Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Iso-Britanniasta tulee aina niin kodikas tunnelma, kun näkee sitä sarjoissa tai leffoissa?

Vierailija
14.05.2022 |

En ole koskaan edes käynyt siellä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun suomalainen televisioviihde on pääosin aina ollut brittiviihdettä.

Vierailija
2/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja tyylikäs arkkitehtuuri. Taloista portaat suoraan kadulle, koristeelliset rauta-aidat ja tietty punaiset kaksikerrosbussit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on kodikkuutta, mutta on myös pienituloisia ja talvi.

Vierailija
4/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on kodikkuutta, mutta on myös pienituloisia ja talvi.

Brittitalvessakin on oma tunnelmansa. Ikivanhat puut ovat lehdettömiä, mutta nurmi vihreä. Sateella takkatulen ääressä mukava lämmitellä, pikkupakkasella huurteinen maisema on kaunis.

Vierailija
5/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä elokuvien ja sarjojen luomaa romantiikkaa, johon tottuu. Vähän sama kuin Suomessakin se tunnelma pitää luoda takkatulella, villasukilla ja maisemilla ikkunan takana, kun iso osa vuodesta on kostean kylmää ja asunnot vetoisia. Olen pari talvea viettänyt Lontoon ympäristössä.

Vierailija
6/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontookin on tosi kodikas. Matalia taloja. Vanhaa ja kulunutta, ajan patinaa. Kuin pieni kylä, vaikka oikeasti iso suurkaupunki.

Vierailija
7/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustus. Ei mitään ankeaa murrettua valkoista ja beigeä tehosteseinää vaan joka seinälle laitettu kodikas kukkatapetti, isoja kukallisia sohvia arjenharmaan jysk-divaanisohvan sijaan, paksuja samettiverhoja, puuhuonekaluja, puulattioita.

Vierailija
8/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan niin vanhoillisia ja siitä välittyy kodikkuus sarjoihin, kuvataan kyläyhteisöä jossa kaikki tuntevat toisensa ja kyläilevät ja käyvät pubeissa.

Vierailija
9/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin quaint. Olisipa varaa muuttaa sinne. Kauneinta luontoa, mitä olen nähnyt. Haluaisin kyllä itse rakennuttaa talon, joka pysyisi lämpimänä.

Vierailija
10/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa jotain hyvää brittisarjaa. Juuri nyt ei ole maksullisia kanavia käytössä, mutta oikein hyvän sarjan takia voin hankkia. Emmerdale oli aikoinaan ihana, mutta en ole seurannut sitä enää vuosikausiin.

Vierailija
11/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on homeessa niin kuin täälläkin

Vierailija
12/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa jotain hyvää brittisarjaa. Juuri nyt ei ole maksullisia kanavia käytössä, mutta oikein hyvän sarjan takia voin hankkia. Emmerdale oli aikoinaan ihana, mutta en ole seurannut sitä enää vuosikausiin.

Kyllä Jeeves hoitaa

Vierailija
13/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle Areenasta löytyy mm. George Gently, The Ipcress File, Hotelli Portofino, The Bayn kaudet 2 ja 3 sekä Ridley Road muutamia mainitakseni.

https://areena.yle.fi/tv/ohjelmat/30-2469

Vierailija
14/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt maailma. Pääosissa mm. Jeremy Irons. Vähän vanhempi ja perustuu romaaniin. Muistaako kukaan?

Vierailija
15/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän sarjoista. Ne kerrostalolähiöt briteissä on aivan karmeita.

Vierailija
16/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poldark. Upeaa Cornwallia.

Vierailija
17/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sarjavinkeistä, siirrynkin tutkailemaan niitä saman tien.

Vierailija
18/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin quaint. Olisipa varaa muuttaa sinne. Kauneinta luontoa, mitä olen nähnyt. Haluaisin kyllä itse rakennuttaa talon, joka pysyisi lämpimänä.

Brexitin jälkeen muuttaminen on paljon vaikeampaa kuin ennen sitä :-(

Vierailija
19/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brexitin jälkeen muuttaminen on paljon vaikeampaa kuin ennen sitä :-(

Kohtuullisen hyvätuloinen työpaikka tosiaan pitäisi löytyä, että pääsee muuttamaan. Toki kaikki kustannukset ovat nyt nousussa, että kovin pienellä palkalla ei edes pärjäisi saarivaltiossa.

Vierailija
20/31 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britit osaavat tehdä todella hyvää draamaa. Siksi kodikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi