jo usemmassa kierrossa tikuttanu, mutta vasta pari kertaa oviksen bongannut. Mulla vasta menossa kp 5/29-33 eli en oo vielä alotellu. Toivottavasti teen hyvät löydöt ;) Nyt vaan tilaamaa itsekin!
Moni on kertoillu lähipiirien vauvoista. Meillä ei oo tuoreita tapauksia suvussa tai ystävillä, sillä oon kaveriporukassa eka joka haaveilee. Tämä ei oo siis itseäni kohdannut, mutta enemmän surua on saanut aikaiseksi anoppini! Se kun jaksaa muistuttaa minua siitä, että meillä ei ole lapsia (niin kuin en tietäisi!). Vihjailut on edenneet suoriksi kommenteiksi. Myös ihan ¿käsin kosketteluksi¿ eli on taputeltu vatsaa...Viimeksi tuumasi, että opettelehan tekemään isolla kattilalla ruokaa, että pystyt ruokkimaan perheesi! Ja teet kyllä ainakin saman verran kuin minulla (5 lasta)! Meinasin repiä pelihousut! Teki mieli sanoa, että lapsia ei tehdä, ne saadaan ja toisekseen, jos saatas se eka niin hyvä olis! tyydyin sanomaan, että teenkin kastikkeen paistinpannulla, saa riittää =) Että semmoista!
Mutta, nyt tuli rupateltua. Meen jatkamaan siivousta ja palailen taas =)
Remukka olikin jo hiukan kerinnyt asiaa valaisemaan¿Kiitoksia =)
ei oo vielä iso maha, vaan hyvinkin hillitty minipötsi :) Normivaatteet ei tietty enää mahdu, mutta mukavasti tämän kanssa vielä elellään ja mahallani pystyn nukkumaan ilman suurempaa heiluriliikettä...
Halit!!
Makkara (rv22+2)
Kiitokset ihanista tervetulotoivotuksista Remukka, MaryRose, -Pingu- ja -marge-! Ja kiitos ohjeista MaryRose, onnistuin lisäämään omat tietoni Ensikoiden esittäytymislistalle :)
Kävin vaan, nyt takas ruotsin läksyjen kimppuun (kuulostan ihan yläasteikäiseltä, mutta ei niitä oikein muuksi voi kutsua yliopistossakaan. Tylsää joka tapauksessa...)
Hei taasen,
juu, tosiaan kivan tuntuista porukkaa täällä : ) Eli kiitos tervetulotoivotuksista!
Ja tervetuloo muutkin uudet, kivakiva, kun muitakin tulee samaan aikaan.
MaryRose: Joo, eiköhän tässä pikkuhiljaa jutuista jyvälle pääse. Ne pillerit (tai siis kuukautisten poisjääminen niiden takia) ihmetytti lähinnä sen takia, että ajattelin, että onkohan se ihan " terveellistä" , että ei pääse kroppa " puhdistautumaan" kuukautisten myötä... No, nytpä sitä ei tarvitse pohtia enää ;) Odotellaan vaan sitten, että miten nuo kierrot alkaa asettua. Ekalla kierrolla nimittäin tuskin tärppää... tai eihän sitä ikinä tiedä! Tilailetko mitä kautta niitä ovistikkuja?
Niina1983: kiva, sinäkin uutena alat kirjoitella - sama täällä! Minä myös kävin isien tuntoja lueskelemassa ja ihan tipan sain linssiini kehiteltyä: jotenkin oli niin söpöä, miten ne hehkuttaa!
