En ymmärrä miksi porukka valittaa että ei saa haluamiaan lääkkeitä lääkäriltä
Itse olen aina saanut. Ei pidä mennä hermoilemaan sinne, eikä toisaalta mennä määräilemäänkään. On silleen kiltti ja sanoo että "herra lääkäri, olisiko mahdollista että saisin tätä kun tämä on kipeä", tai että "rouva tohtori, nuo muut lääkkeet on tosi hyviä mutta ei ihan riitä.." Kaikessa on kyse asiallisuudesta, pieni nuoleskelu ei tee pahaa. Ja yksityiselle aina.
Kommentit (87)
Mä oon aina asiallinen ja nöyrä. En saa bentsoja, vaikka en muita lääkkeitä halua syödä. Vaikka opinnot venyneet koulutrauman takia 10 vuotta. Ollaan ilman ja harjoitellaan tunnetaitoja niin kauan että onnistuu opiskelu ilman bentsoja. Työssä pystyn käymään, mutta kun papereita en saa ulos ilman niitä bentsoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai lääkäriin tarvitse mennä oman diagnoosin ja lääketoiveen kanssa.
Kai se lääkäri tutkii ja arvioi mitä lääkettä tai hoitoa siihen on syytä käyttää. Turha tai väärä lääke voi aiheuttaa haittoja.
No jos saa paniikkikohtauksia tai on voimakas sos.tilanteiden pelko, on ihan selvää että niihin ei tarvitse alkaa syömään mitään masennuslääkkeitä, vaan bentsot on ne ratkaisu. Ja moni valittaa että niitä ei saa. Kyllä saa, kun on asiallinen ja kohtelias.
Täytyy myöntää, että provo tämä on, mutta silti kommentoin.
Se, että lääkäri määrää vain bentsoja tässä tilanteessa, eikä pyry hoitamaan/ etsimään ratkaisua muulla tavalla, tekee hänestä huonon lääkärin. Täällä sitten yhdessä "taputetaan" sille kun on niin hyvä!!
Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle ja toivon todella, että pääset eroon näistä vaivoistasi, ettei sinun tarvitsisi käyttää bentsoja siihen.
En ole ihastelemassa siellä lääkärin taitoja laittaa potilasta kalliisiin tutkimuksiin, joista tuloksena se burana resepti. Olen tiedostava ja kiinnostunut saamaan apua sen hetkiseen vaivaani, jotta jaksan elää eteenpäin ja käydä töissä sekä hoitaa velvollisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina asiallinen ja nöyrä. En saa bentsoja, vaikka en muita lääkkeitä halua syödä. Vaikka opinnot venyneet koulutrauman takia 10 vuotta. Ollaan ilman ja harjoitellaan tunnetaitoja niin kauan että onnistuu opiskelu ilman bentsoja. Työssä pystyn käymään, mutta kun papereita en saa ulos ilman niitä bentsoja.
Varaa aika yksityiselle psykiatrille. Säästä rahaa, ei kaada maata ja saat ne bentsot. Kyllä sellainen lääkäri, joka potilaan tilan oikein ymmärtää, niitä bentsoja tarpeeseen osaa määrätä.
Mitä bentsoja saat ja minkä verran?
Mikä diagnoosi tai mitkä oireet ja yksityisellä vai julkisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se lääkäri tutkii ja arvioi mitä lääkettä tai hoitoa siihen on syytä käyttää. Turha tai väärä lääke voi aiheuttaa haittoja.
Tuppaavat määräämään aina niinkin vaaralliseksi ja haitalliseksi luokiteltua lääkettä kuin burana. Burana väärin käytettynä todella haitallinen. Kuka ottaa vastuun?
Miten Buranaa voi käyttää väärin? Mulla se on ensisijainen kipulääke, enkä toki ole huolissani omien määrieni kanssa, mutta kiinnostaa kuitenkin, koska on sairauksia ja muita lääkkeitä.
Aiheuttaa sisäistä verenvuotoa!
Saisin varmaan M1-lähetteen, jos menisin tuolla tavalla puhuttelemaan lääkäriä :D
Itse saan bentsoja sairauteeni eikä ikinä ole tarvinnut nöyristellä tai olla kohtelias höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Niinno.
Mä en saa jumalattomiin menkkakramppeihin kunnon kipulääkettä reseptillä. Saan muutaman kerran vuodessa semmosen kohtauksen, että joudun päivystykseen kipupiikille. Joskus joutunut olemaan koko päivän ja kahden tunnin välein uutta piikkiä.
Mielestäni tulis halvemmaksi ja kaikille helpommaksi, jos vaan saisin sen yhden paketin panacodia vuodessa kotia jolla kipu menis ohitse.
