Mikä tuo keski-ikäiselle iloa elämään?
Mikä tuo yli 45-vuotiaan ihmisen elämään iloa? Lapset? Urheilu? Kutsutteko vieraita usein? Joku harrastus? Mikä? Mökkeily?
Lapset kasvaneet ja tuntuu, että nyt olisi mahdollista tehdä jo jotain muuta. Saada elämään uutta sisältöä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset, harrastukset, seksi ja läheisyys puolison kanssa.
Työ.Mikä tässä kirvoittaa alapeukut?
Kateelliset laiskan pulskeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hei av - alapeukutus kuuluu asiaan, oli aihe mikä tahansa 😅
Parisuhde, ystävät, urheilu, elämäm nautinnot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset laiskan pulskeat.
Voihan hänkin olla tolkuton pläski?
Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Ystävät, romanssit, työ, lasten varttumisen seuraaminen, opiskelu ja harrastukset. Siinä nyt alkuun. Elän tähän asti parasta aikaa elämässäni.
-M50-
Kiva. Ai miehillä on romansseja?
Harrastukset ja oivallus, ettei tarvitse mietiä, mitä muut ajattelevat vaatteistani, hiuksistani, meikittömyydestäni jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävät, romanssit, työ, lasten varttumisen seuraaminen, opiskelu ja harrastukset. Siinä nyt alkuun. Elän tähän asti parasta aikaa elämässäni.
-M50-
Kiva. Ai miehillä on romansseja?
Minulla ainakin on! On työpaikan sonni, poras sekä apina.
M57
Minä aloin etsiä itseäni tuossa iässä. Kohta 10 vuotta olen sitä jo tehnyt, ja paljon olen itsestäni löytänyt yllättäviäkin asioita. Vielä riittää kuitenkin etsittävää ja tutkittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin etsiä itseäni tuossa iässä. Kohta 10 vuotta olen sitä jo tehnyt, ja paljon olen itsestäni löytänyt yllättäviäkin asioita. Vielä riittää kuitenkin etsittävää ja tutkittavaa.
Minä olen ihan tarkoituksenomaisesti hukannut itseni! Aivan mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisuus?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tuonut iloa puutarhan hoito mökillä. Asun kerrostalossa. Nyt olen selvästi masentunut, kun luulen, että joudun myymään sen mökin pois, koska jäin työttömäksi. Luulen että on täysin mahdotonta työllistyä mihinkään enää 56-vuotiaana ja eläkkeeseenkin on vielä pitkä aika. Tämä on tosi surullista, elämästä häviää sisältö, jos pitää elää loppuelämä vain kerrostalossa. Just nyt, kun eläminen on kallistumassa muutenkin ja sähkö ja ruoka & bensa ja ihan kaikki kallistuvat valtavasti.
Miten niin joudut myymään? Muutat sellaiselle paikkakunnalle asumaan mistä on hyvät yhteydet mökille ja niin alhainen vuokrataso ettet tarvitse toimeentulotukea, jostain 300 euron vuokrasta sinulle ei asumislisän jälkeen jään itse maksettavaa kuin vähän n. 100 euroa+ vesi ja sähkö eli ainakin 400 euroa jää elämiseen työmarkkinatuestakin. Vuokra-asunto kunnalta/oikotie. fi/tori.fi, johon viimeksimainittuun voit laittaa itsekin ilmoituksen, siisti vanhempi eläjä on vuokranantajalle arvokas. Säästeliäästi elämällä tuostakin summasta +400 euroa säästää vielä 100-200 euroa joka kuukausi kun teet ruoat itse alusta lähtien, keräät marjat, käyt ruoanjaossa. Jos minä pärjään näin, pärjäät sinäkin, sinulla on vajaa yhdeksän vuotta eläikään ja sitten helpottaa kun tulot vähän nousevat. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan tarkoituksenomaisesti hukannut itseni! Aivan mahtavaa!
Tiedän mitä tarkoitat. Minättömyys on tiloista luovin ja uskomattomin! Enää ei tarvita rooleja tai suorittamista. Voi olla ja unohtaa - kaiken.
Ymmärrys kirjoista, kun koluaa kirppareita ja kierrätyskeskuksia että mitkä ovat hyviä ja mitkä ovat aarteita ja mitkä aiheet muuten vain kiinnostavat.
En mistään.
Ei ole rahaa, ei ole lapsia, ei ole parisuhdetta, ei ole työpaikkaa, ei ole omaisuutta, ei ole terveyttä.
En ole ollut iloinen tai onnellinen vuosikymmeniin.
Kenelle nuoremmallekaan riittää koko elämän sisällöksi lapset? Ymmärrän sen pikkulapsivaiheen, joka on hyvin tiivistä ja perhekeskeistä elämää, mutta sen jälkeen ei voi elää elämäänsä muiden (edes omien lapsiensa) kautta. Kai ap:lla muutakin elämää ja mielenkiinnon tai intohimon kohteita on kuin vain kodista ja perheestä huolehtiminen.
Samat asiat kuin pari vuosikymmentä ennenkin. Parisuhde, seksi, ystävät, harrastukset, matkailu, ulkoilu, hyvä ruoka, musiikki, tanssimine, alkoholi jne.
Elämä on nykyisin parempaa kuin nuorempana. Terveys on edelleen hyvä, mutta taloudellinen tilanne antaa paljon enemmän mahdollisuuksia toteuttaa haaveitaan.
Lapset 21 ja 18.
Ja uskon että vain tylsillä ihmisillä on tylsää.
Mulle onnea ne lapset tuovat edelleen elämään- ihania keskusteluja ja on onni seurata heidän elämää- onneksi olemme läheisiä.
Muuta onnea tuo mieleinen työ, opiskelu, jota teen työn ohella.
Mökki ja hyvä parisuhde, kaksi koiraa.
Toisten auttaminen ; lähinnä eläinsuojelutyö. Sijaiskotina toimiminen hylätyille eläimille, kunnes ne löytävät uuden kodin. Auttaminen löytöeläintaloissa, kuten leikittäminen.