Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne, kun asut pienellä kirkonkylällä

Vierailija
14.05.2022 |

Kävin Tokmannilla ja kassa kysyi, että oletko vielä töissä *PIIP*:ssä. Vastasin, että rahoitus loppui, niin loppui työtkin.

Ei sitten yhtään ahdista, kun joku randomi nainen tietää missä olen ollut töissä. Varmaan pitäisi muuttaa kaupunkiin. M27

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiuruvesi on pienin paikkakunta jossa on Tokmanni ja siellä on lehmiä enemmän kuin asukkaita.

Kiuruvesi on kaupunki.

Vierailija
22/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä kylällä asiat järjestyy juuri siksi että ihmiset tuntee toisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sitä haluaisikaan asua neukkukuutiossa ilman omaa pihaa kasvukseskuksessa. Hienompaa on asua maalla kahden auton kanssa, kunnes jompi kumpi ei enää autoaan tarvitekaan...

Vierailija
24/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihanaa! Ihmisiä jotka välittää ja jopa muistaa mitä olette jutelleet. Vanhempana arvostat tätä. Muuta välillä suurkaupunkiin, kyllästyt siihenkin.

Välittäminen on muuta kuin toisen tietojen levittely kaupankassoilla. Uskon että monilla on hyvät mielessä kuitenkin.

Vierailija
25/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun olisi tarvinnut vastata niin täsmällisesti. Ihan vaan ettet työskentele enää siellä.

Joo, tuli selväksi. Mies väärässä, nainen oikeassa. M27

Tuo on ihan yleistä tietoa, ei utelijoille ole pakko mitään vastata. Kyllä, ei tai en osaa sanoa ovat riittäviä vastauksia useimpiin uteluihin. Iän kertyessä tämä taito kehittyy.

Vierailija
26/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiuruvesi on pienin paikkakunta jossa on Tokmanni ja siellä on lehmiä enemmän kuin asukkaita.

Kiuruvesi on kuitenkin kaupunki, ei kylä.

🤣🤣 Surkea tuppukylä!

Vierailija
27/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vuosia sitten kodinkoneen paikallisesta sähköliikkeestä. Ehkä kuukauden päivät myöhemmin puhelin soi ja soittaja oli harrastuksesta tuttu nainen, jonka kanssa en ollut edes koskaan vaihtanut puhelinnumeroita. Hän kysyi, oliko minulla ollut kodinkoneen kanssa ongelmaa X ja tarvitsi neuvoa. Myyjä oli hänelle kodinkoneen myydessään kertonut minun ostaneen samanlaisen... Ei enää koskaan pikkukylälle.

Ei tämä ole mielestäni kauheeta vaan hauskaa. Ihan samalla tavalla lähikulmilla ihmiset tuli tutuiksi kun asuin Helsingissä.

Vierailija
28/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt vaikka Juva tai Juuka ovat pienempiä kuin Kiuruvesi?

Vierailija
29/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun olisi tarvinnut vastata niin täsmällisesti. Ihan vaan ettet työskentele enää siellä.

Joo, tuli selväksi. Mies väärässä, nainen oikeassa. M27

Tuo on ihan yleistä tietoa, ei utelijoille ole pakko mitään vastata. Kyllä, ei tai en osaa sanoa ovat riittäviä vastauksia useimpiin uteluihin. Iän kertyessä tämä taito kehittyy.

..mutta tuskinpa hänellä oli tarkoituksena edes udella mitään, tosin jos oikeasti kirkonkylä niin asia voi olla eri

Vierailija
30/102 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkylät ovat ihania. Haaveeni on asua mökkipaikkamme kirkonkylällä.

Vierailija
31/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuoruuden erään Kirkonkylän liepeillä. En tykännyt. Ihmiset tuntuivat 'tietävän' muiden asiat paremmin kuin omansa ja aina sai vanhemmilta kuulla 'Mitä tästä/tuosta nyt naapuritkin sanoo' tai 'Kyllä nyt kylällä juttu alkaa kiertämään,,' Varmaan siellä pienellä paikkakunnalla asumisessa on myös omat hyvät puolensa mutta itselläni oli päälimmäisenä tunne että kaikki vahtii toisiaan. Muutinkin isompaan paikkaan ennenkuin täytin 18 ja olen aina tuntenut että se juuri minulle oli sopivampaa.