Marge: voivoi niitä anoppeja... : ( Tuollainen on kyllä tosi ajattelematonta, mutta ilmeisesti jotkut ihmiset nyt vaan kertakaikkiaan ovat tuollaisia, ehkäpä ihan huomaamattaan. Tsemppiä, että jaksat vastailla vast edeskin yhtä coolisti : )
).( Eli omaa napaa... (onko toi napakuva täällä käytössä??? yhellä toisella foorumilla sitä käytetään)
Tekis mieli heittää jo nyt ne pillerit pois eikä syödä liuskaa loppuun... hmm.. no kannattaa ehkä kuitenkin syödä, lauantaina lähtee viimenen pilleri. Jotenkin vaan ei nyt malttais enää odottaa, kun saimme lopulta miehen kanssa päätöksen tehtyä. Hassua!
Pieni tsekkauksen paikka on myös mun kilpirauhaseni. Eli mulla oli alunperin kilpparin liikatoiminta, jota hoidettiin radiojodilla 2 vuotta sitten. Sittenpä mentiinkin vajaatoiminnalle, johon mulla on nyt ollut sitten tyroksiinilääkitys ja arvot korjaantui sillä ihan hyvin (olleet nyt noin vuoden viitearvojen sisällä). Soittelin kuitenkin terkkarille labra-aikaa, ajattelin, että hyvä tarkistaa ne (kesäkuussa viimeksi otettu) nyt, ettei tuu mitään yllätyksiä. Ja muutenkin sitten, jos joskus raskaaksi tulen, niin arvoja ilmeisesti pitää seurata tarkemmin taas ja mahdollisesti tyroksiinia lisätä.
Tällaisia täällä pohdiskellaan... Hauskaa iltaa kaikille, meikä lähtee nyt kauppaan.
Dajm75
[color=228B22]Täällähän on oikea uusien Ensikoiden sisäänryntäys! Mahtavaa, että saadaan uusia aktiivisia kirjoittelijoita mukaan, onkin ollut vähän hiljaista viime aikoina! :)
Tervetuloa siis vielä Dajm ja Niina, muille olenkin kai jo toivotukset toivottanut?! Nyt kun vielä oppisi muistamaan teidän nikit, katotaas miten vanhan käy! ;) Rupesi muuten tekemään ihan mahdottomasti mieli jotain makeaa tosta Dajmin nikistä: Dajm on mun suosikki makeinen ja nyt olen karkkilakossa! :D
Pitäisi yhtä kirjallista työtä väsätä, joten poistun paikalta. Koitan palata vielä myöhemmin lueskelemaan tarkemmin kuulumisianne!
Killa
Djaim: Voit hyvin jättää liuskan kesken jos haluat. Sellaiselle joka pillereistä vielä ehkäisyä toivoo niin menkkojen siirtäminen/aikaistaminen liuskan kesken jättämisellä lisätää " riskiä" tulla raskaaksi!! Sinulla kun se oilisi toivottavaa, niin pillereiden lopettaminen pari päivää aikaisemmin ei tee mitään hallaa...
Níin ja sitten vielä niistä menkoista. On tutkittu, että naiselle riittää neljät kuukautiset vuodessa. Eli jos on kovin kivuliaat menkat ja käyttää hormonaalista ehkäisyä niin voi syödä kolme liuskaa aina putkeen (tai käytää kolme rengasta) ja sitten pitää sen viikon tauon. Myös hormonikierukka ja ihonalle laitettavat kapselit ovat usein sellainen, että menkat jää kokonaan pois ja tästä saa olla vain onnellinen!!
Antakaa anteeksi, että mie täällä vauvasta kuumeilijoille selvitän ehkäisystä (ei vissiin kovinkaan ajankohtaista monellekaan :D) mutta en voi mitään, että on aina selvitettävä jos joku kysyy...
T:Remukka
Tervetuloa uusille enskoille! Mukava lukea teidän juttuja ja kuulumisia jo näin alkuun. Täälä tosiaan on ollut vähän hiljaista viime aikoina, ei ole kovin suuria pinoja syntynyt, mutta korjatkaa te asia niin me yritetään kans tsempata! :)
Iso kiitos MaryRoselle, kun opastit uusia tuossa esittelypino-asiassa. En itse tosiaan heti ehdi tulla aina opastamaan niin hyvä, että te muut autette mua! Kerkesinkin jo muutaman sinne päivitellä, " julkaisen" sen vasta, kunhan suunnilleen kaikkien uusien tiedot saan kasaan. Ja Enskoilla on vähän uudempikin esittelypino julkaista, mutta ei se haittaa yhtään, vaikka tuohon 29.9.06 pinoon esittelyjä laitatte. Se uudempi pino taitaa ollakin jo tippunut tuonne kauemmas ja siinä otsikossa onnittelimme plussanneita ja toivotettiin uudet enskat tervetulleiksi (en nyt muista miten se tarkkaan meni, kun en jaksa toista ikkunaa aukaista), joten siksi oli vähän hämäävä pino. Mutta tosiaan tuohon 29.9.06 pinoon saa esittelyt käydä laittamassa niin kopioin sen jutun sitten suoraan siihen pinoon!
Rouvavauvalle bd ja elähän pidä meitä enää kauaa jännityksessä!;)
Täytyy nyt lopetella, kun tuo miehen kanssa eilen oli kiivaat keskustelut, kun hänen mielestään vietän täälä liikaa aikaa ja hän ei ymmärrä tätä oikein ollenkaan! Hienosti osasin kyllä puolustautua ja sanoin kuinka hän ei kuuntele mun piinailuja ja muita tuskailuja tän asian suhteen ollenkaan ja tosiaan kellekkään muulle en voi näistä kertoa, joten onneksi tää paikka on olemassa! Ja mun mielestä max½h/pvä ei tosiaan ole pitkä aika täälä viettää. No, onneksi nyt jo ollaan molemmat vähän lepytty...
Hoyt kp12/36-51
Koitan täs pysyä hereillä ennen kun menee saunaa. Nää on ihan kauheita nää 10 tunnin päivät töissä... Kolme niitä takana ja samanverran edessä, ja hyvä et kerkes seisovilteen syödä!!
Kirjotusvirheitäkin tulee koko ajan.
Tervetulotoivotus uusille, oli ainakin Dajm ja Niina. Tää o mukava paikka.
Naksu: Joo oon vähä pitäny taukoa tänne kirjottelusta ja pyörinyt tuolla L-puolella. Kun jänskättää ne hoidot tai siis käynti et selviää enemmän.
Kathy: Olit myös menossa lääkäriin, mulla aika 2vkon päästä. Menetkö yksityiselle vai kunnalliselle? Meillä aika kunnalliselle.
Marge: Tuo painostus on ihan kamalaa. Meillä molempien äidit harrastaa hienovarasta vihjailua mutta muu suku tai tädit on sit sitäkin kamalampia. " Millos teette lapsia? Eikös nyt ois jo aikakin? Mutta onhan teillä aikaa? Nythän teillä on niin iso talo ja lastenhuoneet valmiina että nyt pitäs pistää töpinäks!!"
ON: Ei erikoista, odotellaan..
Joillain oli piinapäivät...en muista nimiä, mut jokatapauksessa bdbdbdbdbd
-ninnuli-
Ihanaa Remukka kun kerroit tuon! Viimeisesta pillerilistasta söin vain n. viikon, ja söin sen putkeen edellisen listan kanssa, koska en halunnut kuukautisia häämatkalle. Tietämättäni saatoin siis lisätä mahdollisuutta tulla raskaaksi! Oli siis erittäin kiinnostava uutinen. Kaiken kukkuraksi huomasin juuri, että minulla on kova valkovuoto - sitä on täällä Vauva-lehden keskustelupalstalla kuvailtu joidenkin raskausoireeksi... Mut nyt vähän rauhoituttava, luenpa vielä mitä ootte kirjotelleet.
