Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon jää yökastelu lääkkeestä itse maksettavaksi/kk?

Vierailija
10.10.2006 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun väitetään perhetilanteen olevan syy yökasteluun, nykyajan lääketiede sentään on tullut toiseen tulokseen. Ja se on perinnöllinen juttu, voihan se periytyä muualtakin kuin vanhemmilta!

Vierailija
2/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdeksan, kun olen oppinut kuivaksi. Nyt 8 ja 5 vee ovat märkiä vielä yöt.

Vierailija:


Meillä kaiketi perinnöllistä, kun ei mitään mullistavaa ole perhe-elämässä tapahtunut. Mutta lapsen vanhemmilla ei ole aikoinaan yökastelu ongelmaa ollut vaan yhdellä tädeistä. Tämän tädin tyttärellä myös yökastelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin toisen lapsen syntyessä alkoi vähitellen esikoisella ilmetä yökastelua. Ikää oli 4v. ja jo pari vuotta ollut täysin kuivana.

Mitään elimellistä vikaa/vaivaa ei kyllä löytynyt, eikä koettu, että lapsi olisi heitteille tai huomiottakaan jätetty. Huomionkipeyttä, mitä lie kuitenkin tuo ilmeisesti oli. Näin sanoi lääkärikin.

Tilanne korjaantui n. puolen vuoden kuluttua muutaman viikon hälytinkokeilun jälkeen (kastelua oli ollut n. 3-5 yönä viikossa).

5 vuotiaana lapsi meni päiväkotiin oltuaan melkein puoli vuotta jo jälleen kuivana ja sitten alkoi taas parin viikon kastelu jakso. Mutta sillä kertaa kastelut loppuivat yhtä ihmeellisesti kuin alkoivatkin.



Muita yökastelijoita en tunne enkä tiedä, mutta kyllä minä kuvittelin, että perhetilanteen muutoksilla oli ainakin osuutta asiaan. Koko sukua en alkanut haastattelemaan, josko sieltä olisi löytynyt yökastelija eli perinnöllinen syy meidän lapsen kasteluun.



Vierailija
4/16 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrat. Meillekin neuvolassa annettiin ymmärtää, että Kela korvaisi 6-vuotiaan hoidon. Saapa nähdä kuka on oikeassa. Meillä on nyt katkolla koko lääkitys, kun sekään ei tuntunut tepsivän ja annokset olivat jo aika isoja. Nyt jonotetaan hälytyspatjaa. En kyllä usko oikein senkään auttavan. Viime yönäkin oli pojalla herätyskello herättämässä, mutta ei vain herännyt. Välillä kannan häntä yöllä pissalle eikä herää koko toimituksen aikana. Huoh!

Vierailija
5/16 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tänään kelasta etta kannattaako hakemus jättää heti 5v jälkeen. Kyseinen virkailija sanoi että kannattaa hakea keväällä kun sitä voi saada takautuvasti. Olin skeptinen, vilja-allergioissa ainakin huomioidaan takautuvasti maksaessa hakulomakkeessa oleva saapumis pvä. Hulluksi tulee. Kelan täti juuri sanoi että kalliiksi käy, mut ei sanonut hintaa. Ajattelin että kun keväällä jään kodinhoidontuelle niin saako perhe syödäkseen enää lääkekustannusten jälkeen. . . -ap Ja jos viitsitte kertoa että kuka lääkäri hoidon aloittaa? Nla lääkäri? Joku last. poli lääkäri?

Vierailija
6/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saa selville lääkkeen hinnan ennen ja jälkeen kelakorvauksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan maksama hoitotuki on muistaakseni about 78 euroa ja sen saa 5 vuotta täyttäneestä lapsesta.



Meillä asia eteni niin, että neuvolalääkäri kirjoitti lähetteen ultraan, missä todettiin, että elimellistä vikaa ei ole.

Sairaalan lastenlääkäri kirjoitti Minirin-reseptin ja nyt olemme juuri saaneet hälytyslakanan, otetaan käyttöön perjantaina. Jää nähtäväksi, auttaako. Itse epäilen, että ei auta.

Vierailija
8/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa siitä on jo tosin 4 vuotta mutta kuitenkin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu jo kohta kolme vuotta, siitä asti kun lapsi oli viisi. Tuki haetaan aina takautuvasti. Se taitaa olla nyt 78 euroa/kk.



Tämä siis pk-seudulla.

Vierailija
10/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kummin päin oli. Mutta miksi lapselle pitää syöttää lähes turhaan jotain lääkettä? Laitatta vaan jonkin muovisuojan lakanan alle. Ja juotatte lasta päivän mittaan tarpeeksi ettei juuri ennen nukkumaan menoa juo litrakaupalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin minirin tabletteja alkuvuodesta (niitä mitkä laitetaan kielen alle). Lapsi tuli ihan hulluksi niistä lääkkeistä, ei sopinut hormoni lääkitys hänelle. 4kk niitä kokeiltiin ja auttoivat itse vaivaan kyllä hyvin.

Vierailija
12/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta kahdelle lapselle ja jos yrität olla ilman lääkettä niin peset pyykki joka päivä järkyttävät läjät.

Meillä kyllä taitaa tuo juomispuoli olla paremmin hallussa kuin teillä kuivilla perheillä. Nyt täytyy sanoa, että oikein alkoi ottamaan aivoon noi sun neuvot, kyllä kastelijaperheillä on varmasti kaikki nämä tiedossa.

Älä tule neuvomaan, kun et asiasta mitään tiedä.

Vierailija:


En muista kummin päin oli. Mutta miksi lapselle pitää syöttää lähes turhaan jotain lääkettä? Laitatta vaan jonkin muovisuojan lakanan alle. Ja juotatte lasta päivän mittaan tarpeeksi ettei juuri ennen nukkumaan menoa juo litrakaupalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin että hälytin ja lääkitys yhdessä olisi tehokkain keino, mutta en halunnut antaa lääkettä jos ei aivan pakko. Päätettiin kokeilla ensin pelkkää hälytintä ja antaa sitten myös lääkettä jos ei muu auta.

Hälytintä pidettiin n. 2viikkoa ja lapsi oppi täysin kuivaksi! kyseessä 6vuotias. parina ekana yönä vaihdettiin hälytin lätkää muutaman kerran mutta sitten lapsi oppi itse käymään vessassa eikä vahinkoja tapahtunut sen jälkeen. hoidosta on nyt jo yli vuosi.

Vierailija
14/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hoitotuen myöntämisen edellytyksennä yli 5-vuotiaalle lapselle on, että lapsi on lääkärin hoidossa. Lääkärin hoidolla tarkoitetaan, että lasta hoidetaan aktiivisesti kastelun takia esim. lääkkeillä, kastelupatjalla tai niiden yhdistelmällä. Aktiivisen hoidon tulee kestää vähintään KUUDEN kuukauden ajan yhdenjaksoisesti. Lisäksi edellytetään, että kastelusta pidetään päiväkirjaa."



Lääkäri ei suosittanut vielä hälytintää, koska pissamista tapahtui vielä n. 3-5 kertaa yössä ja hormonia ei pitänyt antaa jos lapsi joi esim. helteen vuoksi enemmän päivän mittaan. Meille ei sitten syntynyt tuota " yhdenjaksoista" aikaa ja Kela eväsi tuen. Kaikesta huolimatta en aio jatkossakaan toimia Kelan pakko-lääkitsemisen mukaan, vaan noudatan lääkärin ohjeita.



Nimim. onneksi vakuutus kattaa tarvittavat lääkkeet, lääkärissä käynnin ja tulevan hälyttimen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan tilanne on se, että kohta taitaa olla kaksi käyttäjää hälyttimelle...hohhoijaa.

Ei sen hormonilääkkeen muuten pitäisi olla mitenkään vaarallista lapselle, meillä se vaan ei myöskään vaikuttanut yhtään mitään, niin en sitä sitten ekaa pakettia enempää ostanut.

Vierailija
16/16 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaiketi perinnöllistä, kun ei mitään mullistavaa ole perhe-elämässä tapahtunut. Mutta lapsen vanhemmilla ei ole aikoinaan yökastelu ongelmaa ollut vaan yhdellä tädeistä. Tämän tädin tyttärellä myös yökastelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän