En ymmärrä miksi porukka valittaa että ei saa haluamiaan lääkkeitä lääkäriltä
Itse olen aina saanut. Ei pidä mennä hermoilemaan sinne, eikä toisaalta mennä määräilemäänkään. On silleen kiltti ja sanoo että "herra lääkäri, olisiko mahdollista että saisin tätä kun tämä on kipeä", tai että "rouva tohtori, nuo muut lääkkeet on tosi hyviä mutta ei ihan riitä.." Kaikessa on kyse asiallisuudesta, pieni nuoleskelu ei tee pahaa. Ja yksityiselle aina.
Kommentit (87)
Ongelma vain julkisella sektorilla, ettei aina lääkärillä ole edes aikaa ja mahdollisesti ammattitaitoa, tehdä diagnoosi ja määrätä lääkkeet.
Asiasta on omakohtaista kokemusta tältä keväältä, lapsi itki ja valitti korvakipua ja mentiin julkiselle sektorille ja lääkäri hetken vilkaisi lapsen korvia ja kertoi ettei tulehdusta ole ja kaikki on ok.
Muutaman tunnin päästä, kun kipu vain koveni, mentiin yksityiselle lääkäriasemalla ja lääkäri diagnosoi pahan korvatulehduksen ja määräsi lääkkeet ja kipu hellitti jo muutamassa tunnissa ja tulehdus parani.
Eli asiat ei ole noin mustavalkoisia, mitä ap. väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ja tohtori eivät ole synonyymejä. Kaikki lääkärit eivät ole tohtoreita, eikä tohtori ole ollenkaan välttämättä lääkäri.
Rouvaksi ei kannata myöskään nimitellä, jollei ole varma henkilön siviilisäädystä, saati sukupuolesta.Ei olekaan, mutta hyväntahtoiselle ja kohteliaalle höpsölle kirjoitetaan bentsot helpommin kuin kiristelevälle narkkarille.
Höpö höpö nyt taas. Bentsoja ei nykyään saa kuin katukaupasta eikä mitään kunnon kipulääkkeitäkään. Lääkärit määräilee vaan toisilleen panacodeja ja muita vahvempia, tavallisille potilaille sitä iänikuista panadolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ja tohtori eivät ole synonyymejä. Kaikki lääkärit eivät ole tohtoreita, eikä tohtori ole ollenkaan välttämättä lääkäri.
Rouvaksi ei kannata myöskään nimitellä, jollei ole varma henkilön siviilisäädystä, saati sukupuolesta.Ei olekaan, mutta hyväntahtoiselle ja kohteliaalle höpsölle kirjoitetaan bentsot helpommin kuin kiristelevälle narkkarille.
Höpö höpö nyt taas. Bentsoja ei nykyään saa kuin katukaupasta eikä mitään kunnon kipulääkkeitäkään. Lääkärit määräilee vaan toisilleen panacodeja ja muita vahvempia, tavallisille potilaille sitä iänikuista panadolia.
Kyllä mulle on määrätty bentsoja ihan melko helposti. Toisaalta mä en erityisemmin käytä niitä, ne on vähän kuin varalla. "Kovia" särkylääkkeitä olen myös saanut ihan vaan pyytämällä. Mutta mulla onkin vaikea tulehduksellinen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Sama antibioottien kanssa. Niitä määrätään hyvin nihkeästi siksi, kun Kaakkois-Aasiassa (esim. Intiassa) on runsaasti resitenttejä kantoja. Siellä kuitenkin niin ihmisille kuin eläimillekin määrätään herkästi antibiootteja ja niitä on voinut jopa itse ostaa kaupasta, Meillä saa sitä yhtäkin vuotuista kuuria ruinata ettei kehity resistenssiä. Miten musta tuntuu, että me hoidetaan sitä resistenssiongelmaa vähän väärässä paikassa.
Tämä kertaa miljoona!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno.
Mä en saa jumalattomiin menkkakramppeihin kunnon kipulääkettä reseptillä. Saan muutaman kerran vuodessa semmosen kohtauksen, että joudun päivystykseen kipupiikille. Joskus joutunut olemaan koko päivän ja kahden tunnin välein uutta piikkiä.
Mielestäni tulis halvemmaksi ja kaikille helpommaksi, jos vaan saisin sen yhden paketin panacodia vuodessa kotia jolla kipu menis ohitse.Lääkärit ei varmaan ymmärrä menkkakipujen päälle. Ajattelevat, että kaikillahan niitä on. Toisaalta monet kokee kivut pahempina kuin toiset, joten vaikea arvioida tilannetta objektiivisesti. Heti kun menkat alkaa, ota päivän aikana 3 Burana 400mg ja 3 panadol 1000mg. Se helpottaa. Jatkat lääkkeitä aina menkkojen loppuun.
Eipä auta. Kuva jos sulla toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno.
Mä en saa jumalattomiin menkkakramppeihin kunnon kipulääkettä reseptillä. Saan muutaman kerran vuodessa semmosen kohtauksen, että joudun päivystykseen kipupiikille. Joskus joutunut olemaan koko päivän ja kahden tunnin välein uutta piikkiä.
Mielestäni tulis halvemmaksi ja kaikille helpommaksi, jos vaan saisin sen yhden paketin panacodia vuodessa kotia jolla kipu menis ohitse.Panacodin pihtaaminen on mennyt hysteeriseksi. Kyllä, se aiheuttaa riippuvuutta ( en ihmettele, kuulun siihen porukkaan jolla se muuttunee morfiiniksi- olotilasta päätellen) , mutta ei 100kpl lääkemääräyksellä per vuosi kenestäkään nistiä tule.
Yleensäkin noiden vähän vahvempien kipulääkkeiden määrämispelko tuntuisi vaan lisääntyneen lääkärien keskuudessa ja kärsijinä ihan tavalliset ihmiset.
Sitäpaitsi normi ihmisen lääkkeet määräyksineen on Omakannassa eikä hän hae niitä jostain piritorilta joten miten voisi edes kourakaupalla vetää.
Mä en edes tarvitsisi kun ehkä 10 kpl vuoteen, tuskin sitäkään 🙄
Sairaalassa sit piikillä oksikodinia.
Just.
Lääkärit ei varmaan ymmärrä menkkakipujen päälle. Ajattelevat, että kaikillahan niitä on. Toisaalta monet kokee kivut pahempina kuin toiset, joten vaikea arvioida tilannetta objektiivisesti. Heti kun menkat alkaa, ota päivän aikana 3 Burana 400mg ja 3 panadol 1000mg. Se helpottaa. Jatkat lääkkeitä aina menkkojen loppuun.