Vierailija
32/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et asu pienellä kirkonkylällä jos siellä on Tokmanni.

Just joo. :D M27

Just joo. Tokmanni vaatii tietyn määrän asiakkaita jotta toiminta kannattaa. Et siis asu kirkonkylällä. Vai monessako tuhannen tai kahden tuhannen asukkaan kirkonkylässä olet nähnyt Tokmannin?

Ainakin Rantasalmen Kirkolla on ollut Tokmanni, en tiedä onko enää. Kärvisydämen kävijät varmaan tietää?

Vierailija
33/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Tokmanni vaatii tietyn määrän asiakkaita jotta toiminta kannattaa. Et siis asu kirkonkylällä. Vai monessako tuhannen tai kahden tuhannen asukkaan kirkonkylässä olet nähnyt Tokmannin?

Parikkala. Kirkonkylällä 2000 asukasta.

Vierailija
34/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun korpikylässä missä myös on lehmiä enemmän kuin asukkaita ja traktori- ja rekkaliikennettä roimasti enemmän kuin pyöräilijöitä. Tokmannille pitää lähteä vajaan tunnin matkan päähän. Kaikki tietävät kaikkien asiat, vaikkei niitä edes olisi tiedettäväksi asti.

Vierailija
35/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni Loppi sijaitsee Launosten kylässä, jossa asukkaita on 1200.

Vierailija
36/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin lapsuuteni maalla. Heti, kun aikuistuin, muutin Helsinkiin. Täällä on aina töitä. Takaisin en pöpelikköön muuta, on se leipä niin tärkeää. Asun muuten rivarissa. Ei kaikki stadilaiset asu kerrostalossa. Koskaan ei ole tarvinnut kelan luukulle mennä.

Vierailija
37/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin vuosia sitten kodinkoneen paikallisesta sähköliikkeestä. Ehkä kuukauden päivät myöhemmin puhelin soi ja soittaja oli harrastuksesta tuttu nainen, jonka kanssa en ollut edes koskaan vaihtanut puhelinnumeroita. Hän kysyi, oliko minulla ollut kodinkoneen kanssa ongelmaa X ja tarvitsi neuvoa. Myyjä oli hänelle kodinkoneen myydessään kertonut minun ostaneen samanlaisen... Ei enää koskaan pikkukylälle.

Ei tämä ole mielestäni kauheeta vaan hauskaa. Ihan samalla tavalla lähikulmilla ihmiset tuli tutuiksi kun asuin Helsingissä.

Mitähän muuta hauskaa ja lämminhenkistä keskustelua asiakkaiden kanssa käydään, kun kodinkonemyyjä osaa selittää Minttu Virtasen ostoksista ihmiselle, jonka kanssa välit niin kaukaiset kuin joku keramiikkakurssi kaksi vuotta sitten. Minä, Minttu Virtanen, en tietääkseni ja toivoakseni ollut kylällä mikään julkisuuden henkilö.

Vierailija
38/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Espoo kovinkin pieni kirkonkylä kun Motonetin kassa kyseli kuulumiset ja halusi tietää aionko syödä itse ostamani karkkipussin.

Se oli tyttären kaveri mutta ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa että lähialue on ihan yhtä paha kuin "kirkonkylä" kun viereisen mäkkärinkin myyjänä on iltaisin tyttären toinen kaveri.

Vierailija
39/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin lapsuuteni maalla. Heti, kun aikuistuin, muutin Helsinkiin. Täällä on aina töitä.

Helsingin työttömyysprosentti on kroonisesti korkeampi kuin muun Suomen.

Vierailija
40/102 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin pieneltä syrjäkylältä. Muistan aina, kun ylioppilaskirjoituksiin lukiessani kävin kävelyllä suurin piirtein samaan aikaan päivästä. Lähes joka päivä yksi mies tuli autolla vastaan. Hän oli kysynyt isältäni, että eikö se teidän tyttö ole missään koulussa, kun aina kävelee tuolla tiellä. Isäni sanoi, että se lukee ylioppilaskirjoituksiin.

Nyt asun kaupungissa ja ihan rauhassa saa käydä lenkillä, eikä kukaan ihmettele, että miten tuolla on aikaa kävellä. Joku naapuri saattaa pihalla moikata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi