Onko 40v nuori vai vanha?
Kommentit (75)
Keski-ikäinen. Keski-ikä päättyy 60-vuotiaana, jolloin vanhuus alkaa.
40-vuotias on ihminen, jolle tuolla ei ole yhtään mitään merkitystä. Ja se on onnellista se.
Vierailija kirjoitti:
40-vuotias on ihminen, jolle tuolla ei ole yhtään mitään merkitystä. Ja se on onnellista se.
Kyllä minulle on. Miksi keski iässä pitäisi olla yhtäkkiä joku seestynyt laama jota maalliset huolet ei paina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle on. Miksi keski iässä pitäisi olla yhtäkkiä joku seestynyt laama jota maalliset huolet ei paina.
Koska yleensä aivot kehittyy, tai oikeammin ajattelu, ja asioiden merkitys- ja mittasuhteet saavat uutta perspektiiviä.
Täytän ihan kohta 40 ja tunnen henkisesti itseni vielä ihan teiniksi. Tuntuu että siitä on vain hetki kun olin lukioikäinen! Ikä ei vielä juuri näy naamasta, joten ajatus siitä, että olisin jo keski-ikäinen tuntuu ihan hullulta. Lapsiakin on vielä haaveissa. Tiedostan toki realiteetit ja ei mene monta vuotta kun alkaa oikeasti olla jo iäkkäämpi. Silti minusta tuntuu, että nyt vasta elämä alkaa pikkuhiljaa alkaa. Parhaimmat vuodet ovat vielä edessä!
Ei nuori eikä vanha vaan ihan keski-ikäinen, sekä henkiseti että fyysisesti. Ei siis vielä vanha kuten monet tuntuvat keski-ikäisyyden sekoittavan. Tokihan kilometrit alkavat tuntumaan nelikymppisenä ja naamastakin näkymään vaikka itse tunteekin näkevänsä aina vaan saman naaman sieltä peilistä. Ehkä ikäänkuin suojaa😁 Mutta onneksi vielä on kilsoja edessä jos vaan terveyttä riittää. Tietty vähennä hormonitoiminta vääjäämättä alkaa vaikuttaa olotilaan myös mutta siitäkin selviää.
T. Tyytyväinen nelikymppinen keski-ikäinen realisti
Minä pidän melko nuorena. Olenkin itse jo kohta 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Vanha. M27
Vain 13 vuotta sinullakaan enää vanhuuteen, nauti nyt sillä se ei ole kuin silmänräpäys.
Olen 37 ja tunnen olevani jo vanha. Urheilla kyllä jaksaa kovan kunnon vuoksi mutta palautuminen on reilusti hitaampaa kuin alle 30 vuotiaana. En uskalla edes ajatella miten köpö olen 60 vuotiaana.
Mun mielestä nykyään 40v on nuori ihminen. Olen itse alle 30v.
Kaikkien pappojen mielestä alle 50 vuotiaat on tyttöjä ja poikia.
Jos neljävuotias katsoo 40-vuotiasta, on neljäkymmenvuotias vanha.
Mutta, jos 96-vuotias katsoo 40-vuotiasta, niin on nuori.
Kaikki on katsojasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän melko nuorena. Olenkin itse jo kohta 60 v.
Mummoni mielestä 60- vuotias on vielä nuori ihminen, oli töissä 68-vuotiaaksi. Nyt päälle 80- vuotiaana vähän jo ikä alkanut painamaan.
Nelikymppinen on keski-ikäinen vaikka olisi nuoren mielestä vanha ja vanhan mielestä nuori😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha. M27
Vain 13 vuotta sinullakaan enää vanhuuteen, nauti nyt sillä se ei ole kuin silmänräpäys.
Naisen ego ei kestä sitä, jos mies näkee naisen vanhana. :D Koita relata. Ja luuletko, että en tiedä olevani kohta parhaassa iässäni? Mies vanhenee kuin viini... ja nainen kuin maito. M27
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nykyään 40v on nuori ihminen. Olen itse alle 30v.
Kyllä siinä aika iso eri on jo nelikymppisenä kuin alle kolmikymppisenä, huomaat aikanasi ettei sitä enää nuori ihminen ole mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha. M27
NiinPÄ! Vasta hetki sitten kirjoitin tälle samaiselle palstalle jotakin ollessani 27 v ja nyt olenkin 40. Tuntuu ihan oikeasti kuin se olisi ollut eilen vaikka tässä välissä on tapahtunut vaikka mitä. Mutta ei ne vaikkamität perusluonnetta muuta mihinkään vaan sama ihminen on kehdosta hautaan.
No ei 40v mikään vanha ole muttei nuorikaan. Ennemmin kuitenkin lasken nuoreksi jos pitää valita. Monet yli 50- vuotiaatkin on tosi hyvässä kunnossa ja ikäistään nuoremman näköisiä.
Sanoisin että käännekohdassa. 40v ei ole nuori enää kenenkään silmissä mutta vanha vain alle 30v mielestä.