Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 40v nuori vai vanha?

Vierailija
14.05.2022 |

Mielestäni on vielä nuori.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 40 vuotta, ajattelin, etten enää voi kuolla nuorena. Se oli ihan lohdulinen ajatus.

Vierailija
62/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuori eikä vanha. Sellainen välitila :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40v, ja pidän itseäni keski-ikäisenä setämiehenä.

Vierailija
64/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vielä nuori.

No eikä ole kuin ikäkriiseilijän mielestä. Pari-kolmekymppinen on nuori, ei enää nelikymppinen vaikka kuinka tuntuukin ah niin nuorelta fiilis😊 Oikeasti nuoret eli teinit ja parikymppiset aina nauraa näille wannabe-nuorille.

Vierailija
65/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuori eikä vanha. Sellainen välitila :)

Joo, sillä on nimikin joka on kovin pelottava: keski-ikä😊

Vierailija
66/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska edessä on vielä mahdollisesti 60 v. elämää, niin siihen nähden nuori. 

Hyvin harvalla on ja ne loppuvuoden ovat aika tuskaa. Kuolleisuus nousee hurjasti seitsemänkympin jälkeen, luonto on meille ihmisille sillä tavalla julma eikä kuuntele meidän ikuisen nuoruuden haluamme. Itsepetos on ihan turhaa. Nelikymppinen on jo vakaasti keski-ikäinen.

Vierailija
67/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä kenen näkökulmasta katselee. Myös elämäntilanne vaikuttaa, joku 40v voi tulla jo mummoksi ja toinen elää sinkkuna opiskelijaelämää. Itse olen 22 ja pidän 40-vuotiaita aika nuorina, mutta yleisesti keski-ikäisinä. Joku yli 75-vuotias tuntuu vasta vanhukselta kun moni on yli kuusikymppisenäkin vielä niin virkeä

Vierailija
68/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen. Keski-ikä päättyy 60-vuotiaana, jolloin vanhuus alkaa.

Vanhuus alkaa 70-vuotiaana.

Vierailija
69/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Jotkut ovat harmaantuneita kaljuja jo kolmekymppisenä. Jotkut ovat freesin ja raikkaan näköisiä aina.

Niin, ulkonäkö voi olla paljonkin nuorekkaampi kuin samanikäiseltä. Silti hänkin on nelikymppisenä keski-ikäinen vaikka näyttäisi kuinka nuorelta. Sisäelimet ja aivot vanhenevat ihan yhtälailla ja kuolo korjaa sitten viimeistään vanhana ellei sairastu vaikka syöpään ennen sitä. Ei kukaan tänne jää ikinuoreksi ja kuolemattomaksi palloilemaan.

Vierailija
70/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä kenen näkökulmasta katselee. Myös elämäntilanne vaikuttaa, joku 40v voi tulla jo mummoksi ja toinen elää sinkkuna opiskelijaelämää. Itse olen 22 ja pidän 40-vuotiaita aika nuorina, mutta yleisesti keski-ikäisinä. Joku yli 75-vuotias tuntuu vasta vanhukselta kun moni on yli kuusikymppisenäkin vielä niin virkeä

Mitä tekemistä elämäntilanteella on iän kanssa? Meinaatko, että 18- vuotias perheellinen on keski-ikäinen ja 40- vuotias sinkku nuori? Keski-ikä on ihan nimensä mukaisesti ikä, ei elämäntyyli. Voihan sitä elää lapsettomana sinkkuna koko elämässä mutta ei se ihmistä keski-iältä tai vanhuudelta pelasta.

Vierailija
71/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22-vuotias olet haaveissasi😊 Taitaapi ikäkriiseilijä siellä kirjoitella ja vakuutella.

Vierailija
72/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppinen ei ole enää nuori mutta ei hän ole vanhakaan. Mielestäni vasta yli 70-vuotiaita voi pikku hiljaa alkaa kutsumaan vanhoiksi mutta sekin on vähän häilyvää koska varsinkin nykyään moni yli 70-vuotiaskin on vielä hyvässä kunnossa niin fyysisesti kuin mieleltäänkin. Vastaukseni siis on, että 40-vuotiasta voi vielä kutsua nuoreksi vaikka hän ei yleensä enää olekaan "huippukunnossa" fyysisesti (ihmisten paras fyysinen kunto ajoittuu keskimäärin ikävuosien 25 ja 35 väliin). Nelikymppinen on normaalisti kuitenkin älyltään kehittyneempi ja paljon "aikuismaisempi" kuin vaikka joku 25-vuotias.

Ps. jonnejen mielestä kaikki yli 25-vuotiaat ovat ikäloppuja

Vierailija
73/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että käännekohdassa. 40v ei ole nuori enää kenenkään silmissä mutta vanha vain alle 30v mielestä. 

Mun kokemuksen mukaan vähän yli 40 v on nuori vielä aika monen vanhan silmissä. Vähän aikaa sitten kuultu kommentti "palautit luottamukseni Suomen nuorisoon".

M44

Vierailija
74/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipiippuista kirjoitti:

Minusta kyse on myös elämäntilanteesta pelkän iän lisäksi. Toinen voi nelikymppisenä olla lapseton sinkku ja toinen jo isovanhempi.

Elämäntilanteella ei ole mitään tekemistä iän kanssa. Se, että ei perusta perhettä ei tee kenestäkään ikinuorta ikuisesti eikä valitettavasti poista keski-ikää eikä vanhuutta. Ihan samanlailla ihmiset ikääntyvät sinkkuina tai isoäitinä. Muutenhan kukaan ei koskaan perustaisi perhettä😊

Vierailija
75/75 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että käännekohdassa. 40v ei ole nuori enää kenenkään silmissä mutta vanha vain alle 30v mielestä. 

Mun kokemuksen mukaan vähän yli 40 v on nuori vielä aika monen vanhan silmissä. Vähän aikaa sitten kuultu kommentti "palautit luottamukseni Suomen nuorisoon".

M44

No vanhojen silmissä toki, mutta keski-ikäinen sitä silti on luonnon mielestä😊 Ja itseäsi nuorempien mielestä olet vanhainkotikamaa yli nelikymppisenä. Teinien äitinä tiedän sen😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän