Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuo keski-ikäiselle iloa elämään?

Vierailija
14.05.2022 |

Mikä tuo yli 45-vuotiaan ihmisen elämään iloa? Lapset? Urheilu? Kutsutteko vieraita usein? Joku harrastus? Mikä? Mökkeily?

Lapset kasvaneet ja tuntuu, että nyt olisi mahdollista tehdä jo jotain muuta. Saada elämään uutta sisältöä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut iloa aikalailla samoista asioita läpi elämän: lukemisesta, musiikista, taidenäyttelyistä, matkustamisesta, päiväretkistä, ystävistä, kohtaamisista, uuden oppimisesta/oivaltamisesta, kirjoittamisesta, luonnosta ja uimisesta. Aikuisena ilon aiheet klisääntyivät ja saan iloa työstäni, puolisostani, nyt jo aikuisista lapsistani sekä lapsenlapsista. Ja koirasta.

Olen aina kokenut isoja haltioitumisen hetkiä ihan pientenkin asioiden äärellä.

Valitettavasti tässä iässä (63) joutuu myös luopumaan joistain ilon lähteistä. Esim vuoden sisällä olen menettänyt kaksi ystävää ja toisen vanhemmistani.

Vierailija
42/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvuuttelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset, harrastukset, seksi ja läheisyys puolison kanssa.

Työ.

Mikä tässä kirvoittaa alapeukut?

Kateellisuus?

Alapeukutin vastausta, jos se jostain syystä jotain kiinnostaa. Onko teillä huono itsetunto, vai miksi kyttäätte peukutuksia? Alapeukutin työtä, koska minulle se on suurin inhon ja vihan aihe elämässäni ja mitään muuta en niin suuresti toivo kuin että saisin potkut. Se siitä kateellisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapio. 0,7 l pullo päivässä. Ei maksa kuin pari kymppiä

Vierailija
44/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Ai miehillä on romansseja? 

On, ja useimmiten juuri naisten kanssa. Hämmentävää, eikö totta?

Vierailija
45/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrys kirjoista, kun koluaa kirppareita ja kierrätyskeskuksia että mitkä ovat hyviä ja mitkä ovat aarteita ja mitkä aiheet muuten vain kiinnostavat.

Minä rakastan koruja ja nimenomaan suomalaista designia. Olen parin vuosikymmenen aikana kehittynyt asiantuntijaksi aiheesta. Keräilen ja bongailen kirppareilta myytävääkin, keräilyä rahoittaakseni. 

Vierailija
46/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samat asiat kuin nuorena, sillä erotuksella että kavereidne merkitys elämässä on vähentynyt ja perheen merkitys kasvanut omien lasten myötä.

Vierailija
47/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ainakin keski-iän kriisiä pukkaa. Parisuhde vetää viimeisiään. Vanheneminen alkaa jo näkyä. Voisipa kääntää kellon 20 vuotta taaksepäin.

Vierailija
48/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvuuttelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset, harrastukset, seksi ja läheisyys puolison kanssa.

Työ.

Mikä tässä kirvoittaa alapeukut?

Kateellisuus?

Alapeukutin vastausta, jos se jostain syystä jotain kiinnostaa. Onko teillä huono itsetunto, vai miksi kyttäätte peukutuksia? Alapeukutin työtä, koska minulle se on suurin inhon ja vihan aihe elämässäni ja mitään muuta en niin suuresti toivo kuin että saisin potkut. Se siitä kateellisuudesta.

Viidestä mainitusta yksi ei siis kohtaa omassa elämässäsi, joten alapeukutit. Ihmetystä tuo lähinnä aiheuttaa, eikä johdu itsetunnosta.

Vierailija
49/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi harrastus=urheilulaji, jossa olen osoittautunut hyväksi. Uusi miesystävä, jonka kanssa on mahtavaa seksiä.

Vierailija
50/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ainakin keski-iän kriisiä pukkaa. Parisuhde vetää viimeisiään. Vanheneminen alkaa jo näkyä. Voisipa kääntää kellon 20 vuotta taaksepäin.

