Esikoinen täytti eilen 18v. Moni asia muuttui yhdessä yössä.
Wilma näkyy enää vain yhdestä lapsesta. Tämä oli tietysti tiedossa, mutta silti shokki. Nyt koulu ja meidän vanhempien kontrollointi pakkopäättyi. Samalla muistoihini tulvi kaikki ärsyttävät wilma-viestit millon mistäkin syystä. Nyt niitä on hirveä ikävä!!! Nettipankista hävisi pojan tilit näkyvistä. Vastuu kaikesta on hänellä!! Miten se poika pärjää?! Olenko muistanut opastaa ja paasata tarpeeksi?!!
Vapaa-aikansa pääasiassa virtuaalimaailmassa viettävä poika lähti baariin ja voi jessus mä pelkäsin!! Että se kaatuu pyörällä, menee humalaisen kaverin kyytiin, hukkuu vesistöön, kaatuu kaupungin sähköpotkulaudalla, saa alkoholimyrkytyksen.. jne!!! Nukuin ehkä 2 tuntia!!
Mun poika, joka hetki sitten nostettiin mun rinnalle, on iso mies!!
Nauttikaa pienten äidit joka hetkestä!
Kommentit (43)
Olen itse huomannut, että terveysasiat eivät hoidu omatoimisesti mutta eipä niistä minuunkaan olla yhteydessä. Varmaan ainakin nopeammin hoituisi, jos minulle oltaisiin yhteydessä. Mutta jos pidetään pimennossa, niin mutu tuntumalla vähän huono puuttua. Täällä pian 18 vuotias myös.
Tuutti111 kirjoitti:
Minusta se tili pitää käydä itse poistattamassa. vanhempien alaisuudesta. Itsellä ei hävinnyt ennen kuin poistin vasta parikymppisenä.
Meillä poistui itsestään. Tuli ihan ennakkoilmoitus tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Oletko ihan hysteerinen mamma? Oletko todellakin vaatinut lastasi kaikki nämä vuodet kaikin mahdollisin keinoin? Onneksi lapsesi tuli aikuiseksi, niin pääsee eroon sinusta.
Jotenkin tuli olo, että rouva on vähän turhan innokkaana hengittää lapsensa niskaan kun hän on heti oikeudet poistanut.
Jep... Tosin meillä lapset ovat huolehtineet oikein hienosti vastuistaan ja tekemisistään jo kauan ennen kuin ovat 18 täyttäneet.
Ei lasten 18 vuotispäivä ei ole oikeastaan mitään muuttanut, vaan aivan samalla tavalla elämä on jatkunut. Vanhin lapsista muutti omaan asuntoonsa opiskelupaikan lähelle vuodenvaihteessa ja se muutti elämää tavallaan, mutta ei oikeastaan kovin paljon. Hyvin tyttö tuntuu kotonakin viihtyvän vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tuutti111 kirjoitti:
Minusta se tili pitää käydä itse poistattamassa. vanhempien alaisuudesta. Itsellä ei hävinnyt ennen kuin poistin vasta parikymppisenä.
Meillä poistui itsestään. Tuli ihan ennakkoilmoitus tästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Oletko ihan hysteerinen mamma? Oletko todellakin vaatinut lastasi kaikki nämä vuodet kaikin mahdollisin keinoin? Onneksi lapsesi tuli aikuiseksi, niin pääsee eroon sinusta.
Jotenkin tuli olo, että rouva on vähän turhan innokkaana hengittää lapsensa niskaan kun hän on heti oikeudet poistanut.
Jep... Tosin meillä lapset ovat huolehtineet oikein hienosti vastuistaan ja tekemisistään jo kauan ennen kuin ovat 18 täyttäneet.
Ei lasten 18 vuotispäivä ei ole oikeastaan mitään muuttanut, vaan aivan samalla tavalla elämä on jatkunut. Vanhin lapsista muutti omaan asuntoonsa opiskelupaikan lähelle vuodenvaihteessa ja se muutti elämää tavallaan, mutta ei oikeastaan kovin paljon. Hyvin tyttö tuntuu kotonakin viihtyvän vielä.
