Rasmus oli juuri niin floppi kuin ennakkoon arvioitiinkin
Biisi vaan oli tasapaksu ja valmiiksi kuluneen tuntuinen. Ei sitä voi edes energisellä esiintymisellä pelastaa.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että mun euroviisujen katselu oli tässä. Alkaa niin kyllästyttää joka vuosi samat kuviot: aina Suomea hehkutetaan etukäteen, miten nyt on niin voittajabiisi ja koko maailma on innoissaan ja fanittaa -ja sitten ollaan sijalla 21-25. Pisteet annetaan sen mukaan, kuka on naapurimaa tai kuka on kaikkein lbgt:ein. Poikkeus tämä vuosi, annettiin säälipisteet. Lisäksi ihan koko ajan, joka ainoassa käänteessä korostetaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä, joko laulun sanoissa, itse esityksessä tai vähintään sitten juontajat sitä hokee.
Mulla ei ole yhtään mitään näitä vähemmistöjä vastaan, päin vastoin. En vaan todellakaan jaksa kun koko viisut on pelkkää sitä, sillä oikein ratsastetaan ja sitä korostetaan koko ajan. Ja tuo Ukrainan tämän vuotinen voitto, ihan kuin muka ei muuten oltaisi osoitettu tukeamme ja autettu, miten ihmeessä joku Euroviisuvoitto auttaa heitä selviytymään pskavenäjän kynsistä?
Koko kisa on yhtä teennäistä ja ennalta-arvattavaa sontaa. Mun euroviisu-ura päättyi tähän vuoteen. Kiitos kaloista ja hei.
Noi maat eli asiantuntijaraadit ja osin yleisökin äänestää vuodesta toiseen blokkeina ja suomi on blokkirajojen välissä saaden ääniä lähinnä parilta naapurilta + hajaääniä sieltä täältä. Vain poikkeuksellisella kappaleella ja esityksellä saadaan tää blokkiraja murtumaan kuten lordilla oli. Rasmus ei ollut likikään noin huono kuin tulos antaa ymmärtää mutta ei toisaalta niin hyväkään että se olisi saanut rikottua nuo blokit.
Toisaalta kun kuuntelee suomen uusimpia radiohittejä niin voi tosiaan ihmetellä että kuka tätä säveltää ja kenelle kun kappaleista ei jää mitään mieleen paitsi ehkä pari shokkiefektin vuoksi lisättyä kirosanaa. Ei tosiaan ihme ettei suomimusiikkia kuunnella missään muualla. Ihme on se, että sitä kuunnellaan edes suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamalaa kuraa koko Euroviisut! Ns lavashow...kaikilla samanlaista...Laulutaito lähes jokaisella olematonta. Järkyttävää katseltavaa ja kuunneltavaa! Suomalainenkin tekele ...niin tunkkainen!
Juu, aika väsynyttä kuraa koko shöw nykyään. Ja miksi siellä pitää olla mukana Jotain entisen Neuvostoliiton aasialaisia maita kuten azerbaiztan? ja Austraalia?! Ihan liikaa jengiä, liian monet karsinnat, liikaa pyroja, liikaa ledejä, liikaa huonoa lavashowta, tusinatanssijoita.
Kasarilla mukana oli länsieurooppalaiset maat, orkesteri, taustalaulajat ja kaikki esiintyivät omalla kielellään. Bileet kesti pari tuntia ja se oli siinä. Musiikki ja sävellykset olivat keskiössä.
Pari tuntia? Nehän kesti jotain kuusi tuntia aina. Muistan kun lapsena nukahdin joka kerta ennen pisteidenlaskua. Sama oscareissa, meni aina pääpystin jako ihan ohi.
Minusta nykyään on paremmin kuin ennen. Just katsoin tuon jonkun tänne linkkaamaan Catcat-esityksen ja mietin, että olipa se tosiaan ankea skaba vielä ysärilläkin.
Muistan kun katsoin aikanaan lordin mukana ollessa lähetystä ja nukahdin jossain kohtaa. Heräsin pistelaskun loppupuolella ja hämmästyksekseni huomasin suomen olevan kärjessä.
Rock ja myöhemmin punk perustuu siihen, että ei noudata sääntöjä, ei olla poliittisesti korrekteja ja sanotaan ääneen kielletyt asiat.
Sitten nostan hattua kun joku esitääkin finaalissa eri biisin ja pitää kaikki kielletyt sanat ja asiat tulille!
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä muita olekaan kuin floppeja. Ei täällä osata tehdä musiikkia.
Suomi Natoon biisillä olisi tullut ainakin tiukka taistelu ykköspaikasta ukrainan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että mun euroviisujen katselu oli tässä. Alkaa niin kyllästyttää joka vuosi samat kuviot: aina Suomea hehkutetaan etukäteen, miten nyt on niin voittajabiisi ja koko maailma on innoissaan ja fanittaa -ja sitten ollaan sijalla 21-25. Pisteet annetaan sen mukaan, kuka on naapurimaa tai kuka on kaikkein lbgt:ein. Poikkeus tämä vuosi, annettiin säälipisteet. Lisäksi ihan koko ajan, joka ainoassa käänteessä korostetaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä, joko laulun sanoissa, itse esityksessä tai vähintään sitten juontajat sitä hokee.
Mulla ei ole yhtään mitään näitä vähemmistöjä vastaan, päin vastoin. En vaan todellakaan jaksa kun koko viisut on pelkkää sitä, sillä oikein ratsastetaan ja sitä korostetaan koko ajan. Ja tuo Ukrainan tämän vuotinen voitto, ihan kuin muka ei muuten oltaisi osoitettu tukeamme ja autettu, miten ihmeessä joku Euroviisuvoitto auttaa heitä selviytymään pskavenäjän kynsistä?
Koko kisa on yhtä teennäistä ja ennalta-arvattavaa sontaa. Mun euroviisu-ura päättyi tähän vuoteen. Kiitos kaloista ja hei.
Noi maat eli asiantuntijaraadit ja osin yleisökin äänestää vuodesta toiseen blokkeina ja suomi on blokkirajojen välissä saaden ääniä lähinnä parilta naapurilta + hajaääniä sieltä täältä. Vain poikkeuksellisella kappaleella ja esityksellä saadaan tää blokkiraja murtumaan kuten lordilla oli. Rasmus ei ollut likikään noin huono kuin tulos antaa ymmärtää mutta ei toisaalta niin hyväkään että se olisi saanut rikottua nuo blokit.
Toisaalta kun kuuntelee suomen uusimpia radiohittejä niin voi tosiaan ihmetellä että kuka tätä säveltää ja kenelle kun kappaleista ei jää mitään mieleen paitsi ehkä pari shokkiefektin vuoksi lisättyä kirosanaa. Ei tosiaan ihme ettei suomimusiikkia kuunnella missään muualla. Ihme on se, että sitä kuunnellaan edes suomessa.
The Rasmusta kyllä kuunnellaan muualla, ja heillähän on tiedossa Euroopan kiertuekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan niin tän. Ja vieläkin täällä puolustellaan rasmusta, huoh. Kyllä 21. sija ja 38 p on floppi, miten te oikeasti väännätte tämän menestykseksi?
Esim blind channel pärjäsi viime vuonna hyvin suomen biisiksi. Tarkistin niin sai 301 p ja pääsi sillä kuudenneksi.
Ei se mieletön menestys ollut, mutta ei kyllä floppikaan.
Minusta Suomen biibi oli hyvä, ja esitys oli hieno. Me emme tule voittamaan Euroviisuissa kuin aivan poikkeustilanteissa. Lordi oli sellainen poikkeustilanne, koko Euroviisu-idea oli hukassa. Lordi tuli täydelliseen hetkeen ja pelasti ei ainoastaan surkeasti pärjänneen Suomen, vaan koko instituution. Seuraavaa kertaa päästään odottamaan varmaan 40 vuotta? Ei paniikkia.
Suomi pärjää hyvin, jos pääsee finaaliin. Sen The Rasmus teki, ja se riittää. Meillä ei ole vetoapuna kaikkia miljoonaa naapurimaata, jotka äänestävät toisiaan ihan riippumatta siitä, mikä biisi siellä milloinkin on. Mikä floppi on se, että pääsee finaaliin? Katsojat osasivat sanat ulkoa, ja osallistuivat siellä hallissa esitykseen - ei sekään kerro kyllä siitä, että se olisi ollut floppi. Bulgariallahan oli "rokkibiisi", mutta sehän ei päässyt edes finaaliin, eikä sekään nyt ihan nimettömien nikkareiden tekele ollut.
Ruotsin kappale on kuultu jo miljoonaan kertaan. Ok, se on ihan hyvä biisi, kuten on Lady Gagan Shallow'kin, josta tuo oli ihan kelvollinen kopio. Se ei varsinaisesti astu kenenkään varpaille, niin sitä on helppo äänestää - mutta kuten huomasitte, Ruotsi ei edelleenkään voittanut kopioimalla itseään. Britit pärjäsivät, kun kerrankin vaivautuivat näkemään vaivaa.
Euroviisuissa pärjää tekemällä jotain AIVAN poikkeuksellista. Euroviisuissa ei muuten tunneta sääliääniä, sympatiaääniä kyllä. Joku voi olla kertakaikkiaan niin rakastettava, että sitä äänestetään, vaikka biisi olisi surkea (Espanja). Ja joku voi ansaita äänensä vaikkapa tulemalla keskeltä sotaa esiintymään hyvällä biisillä.
Pari tuntia? Nehän kesti jotain kuusi tuntia aina. Muistan kun lapsena nukahdin joka kerta ennen pisteidenlaskua. Sama oscareissa, meni aina pääpystin jako ihan ohi.
Minusta nykyään on paremmin kuin ennen. Just katsoin tuon jonkun tänne linkkaamaan Catcat-esityksen ja mietin, että olipa se tosiaan ankea skaba vielä ysärilläkin.