Tuo kuulostaa kyllä jo vaan hölmöltä.
Tuskin yhdellä panacod-paketilla on mahdollista edes vetää itseään mihinkään "tiloihin".
Ja olettaen että olet ihan aikuinen nainen, niin tietänet itsekin kokemuksella mikä toimii kipuihin ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppaavat määräämään aina niinkin vaaralliseksi ja haitalliseksi luokiteltua lääkettä kuin burana. Burana väärin käytettynä todella haitallinen. Kuka ottaa vastuun?
Miten Buranaa voi käyttää väärin? Mulla se on ensisijainen kipulääke, enkä toki ole huolissani omien määrieni kanssa, mutta kiinnostaa kuitenkin, koska on sairauksia ja muita lääkkeitä.
Maksalle saattaa olla rasite.
Panadol on maksan rasite. Burana munuaisten. Onko muuta Buranasta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä bentsoja saat ja minkä verran?
Ei bentsodiatsepiineja määrätä enää kellekään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin ketuttaa kun diagnoosi on jo tehty yliopistollisessa pitkällä sairaalajaksolla, silti joka kerta kun käyn lääkärissä on annettu eri diagnoosi, kannasta katsoessa on kuin lottokuponkia jännittäis että mikä osuu tälläkertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa sisäistä verenvuotoa!
Pitääpä perehtyä tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kirjoittaja, mutta itselläni on Burana Panacodin kanssa määrättynä. Onko varma tieto, että tuo Burana on munuaisille huono?
Vierailija kirjoitti:
Niinno.
Mä en saa jumalattomiin menkkakramppeihin kunnon kipulääkettä reseptillä. Saan muutaman kerran vuodessa semmosen kohtauksen, että joudun päivystykseen kipupiikille. Joskus joutunut olemaan koko päivän ja kahden tunnin välein uutta piikkiä.
Mielestäni tulis halvemmaksi ja kaikille helpommaksi, jos vaan saisin sen yhden paketin panacodia vuodessa kotia jolla kipu menis ohitse.
Lääkärit on ihan kusi sukassa pelätessään että menettävät oikeuksiaan toimia lääkärinä, tai että heiltä viedään oikeus määrätä vahvoja lääkkeitä. Eiväthän he sitten voisi määrätä niitä itselleen. Ei heitä potilas kiinnosta ja ongelmansa.
Kenellä on jatkuvia virtsatie tulehduksia, ja tiedetään mikä bakteeri on kyseessä, niin heidän on saatava lääkkeet ennakkoon. Ei niissä kivuissa voi lähteä kuudeksi tunniksi yöllä päivystykseen.
Jos lääkäri ei anna lääkettä, niin hän on kaltoinkohtelija, itsekäs ja ihmis vi hamielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kirjoittaja, mutta itselläni on Burana Panacodin kanssa määrättynä. Onko varma tieto, että tuo Burana on munuaisille huono?
Miehelläni on munuaisarvot olleet huonoja ja Buranan käyttö kiellettiin. Minulla ei ole ongelmia, ja sain just tuon PanadolBurana-kombon särkyyn. Koskee siis ihmisiä, joilla ongelmia ko. elimen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saa paniikkikohtauksia tai on voimakas sos.tilanteiden pelko, on ihan selvää että niihin ei tarvitse alkaa syömään mitään masennuslääkkeitä, vaan bentsot on ne ratkaisu. Ja moni valittaa että niitä ei saa. Kyllä saa, kun on asiallinen ja kohtelias.
Täytyy myöntää, että provo tämä on, mutta silti kommentoin.
Se, että lääkäri määrää vain bentsoja tässä tilanteessa, eikä pyry hoitamaan/ etsimään ratkaisua muulla tavalla, tekee hänestä huonon lääkärin. Täällä sitten yhdessä "taputetaan" sille kun on niin hyvä!!
Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle ja toivon todella, että pääset eroon näistä vaivoistasi, ettei sinun tarvitsisi käyttää bentsoja siihen.
Itsellä melkein kaksikymmentä vuotta sairastamista takana ja kaikki avut kokeiltu, luulisi että jossain kohtaa keskityttäisiin hoitamaan edes oireita elämänlaadun parantamiseksi syyn sijaan. Kai yhteiskunnalla on varaa elättää minua ja maksaa kalliita terapioita yms.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on munuaisarvot olleet huonoja ja Buranan käyttö kiellettiin. Minulla ei ole ongelmia, ja sain just tuon PanadolBurana-kombon särkyyn. Koskee siis ihmisiä, joilla ongelmia ko. elimen kanssa.
Ok, kiitos tiedosta.
Minkälainen on annostus ja vahvuus kohteliaalla höpsöllä?