Dajm, mukavaa tosiaan, että meitä uusia löytyy täältä useampia, ei ole niin outo olo, jos muutkaan ei tunne ja tiedä kaikkea ja kaikkia :)
Ja hoyt, on tosiaan aivan mahtavaa, että tällainen keskustelupaikka on olemassa, tekisin varmasti mieheni ihan hulluksi jauhamalla näitä asioita, ellen pääsisi muualle purkautumaan ja pyörittelemään mielessä pyöriviä juttuja. Oma mies ei tosin vielä taida tietää, että pyörin täällä ahkerasti, saa nähdä kuinka se suhtautuu, jos jumahdan jatkuvasti koneelle. On toisen vuorotyöstä joskus etuakin :).
Nyt onkin hyvä lähteä rauhallisena (lue: ihan täpinöissään) lukemaan tenttikirjaa...
Hellurei kaikille enskoille, ja erityishellureit uusille joukkoon liittyneille. Eli tervetuloa dajm ja niina1983! Hauskaahan meillä täällä on tai välillä kurjaakin, mutta sekin helpottaa kun on lohduttajia.
Kiva makkara kun kävit moikkaamassa meitäkin! Sullakin on viikkoja jo kiitettävästi kasassa. Aika vaan menee niin tosi nopeasti! Joko olet suomen kamaralla, eikös teidän ollut tarkoitus muuttaa jossain vaiheessa syksyllä vai muistanko ihan väärin?! Onkos täällä kuikuilemassa muita o-puolen enskoja, ilmoittautukaapa ja kertokaa kuulumisia!
Mitenkäs rouvavauvan oireet? Olisiko mitään lupaavia tuntemuksia? Peukkuja pidän pystyssä vaikka välilyönnin näppäileminen onkin silloin hankalaa!
Vaikka mitä muutakin oli tapahtunut kun melkein viikkoon en ole päässyt pinoja lukemaankaan. Mulle tuntuu käyvän näin ihan koko ajan, vaikka tuntuu että aina kun oon kotona niin roikun täällä viestejä lukemassa. Meillä oli rentouttava ja ihana Italian matka, aurinko paistoi ja rauhaisaa oleilua ja vuorilla samoilua harrasteltiin ilman mitään ihmeellistä ohjelmaa.
ON, jos tuo äskeinen ei sitä ollut, huomena lääkäri, eli ultra ja *tarkistaa lapusta* sonosalpingografia. (Oli pakko laittaa tuo hieno termi kun lappu on pöydällä :)) Mutta kansankielellä siis selvitetään onko mulla röörit auki vai ei. Mies antaa simppanäytteen ens viikolla, ja huomen pitäisi olla myös tieto musta viime viikolla otetuista verikokeista. Alkaa asiat selvitä. Aika paljon kyllä jännittää huominen, siis se itse juttu, ja myös sen tulos.
Rattoisaa iltaa enskoille, tänään tulee taas lääkärisarja telkusta. Mä oon vähän koukussa kaikkiin sellaisiin! Vähän tarttis kuitenkin sen lisäksi tehdä kotihommiakin..
Bianco kp 11/28-33
[color=228B22]Hohhoijaa, kun tympii toi lukeminen/kirjoittaminen! No itseppä olen valinnut tämän homman, joten ei auta kuin jaksaa! Mutta keskitytäänpä hetkeksi kuumeilukamuihin! :)
[b]Naksu[/b]: vai harakoille meni tämä kierto! Samperi, kun haikaralle sen piti mennä! ;) No nyt vaan odotellaan sitä sun lekurikäyntiäsi (kuten huomaat ME odotellaan!). En mä vielä saanut miehelle puhuttua, kun se on tullut niin myöhään kotiin tällä viikolla. En sit viitti just ennen nukkumaan menoa aloittaa, jos vaikka tarvii riidellä... :/ Hyviä vinkkejä sulla kyllä oli, koitan rohkaista itseni viikonloppuna! Mulla on vaan se ongelma, että kun olen kova suunnittelemaan kaikkea mielessäni, enkä ota huomioon että mies ei niistä suunnitelmista mitään tiedä. Sitten ihmettelen, miksi se on asioista ihan eri mieltä! :S
[b]Rouva[/b]: edelleen mahtavat peukutukset täältä! *bd* Jännäksi menee tilanne, toivotaan parasta! :)
[b]Mary[/b]: tikutteluonnea! ;) Toivotaan eka plussaa ovistestiin ja sit raskaustestiin! :)
[b]Remukka[/b]: *vilkutus*
[b]Pingu[/b]: tsemppiä tikutteluun! Itelläni on taipumusta noihin pitkiin kiertoihin kanssa ja joskus toi tikuttelu kävi ihan työstä, kun ei meinannut millään plussaa saada aikaiseksi! Kärsivällisyyttä tarvitaan! Toivotaan, että sun kierrot asettuu!
