Luottamusongelma parisuhteessa
Eli tilanne se että mies on valehdellut mulle naistyökavereistaan aiemmin. Sanonut esimerkiksi että ei ole ollut uuden naistyökaverin kanssa missään tekemisissä tai että on ärsyttävä, sitten yhdessä ravintolassa käydessämme tämä nainen huutaakin toiselta puolen ravintolaa miehen nimeä ja kiirehtii luokse, ihmettelee että täällä tapaavat ja alkaa kysellä kuulumisia, lasten kuulumisia (nimillä) ja niin edelleen. Eli selvästi mies on kertonut hänelle lapsistamme, lasten nimet, minkä ikäisiä ovat, mitä harrastavat. Ja nainen selvästi tuo sen minullekin tiedoksi että ystäviä ovat. Ja tämä ei ole ainoa tapaus, vastaavia on muitakin. Tai olen sattumalta nähnyt naistyökavereiden nojailevan häneen vaikka miehen mielestä heillä ei ole "mitään meneillään" ja siihen saakka on sanonut etteivät ole tekemisissä. Jo vuosia sitten käynyt niin että illalla naistyökaveri soittanut ja pyytänyt luokseen. Mies ollut näissä hämillään että hän oli vaan normaalin ystävällinen. En tiedä mitä uskoa.
Itselläni on miespuolisia kavereita ja hyväksyisin siis miehelleni naispuoliset, mutta valehtelua en ymmärrä. Se on rikkonut luottamusta pahasti ja kyllä, olen mustasukkainen. Noista tapahtumista on aikaa ja haluttaisiin saada suhde kuntoon. Nykyään puhutaan avoimesti asioista, ainakin toivon ettei mieskään enää mitään salaa. Mies on vaihtanut työpaikkaa ja kertonut millaisissa väleissä ovat nykyisten naistyökavereiden kanssa, on näyttänyt viestit jne. Arvostan tätä ja pääasiassa meillä menee nykyään tosi hyvin. Mies tuntuu tosissaan haluavan suhteemme kuntoon.
Mutta sitten tulee joku työpaikan saunailta ja olen ihan hermona. Kuulemma on erikseen naisten ja miesten saunavuorot mutta onkohan. Seuraavaan saunailtaan on tulossa mm.nainen joka on fb profiilikuvassa alusvaatteisillaan ja työpaikan whatsapp-ryhmään laittaa flirttaavia viestejä. Myös muita naisia tulossa, naisia yhtä paljon kuin miehiä. Kyllä, olen mustasukkainen ja hermona ja asiasta on riideltykin kun mies joskus sanoi niin ehdottomasti haluavansa tämän tyyppisiin bileisiin aina mennä. Luottamusongelma nousee esiin vaikka kuinka yritän luottaa ja ajatella kaiken menevän hyvin. Vaikka yritän ajatella että minun täytyy antaa miehen osallistua työporukkansa vapaailtaan. On kuitenkin miestyökavereidensa kanssa kavereita ja tottakai kiva välillä ottaa rennosti yhdessä.
Nyt mies sanoi ettei aio mennä saunailtaan. Ei halua turhaa riitaa, ei aiheuttaa minulle huolta. Kuulemma olen paljon tärkeämpi kuin joku ryyppyilta.
Ja nyt sitten minulla on morkkis siitä että mustasukkaisuuteni takia hän ei osallistu :D Vaikka tiedän että olisin aivan hermona tuollaisten bileiden aikana ja jälkeen.
Haluaisin olla vaimo joka luottaa ja antaa toisen mennä. Mutta toisaalta valehtelu ei ole minun syytäni, ongelmat tuli vasta näiden valehtelujen jälkeen.
Mielipiteitä tilanteesta?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monelaisissa töissä elämäni aikana, mutta koskaan vielä ei ole järjestetty "työpaikan saunailtaa". Kysyn mielenkiinnosta, että onko tämä yleistäkin?
En muuten ole minäkään. Ehkä liittyy johonkin duunariammatteihin maaseudulla?
Meillä isossa konsulttitalossa Espoossa on näitä välillä, lisäksi lähes aina tyhy- yms päivien yhteydessä.
Ja meillä keskisuuressa kaupungissa nimen omaan tyhy-päivien loppu"kevennyksenä". Ruoka, ja halukkaille sauna.
Kun sen luottamuksen joskus menettää, ei sitä helposti saa takaisin, jos koskaan.
Niinhän se on. Yritetään kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monelaisissa töissä elämäni aikana, mutta koskaan vielä ei ole järjestetty "työpaikan saunailtaa". Kysyn mielenkiinnosta, että onko tämä yleistäkin?
En muuten ole minäkään. Ehkä liittyy johonkin duunariammatteihin maaseudulla?
Arvelisin samoin et korkeintaan jossain duunaritehtaalla kehdattais edes ehdottaa vitsillä tuollaista. Mautonta.
Sairaalloinen mustasukkaisuus johtaa aina lopulta siihen, että toinen alkaa varmuuden vuoksi valehdella. Sillä tavalla pääsee kuulusteluissa helpommalla. Minusta on btw aivan normaalia, että työkaverin kanssa on juteltu perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloinen mustasukkaisuus johtaa aina lopulta siihen, että toinen alkaa varmuuden vuoksi valehdella. Sillä tavalla pääsee kuulusteluissa helpommalla. Minusta on btw aivan normaalia, että työkaverin kanssa on juteltu perheestä.
Kukaan tuskin tulee mustasukkaiseksi kun kaikki on hyvin avointa eikä kumpikaan tee mitään typeryyksiä mitkä ei varatulle sovi.
Minunkaan mieheni ei kerro mitään työkavereistaan vaikka on heidän kanssaan muutakin kun työaikaa. Haluaa pitää minut selvästi erillään. Ja mietin miksi.
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mieheni ei kerro mitään työkavereistaan vaikka on heidän kanssaan muutakin kun työaikaa. Haluaa pitää minut selvästi erillään. Ja mietin miksi.
Miten niin miksi? Minä en ainakaan jaksaisi kuunnella mitään juttuja itselleni tuntemattomista ihmisistä.
Meillä isossa konsulttitalossa Espoossa on näitä välillä, lisäksi lähes aina tyhy- yms päivien yhteydessä.