No meillä fiksu poika. Nämä tunteet on äidin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin lapsesi päätti, että et enää näe wilmaa ja hänen tiliään.
Siis nämä katoavat kyllä ihan itsestään muiden näkyvistä kun ihminen on täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aina viitsii väkisin väärinymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin paljon negatiivisia reaktioita??
Päivystävä inc*l ja lapsettomat, jotka ei ole kasvanut ulos lapsen roolista eivät ymmärrä vanhemmuuteen liittyviä tunteita. Näitä on tällä palstalla paljon tai muutama todella aktiivinen.
Ei meillä ainakaan mikään muuttunut. Pakotettiin lapsi antamaan oikeudet pankkitiliin ja wilma-viesteihin eikä todellakaan pääse lähtemään mihinkään kavereiden luo saati baareihin niin kauan kun asuu meillä. Rahaa saa pyytämällä perusteltuihin hankintoihin ja katsotaan kuitit ja lasketaan vaihtorahat kun tulee takaisin - eikä todellakaan anneta baarissa riekkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan automaattisesti poistuvat, tietenkin.
Ainakaan 10 vuotta sitten ei poistunut, enkä ollut antanut mitään lupaa niiden näkymisestä. Sekä minun että vanhempani piti olla yhteydessä Nordeaan, että tili saatiin pois, koska heillä oli jonkinlaiset oikeudet tiliini.
Wilma poistuu, jos ei nuori anna lupaa että jatkossakin vanhemmat näkee sen. Vanhemmilta loppuu pankkitilien käyttöoikeus heti, kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi. Verkkopankista tilit hävisivät heti, kahdeksantoista täytettyä.
Ihanaa että Wilmat poistui. Ei ole ollut ikävä sitä riesaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan mikään muuttunut. Pakotettiin lapsi antamaan oikeudet pankkitiliin ja wilma-viesteihin eikä todellakaan pääse lähtemään mihinkään kavereiden luo saati baareihin niin kauan kun asuu meillä. Rahaa saa pyytämällä perusteltuihin hankintoihin ja katsotaan kuitit ja lasketaan vaihtorahat kun tulee takaisin - eikä todellakaan anneta baarissa riekkumiseen.
Se on luottotiedoton 3 vuoden sisällä kun on muuttanut pois kotoa koska ei osaa käyttää rahaa eikä ole tottunut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Tilitiedot näkee, kun kuukausirahaa on pistänyt. Ja Wilma on toiminut pyytämättäkin. Ihme kommentteja taas.
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan automaattisesti poistuvat, tietenkin.
Ainakaan 10 vuotta sitten ei poistunut, enkä ollut antanut mitään lupaa niiden näkymisestä. Sekä minun että vanhempani piti olla yhteydessä Nordeaan, että tili saatiin pois, koska heillä oli jonkinlaiset oikeudet tiliini.
Kävin katsomassa tilini tietoja, ja EDELLEEN vanhempani näkyvät käyttöoikeuden haltijoina. Vaikka eivät enää tiliäni omasta verkkopankista näekään.
Tuutti111 kirjoitti:
Kyllä se häviää heti. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Tuutti111 kirjoitti:
Kyllä se häviää heti. Kokemusta on.
Aivan, meidän muiden erilaisia kokemuksia ei ole.
Minä kuskasin seikoisen pankkiin ja käskin poistaa vanhempien käyttöoikeudet, jos ei poistu itsestään. Siksi en tiedä kumpi oli syy. Samalla tuli pankkitunnukset ja pankkikortti hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hassulta, ettei teidän 18-vuotiaat ole enempää itsenäisiä.
No en todellakaan. Tilitiedot näkee, kun kuukausirahaa on pistänyt. Ja Wilma on toiminut pyytämättäkin. Ihme kommentteja taas.