[b]marge[/b]: tosi kurja toi sun anoppi! Ei tietenkään pahaa tarkoita, mutta on se kumma miten toiset ei ymmärrä pitää suutaan pienemmällä! Mun ja miehen äidit (ja isät) onneksi ei mitään tivaile, mutta työkaverit senkin edestä! Meillä on pari raskaana olevaa työpaikalla ja katseet on kääntyneet tuijottelemaan mun vatsan seutua ja kahvipöytäkeskusteluissa kysellään, että " koskas te" ... Rasittavaa!
[b]Hoyt[/b]: toi oli muuten tosi kiva idea laittaa tervetulotoivotuksetkin otsikkoon! Hyvin keksitty! :) Tsemppiä miehen kanssa! Mä en viitsi miehelle enää paljon tätä palstaa mainostaa, enkä pitkiä aikoja viitsi täällä roikkua miehen ollessa kotona (onneksi tulee usein myöhään töistä! ;) ) kun se ei kanssa ymmärrä tätä meininkiä ollenkaan! Ompa tuo vähän rauhoittunutkin asian suhteen.
Missäs [b]Brooke, Oona ja Jessis[/b] piileskelevät?!
[color=FF4040]Plussasäteitä tasapuolisesti kaikille Ensikoille!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[color=228B22]Killa
Täällähän ihan vilisee uusia ensikoita! Kiva, kiva :)
Tervetuloa!!
Dajm - eihän tuohon lauantaihin nyt ihan kamalasti ole aikaa. Vaikka tuntui ne viimeiset pillerit kestävän ihan ikuisuuden itsellänikin silloin heinäkuussa kun niitä lopettelin.
Pingulle onnea matkaan sen oviksen metsästykseen! Toivottavasti pian pärähtävät ovisviivat tikkuun, ja pääset pian nautiskelemaan punkusta. Munkin piti ottaa toi greippimehu tässä kierrossa käyttöön, mutta pääs unohtumaan - aika kummallista, kun muuten tuntuu olevan päivälleen tietoinen omista kiertoon liittyvistä seikoista ;)
Niinalle tsemppiä ruotsin läksyjen kanssa - minäkin tein sitä akateemisen ruotsin kurssia viime keväänä ja ihan rehellisiä läksyjän nuo oli (tunsinkin itseni ihan kasiluokkalaiseksi, kun laskin aineen sana määriä ym ;)). Ja olet ilmesesti äskettäin viettänyt häitäsi? Onneksi olkoon! Itselläni häät edessä helmikuussa :D
Remukka oli selventänyt tuota PCO-asiaa, kiitos kovasti. Tuntuu, että täällä vilisee aika paljon sellaista lääketieteellistä sanastoa. Kyllä osaa tällainen aloitteleva enska olla pihalla :)
Margen anopilla taitaa olla vaarallisen korkea vauvakuume... Koita kestää! Munkin anoppini ei mistään muusta jaksa puhuakaan, kuin siitä, että koska olen raskaana. Se ei vielä tunnu ihan kamalalta, kun on vasta kolmas yrityskierto menossa, mutta täytyy miettiä jatkotoimia, jos ei ala tärppiä kuulumaan.
