Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa enää mun assipoikaa

Vierailija
15.05.2022 |

Oikeasti olen kurkkuani myöten täynnä. Poika on fyysisesti mua paljon vahvempi ja voimakas mutta tunteiden hallinta ja toiminnanohjaus on pienen lapsen tasolla. Se tekee hänestä raskaan ja pelottavan. Esimerkiksi eilen illalla meillä oli tosi kivaa, mies tilasi pizzaa ja molemmat pojat oli kotona. Katsottiin lätkää yhdessä ja yhtäkkiä kun pizzat tuli, pojan mielestä siinä oli jotenkin väärät täytteet. Hän heitti sillä pizzalaatikolla mua, karjui, kiroili, meni maahan makaamaan, löi päätään maahan. Kuopus kiitti "v i t u n kivasta illasta taas" ja sulkeutui omaan huoneeseen. Sitten tuo esikoinen rauhottui ja ihan vilpittömästi kysyy että missä kaikki on. Pienen hetken ajaksi mua kävi häntä sääliksi, mutta sitten hän sai uuden raivokohtauksen kun hän suostui maistamaan sitä pizzaa ja se olikin kylmää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se lastenkotiin niin oppii olemaan.

Vierailija
2/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siltä "Kaveriperheen erityislapsi"-provoilijalta taas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna:

Tämän ketjun luettuani en usko yhtään näitä nepsylasten vanhempien narinoita. Täyttä scheisea!

https://www.vauva.fi/keskustelu/4649464/asperger-ihmiset-onko-teilla-ys…

Vierailija
4/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opettaa ongelmanratkasiua. Et yritä korjata pulmia vaan annat tehdä enemmän itse. Oppii ettei se huutamalla kummene.

Vierailija
5/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tästä aihepiiristä mitään, mutta onpa kurjaa. Poika ei kuitenkaan voi itselleen mitään. Olette varmaan ammattiavun piirissä.

Vierailija
6/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa autismia tuo. Minulla on kaksi todettua kirjolaista ja maailman rauhallisimpia ja ihanimpia lapsia olivat. Jos tuollaista olisi ollut niin olisi laitettu lapset laitoshoitoon. Mitä nytkin suosittelen koska traumatisoit terveen lapsesi.  Ja tässä on todellakin hyvä esimerkki myös siitä, miksi se aborttioikeus on naisilla. 

Vierailija
7/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä tuollainen käytös johtuu usein huonosta kasvatuksesta.

Vierailija
8/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää opettaa ongelmanratkasiua. Et yritä korjata pulmia vaan annat tehdä enemmän itse. Oppii ettei se huutamalla kummene.

Hänellähän on oikein hyvät ongelmanratkaisutaidot noin yleisesti. Näissä tilanteissa niistä vaan ei ole mitään apua, kun se tilanne iskee päälle niin siinä ollaan. Se on pari sekuntia ja kaikki on päin hevon pyllyä. Ei noin voimakkaita kohtauksia tule aina, mutta nykyään tosi usein. Jopa päivittäin voisi sanoa. Ei ole onneksi enää väkivaltainen niinkuin pienenä. Silloin ei uskallettaisi pitää häntä kotona. Oikeasti hän on ihana poika, mutta äärettömän raskas. Ihan meille kaikille, ei vähiten veljelleen tai itselleen.

Ap

Vierailija
9/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä tuollainen käytös johtuu usein huonosta kasvatuksesta.

Kuten sanottua, tuolla ylempänä on aikuisten assien ketju linkitettynä. Fiksua, rauhallista ja koulutettua jengiä. Kyllä tässä nyt on ongelmaa ihan vanhemmuudessa.

Vierailija
10/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellähän on oikein hyvät ongelmanratkaisutaidot noin yleisesti. Näissä tilanteissa niistä vaan ei ole mitään apua, kun se tilanne iskee päälle niin siinä ollaan. Se on pari sekuntia ja kaikki on päin hevon pyllyä. Ei noin voimakkaita kohtauksia tule aina, mutta nykyään tosi usein. Jopa päivittäin voisi sanoa. Ei ole onneksi enää väkivaltainen niinkuin pienenä. Silloin ei uskallettaisi pitää häntä kotona. Oikeasti hän on ihana poika, mutta äärettömän raskas. Ihan meille kaikille, ei vähiten veljelleen tai itselleen.

Ap

Höpö höpö.

Vierailija
11/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena melkein 60v opettajana voin kertoa, että tuollaisten lasten vanhemmat ovat 90% tapauksista välinpitämättömiä huithapeleita eli syy on hyvin suurella todennäköisyydellä vanhemmissa itsessään. Aina häiriköitä on ollut mutta 2000-luvulla tilanne on koko ajan pahentunut. Ennen suurin piirtein joka kymmenes lapsi oli jonkinlainen häirikkö, nykyään joka toinen tuntuu olevan jollain tavalla häiriintynyt. Sitä se lepsuilu teettää.

Vierailija
12/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta I feel you. Meillä samanlaista as- tytön kanssa. Ikinä ei tiedä, että milloin räjähtää ja mistä syystä. Raskasta tämä on kaikille.

Vierailija
13/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, mutta I feel you. Meillä samanlaista as- tytön kanssa. Ikinä ei tiedä, että milloin räjähtää ja mistä syystä. Raskasta tämä on kaikille.

Kannattaa varmastikin kasvaa ihmisenä ja vanhempana. Samoin päästää irti fantasioista, että vain sinun illuusiosi hyvästä elämästä olisi fakta.

Vierailija
14/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun riehuu niin kunnon sähköshokki niin rauhoittuu hetkeksi.

Vierailija
15/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa autismia tuo. Minulla on kaksi todettua kirjolaista ja maailman rauhallisimpia ja ihanimpia lapsia olivat. Jos tuollaista olisi ollut niin olisi laitettu lapset laitoshoitoon. Mitä nytkin suosittelen koska traumatisoit terveen lapsesi.  Ja tässä on todellakin hyvä esimerkki myös siitä, miksi se aborttioikeus on naisilla. 

Ei nepsy-ongelmia voi diagnosoida ennen syntymää, herätys nyt.

Vierailija
16/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olette sen kasvattaneet. Jos ei olisi vitsaa säästetty, niin ei uskaltaisi noin tyrannisoida koko perhettä. Vapaan kasvatuksen tuloksesta saatte nauttia.

Vierailija
17/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olette sen kasvattaneet. Jos ei olisi vitsaa säästetty, niin ei uskaltaisi noin tyrannisoida koko perhettä. Vapaan kasvatuksen tuloksesta saatte nauttia.

Niin. Viimeisten kahdenkymmenen vuoden aikana lasten ja nuorten häiriökäyttäytyminen on lisääntynyt merkittävästi ja samaan aikaan myös vapaa kasvatus on yleistynyt huomattavasti. Tyhmäkin ymmärtää, että noilla kahdella asialla on yhteys.

Vierailija
18/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä siltä "Kaveriperheen erityislapsi"-provoilijalta taas?

Luultavasti. Jos samaa kirjoiteltaisiin homopojasta tai down-pojasta, niin olisi rasismia ja kansanryhmää vastaan kiihottamista, mutta kun kyseessä on synnynnäinen tila, ja oireisto joka kuuluu autismin kirjoon, niin saa vihahuutaa sydämensä kyllyydestä. Siksipä laitan tämänKIN poistoon.

Vierailija
19/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisena melkein 60v opettajana voin kertoa, että tuollaisten lasten vanhemmat ovat 90% tapauksista välinpitämättömiä huithapeleita eli syy on hyvin suurella todennäköisyydellä vanhemmissa itsessään. Aina häiriköitä on ollut mutta 2000-luvulla tilanne on koko ajan pahentunut. Ennen suurin piirtein joka kymmenes lapsi oli jonkinlainen häirikkö, nykyään joka toinen tuntuu olevan jollain tavalla häiriintynyt. Sitä se lepsuilu teettää.

Anteeksi ope, mutta et nyt paljonkaan tiedä.

T.tutkija

Vierailija
20/25 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saman tyyppistä, tsemppiä. Suurimman osan ajasta mitä ihanin ja mukavin poika, mutta kun tapahtuu jotain yllättävää mihin ei ole varautunut, esim. just niinkin pientä kuin että haukkaa kylmää pizzaa, niin homma eskaloituu sekunnissa. Mulla on helpottanut kun olen hyväksynyt sen, että meistä ei saa ns. normaalia perhettä. Aiemmin aina odotin ja toivoin, ja romahdus oli hirveä kun aina tapahtui jotain. En tarkoita ettetkö sinä olisi hyväksynyt, mutta tämän asian työstäminen on jotenkin auttanut kestämään. Ajattelen nykyään kaikista edes joten kuten sujuneista asioista että jes, mahtavaa. Enkä enää ahdistu ulkopuolisten tölläämisestä jos jossain ulkona sattuu jotain. Hymyilen vaan ja vilkutan jos joku kattoo pitempään. Oikeasti siis toki tekisi mieli näyttää keskaria, haha.

Voimia ja tsemppiä ihan hirveästi!<3