Jos kelloa voisi kääntää taaksepäin, kriisi olisi taas edessä. Nyt se on pian takana ja paremmat ajat koittaa kun kriisi on selätetty :)

Vierailija
51/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Eikö sinua väsytä? Minä en missään tapauksessa haluaisi olla enää edes 30-vuotias - aivan jumalattoman raskasta ja kuormittavaa aikaa! Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä kun löydät intohimoa kokemiseen ja tekemiseen! Nyt voi vihdoinkin unohtaa kaiken pinnallisen ja olla rauhassa täysin väsynyt! Nukkua päiväunia, pitkiä aamu-unia, löhötä ajatuksettomissa tiloissa!

Vierailija
52/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruoski itseääsi liikaa.

Vierailija
53/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vasta 13v lapsi, joten hänen koulun käynnissään ja harrastuksissaan on hommaa. Sitten kesäisin kun on vähän lomaa(olemme molemmat vanhemmat yrittäjiä) on kiva olla mökillä. Tehdä pieni reissu kylpylään ja huvipuistoon, laivalle tms. Ulkomailla emme juurikaan käy. Talvisin leivotaan, laitetaan ruokaa, pelataan lautapelejä yms. Vieraita ei paljon kutsuta. Tänä kesänä tosin on ystäväperheen pojan rippijuhlat.

Kuulostaa niin tylsältä ja niin keskiluokkaiselta. Parasta on juuri tuo, että pystyy nauttimaan tavallisesta elämästä. Se on taito, johon en itse pysty. Kaikki nuo mökkeilystä rippijuhliin ja leivontaan kuulostaa itselleni lähinnä työltä. Listassasi ei ollut mitään sellaista, mistä itse innostuisin. Surullisinta on, että en keksi asioita, joista innostuisin. 

Vierailija
54/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoski itseääsi liikaa.

Se mitä men nuoremmat janotaaan niin me halutaan että kerrot meille kokemuksistasi.

Vierailija
55/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Eikö sinua väsytä? Minä en missään tapauksessa haluaisi olla enää edes 30-vuotias - aivan jumalattoman raskasta ja kuormittavaa aikaa! Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä kun löydät intohimoa kokemiseen ja tekemiseen! Nyt voi vihdoinkin unohtaa kaiken pinnallisen ja olla rauhassa täysin väsynyt! Nukkua päiväunia, pitkiä aamu-unia, löhötä ajatuksettomissa tiloissa!

Eli intohimosi on maata, sekä nukkua yöllä ja päivällä? Kas kun ei olla tajuttomana tai kuolleena, kunhan ei tarvitse olla tietoisuuden tilassa.

Vierailija
56/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusuhde

Vierailija
57/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin n. kello 20 saakka.

Juuri kävin saunassa, nautiskelen olutta.

16- ja 18v tyttäreni pelaavat pihalla sulkapalloa ja hihkuvat iloisesti.

13v poika pulisee tuvassa koulukaverinsa kanssa, pelaavat jotain.

Vaimo meni naapurikylälle lukion luokkakokoukseen.

Pidin juuri ennen saunaa radiolla sähkötysyhteyden Puolaan.

Ehkä jatkan radioyhteyksiä.

Kirjakin odottaa yöpöydällä.

Muksut aikovat seurata euroviisuja.

Ihan merkityksellinen ja mukava lauantai-ilta 50v gubbella.

Vierailija
58/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet. Tinder on kyllä ihan mahtava paikka.

N41

Vierailija
59/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimenomaan mökkeily. Ja koirat ilman muuta, ja matkailu, ja työni jota rakastan. Remontointi, uuden suunnittelu. Kaikenlaista.

Vierailija
60/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli intohimosi on maata, sekä nukkua yöllä ja päivällä? Kas kun ei olla tajuttomana tai kuolleena, kunhan ei tarvitse olla tietoisuuden tilassa.

Joo 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi