Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeasti jaksaa huuhdella ketsuppipullot ja kierrättää ne muovijätteisiin?!

Vierailija
14.05.2022 |

Minä ainakin heitän suoraan sekajätteeseen. Minä en ala mitään kuivunutta ketsuppia läträtä tiskialtaassa. :DD

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäiset ketsuppijäämät  voi hyvin jättää pulloon. Ei edes haise kierrätysastiassa! Kierrätän.

Peseminen kuluttaa aikaa ja energiaa, vaatii pesuainetta ja kuumaa vettä. Ei pidä ostaa ketsuppia muovipullossa, pitää kasvattaa itse tomaatit ja tehdä sose itse pikkukätösillä. 

Vierailija
62/68 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää vedentuhlausta ja kierrätys on ihan täyttä sumutusta. Jätteiden kierrätystekniikka on vielä niin alkeellisella tasolla, että suurin osa menee käytännössä samaan paikkaan kuin perinteinen jäte. Se on todellakin kallista puuhastelua jopa isossa mittakaavassa. Näin tästä joskus aika silmiä avaavan ohjelman.

Mutta voi miten tottelevaisia ja tyytyväisiä kaikki maailmanpelastajat ovatkaan omaan puuhasteluunsa ja toisten opastamiseen.

Tämä! Voi että mua naurattaa kun mammat näpertelevät ja puhisevat miten nyt maailma pelastuu. Ja samaan aikaan jossain Intiassa yksi kylä tuuttaa muoviroskaa mereen enemmän kuin Suomi 100 vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ketsuppipulloon edes jää mitään jämiä, kun käytän sen lopun esim. keiton liemeen tai sämpylätaikinaan. Jos reseptissä pitää olla esim. 1 desilitra nestettä, laitan ketsuppipulloon sen verran vettä ja ravistan kunnolla ja kaadan sitten ketsuppiveden taikinaan.

Jugurttipurkin huutelen maidolla tai mehulla ja sheikkaan nopean pirtelön.

Vierailija
64/68 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi tuhlata vettä jonkun muovin kierrätyksen kanssa?sekajätteeseen heitän,on sekin ympäristöystävällisempää,en ala pesemään

Vierailija
65/68 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloon vettä ja ravistus. Tyhjennys ja muovinkeräyspussiin. Helppoa jos äo isompi kuin kengännumero.

Vierailija
66/68 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kuinka laiska olet luonnon suhteen.

Vierailija
67/68 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on! hyi helvetti koko helsingille!

Vierailija
68/68 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kodissamme kuluu suunnilleen yksi ketsuppipullo vuodessa. On käynyt niin, että olen jaksanut kuin jaksanutkin huuhdella sen ennen muovijätteisiin laittamista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän