Se tunne, kun asut pienellä kirkonkylällä
Kävin Tokmannilla ja kassa kysyi, että oletko vielä töissä *PIIP*:ssä. Vastasin, että rahoitus loppui, niin loppui työtkin.
Ei sitten yhtään ahdista, kun joku randomi nainen tietää missä olen ollut töissä. Varmaan pitäisi muuttaa kaupunkiin. M27
Kommentit (102)
Et asu pienellä kirkonkylällä jos siellä on Tokmanni.
Vierailija kirjoitti:
Just joo. :D M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Tokmanni vaatii tietyn määrän asiakkaita jotta toiminta kannattaa. Et siis asu kirkonkylällä. Vai monessako tuhannen tai kahden tuhannen asukkaan kirkonkylässä olet nähnyt Tokmannin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Tokmanni vaatii tietyn määrän asiakkaita jotta toiminta kannattaa. Et siis asu kirkonkylällä. Vai monessako tuhannen tai kahden tuhannen asukkaan kirkonkylässä olet nähnyt Tokmannin?
Parikkala, asukkaita 4000. Aika iso Tokmanni siellä muistaakseni on.
Ai, musta on ihanaa kun tunnen kaikki kaupan myyjät ja kirjaston tädit, ja aina ohimennen rupatellaan mukavia. Olen muuttanut tänne pikkukylälle Helsingistä, ja siellä lähialepassa oli joka kerta eri myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ja se haittaa sinua koska...?
Onko tuo sinusta asiallista käytöstä naiselta? Udella toisen ihmisen henk. kohtaisia asioita. Ja vielä työaikana... M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikkala, asukkaita 4000. Aika iso Tokmanni siellä muistaakseni on.
Venjäläiseth, muualla Suomessa sama ei päde.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanneja on n. 6000 asukkaan kunnissakin, kyllä ne on kirkonkyliä kun ruuhka-Suomeen vertaa ja "kirkolla käyminen" tarkoittaa siellä taajamassa kaupoilla ja asioilla käymistä.
Kiuruvesi on pienin paikkakunta jossa on Tokmanni ja siellä on lehmiä enemmän kuin asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ei sinun olisi tarvinnut vastata niin täsmällisesti. Ihan vaan ettet työskentele enää siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kiuruvesi on pienin paikkakunta jossa on Tokmanni ja siellä on lehmiä enemmän kuin asukkaita.
Kiuruvesi on kuitenkin kaupunki, ei kylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanneja on n. 6000 asukkaan kunnissakin, kyllä ne on kirkonkyliä kun ruuhka-Suomeen vertaa ja "kirkolla käyminen" tarkoittaa siellä taajamassa kaupoilla ja asioilla käymistä.
No sittenhän Helsinkikin on kirkonkylä, kun lähdetään isolle kirkolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun olisi tarvinnut vastata niin täsmällisesti. Ihan vaan ettet työskentele enää siellä.
Joo, tuli selväksi. Mies väärässä, nainen oikeassa. M27
Ostin vuosia sitten kodinkoneen paikallisesta sähköliikkeestä. Ehkä kuukauden päivät myöhemmin puhelin soi ja soittaja oli harrastuksesta tuttu nainen, jonka kanssa en ollut edes koskaan vaihtanut puhelinnumeroita. Hän kysyi, oliko minulla ollut kodinkoneen kanssa ongelmaa X ja tarvitsi neuvoa. Myyjä oli hänelle kodinkoneen myydessään kertonut minun ostaneen samanlaisen... Ei enää koskaan pikkukylälle.
Asun kunnassa, jossa on Tokmanni. En kuitenkaan keskustassa, vaan pienen kunnan pienellä syrjäkylällä. Voin silti ihan hyvin. Elän samoin kuin joku elää Eirassa tai Myllypurossa. Tai Kulosaaressa tai Hervannassa. Herään, menen töihin, tulen töistä, vietän vapaa-aikaa, menen nukkumaan. Jos joku tietää minut ja asiani, niin siinähän tietää. Isoja kaupunkeja olen nähnyt, olen käynyt niissä. Ovat kauneimmillaan silloin, kun ovat loittoneva siluetti autoni taustapeilissä. Joku tai jotkut viihtyvät isoissa kaupungeissa. Se heille suotakoon. Kukin taaplaa tyylillään.
Mielestäni ihanaa! Ihmisiä jotka välittää ja jopa muistaa mitä olette jutelleet. Vanhempana arvostat tätä. Muuta välillä suurkaupunkiin, kyllästyt siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä oli liian utelias paljastaessaan sinun entisen työpaikan, mutta samaan höppänä menit.
Joo, tuli selväksi. Mies väärässä, nainen oikeassa. M27
Siinäpä se pienien paikkakuntien suurin ongelma onkin pähkinänkuoressa; jokainen tuntee jokaisen.