Hoyt, pidä vaan kiinni hyvästä " harrastuksestasi" - kyllä se mies viimeistään siinä vaiheessa ymmärtää, jos ihan kaiken kaataisin sen korvaan ;)
Bianco on huomenna menossa joko latinan kurssille tai sitten tutkimuksiin... Taas lääketiedeslangia, mutta kiitokset suomennuksesta :D Onnea matkaan! Toivottavasti asiat selviää!
).( Huhuh, liian pitkä päivä takana! Aika monta masua on tullut vastaan :) Kamalasti tekis mieli mennä juttelemaan noitten tulevien äitien kanssa (eli hulluksi häiriköksi olen muuttumassa?!) ...
kp 21/27-33, joten eipä mitään kovin ihmeellistä tekeillä (ellei tuolla pimeydessä, joku kiinnittele itseään :)). *bd*
Lämppärit varmaan jäähtyneet tarpeeksi, joten siirryn iltapalalle ja telkun ääreen.
LiVe kuittaa.
Makkara: Moiiiiii! Kiva kun käyt moikkaamassa!!! Kuis maha, onko jo vaaaltaaavaaaa? =)
Titi: Ihan hassu juttu toi Vauva-lehti!!
Hoyt: Moikkelis! Varmaan tulee kyynel silmään kun pienen ihmeen näkee ekan kerran! On ne vaan aina niin ihania ja just kun käytiin sitä kaverin 2 vkoa vanhaa poitsua kattomassa niin aina sitä vaan hämmästyy miten pieniä ne voi olla!
Rouvavauva: Mä voisin kanssa kuvitella että täältä saa just sellasta tukea kun tarvii... Siis tarkotan sitä että jos on vaan tarve kertoa omasta tilanteesta ja se jo helpottaa, on selvää että juttuihin ei välttämättä saa kauheeta kommenttiparvea. Jos taas on jokin ongelma, surettaa, kaipaa neuvoja tm. niin oon kyllä aika lailla 100% varma että tukea ja apua täältä saa. Tuliko taas epäselvästi, noh... Tsemppiä piinailuun, toivottavasti se plussa pärähtää viikonloppuna!!
Kathy: Onnea uuteen kotiin! ja tsemiä lekurikäyntiin! Kumpis meistä menikään ekana, mulla on huono muisti! =) Oma käynti siis 2.11.
Killa: Saitkos puhuttua miehelle? Taisit saada jos oikein luin rivien väleistä! ;) Hoitoihin siis matka teilläkin?
Masumasumasu! Älähän nyt, kyllä se on plussa! Uskotaan siihen vaan!!! bd bd bd
Ninnuli: Heippa pitkästä aikaa! Vai oonko missannu sut? Joka tapauksessa mukava kuulla sustakin! Ja tsemppiä polikäyntiin, varmasti jännittää kun mullakin jo nyt 3 vkoa ennen h-hetkeä on perhosia vatsassa!
Sikurisokeri: Oikein olet ymmärtänyt, tärppiaika on nimenomaan se teroton aika. Mä oon ymmärtänyt että terot voi jollain tavalla estää oviksen. Jos sitä siis ei oo ennen terojen aloittamista tapahtunut, se ei kai sitten niitä syödessä enää tapahdukaan.
Margelle lykkyä bongailuun, nyt kelpaa kun on testejä millä sitä etsiä! =)
Pingu: Kyllähän se voimille ottaa tämä pitkä kuumeilu... Toivotaan että teillä tärppäis pian niin ei tarvis koko asiaa ees miettiä! Kyllä noi ovis- ym. bongailut on meille pitkään yrittäneillekin vielä toisinaan täyttä hepreaa, älä huoli! Kyllä se siitä!!! bd bd
Omasta navasta ei mitään kun tämä kierto menee nyt harakoille, joten mukavaa päiväjatkoa vaan kaikille!