Ottaitsitko sairausloman vastaan, jos lääkäri sitä sinulle nyt kirjoittaisi?
Itse kahden vaiheilla, on 2 vaivaa, työterveydessä diagnosoitua, ja toinen niistä uusi, jotka minua tällä hetkellä vaivaa. Pystyn toimimaan ja ollut töissä, mutta myönnän, että raskaasti se käy.
Nyt on lääkäri aika maanantaina jossa näitä puitava ja luulen, tai tiedän, että hän määräisi lepoa.
Kuka se lauloi, että on ikäänkuin revitään eri suuntiin tms 'i'm torn", Natalia Imbruglia?
Kommentit (22)
Tottakai. Kannattaa lepuuttaa ajoissa, ennen kuin oot ihan pohjalla. On lyhyempi toipuminen.
Jos koen, etten ole työkunnossa, niin ottaisin. Jos minun pitäisi sitä miettiä, todennäköisesti olen työkykyinen ja menisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos koen, etten ole työkunnossa, niin ottaisin. Jos minun pitäisi sitä miettiä, todennäköisesti olen työkykyinen ja menisin töihin.
Ei todellakaan mene noin, ainakaan itseni kohdalla. Mietin asiaa, koska kynnys olla pois on niin helvetin suuri, oman hyvinvoinninkin kustannuksella. Tiedän, älytöntä, mutta minkäs teet ja aika tyypillistäkin mitä alani naisia tunnen.
Ap
Miksi en ottaisi, jos olisi tarvetta? Ei siitä mitään palkintoa saa, että menee sairaana töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mene noin, ainakaan itseni kohdalla. Mietin asiaa, koska kynnys olla pois on niin helvetin suuri, oman hyvinvoinninkin kustannuksella. Tiedän, älytöntä, mutta minkäs teet ja aika tyypillistäkin mitä alani naisia tunnen.
Ap
Nyt on sitten korkea aika tehdä valinta: Kumpi on sinulle tärkeämpää työsi vai hyvinvointisi? Aloita miettimällä sitä, kaatuuko työpaikkasi, jos et mene töihin vajaakuntoisena.
Vierailija kirjoitti:
Olin koronassa töissä.
En kertonut pomolle.
Niin?
Kuulostat hienolta työkaverilta, oikein vastuuntuntoiselta ja välinpitävältä.
Minä en ollut, minä makasin 39,5 kuumeessa maistamatta/haistamatta mitään ja myös EKG:ssä ja keuhkokuvissa, kun en meinannut toipua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos muuten olisi karenssi tulossa.
Karenssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Täällä Lahdessa on hautausmaa, jonka nimi on Levon hautausmaa. Sinun tyyppisillesi ihmisille sanotaan täällä, että "Levolla makaa paljon tuollaisia korvaamattomia ihmisiä".
Jos et suoriudu työtehtävistäsi ja on olemassa mahdollisuus sille, että uuvut ja kuormitat itseäsi lisää, niin silloinhan sairausloma on oikeutettu. Mitä pikemmin saat itsesi kuntoon, sen parempi. Työnantajallesikin.
Älä edes mieti tuollaista. Jos oikeasti tarvitset s-lomaa. En tiedä minkä ikäinen olet mutta ehdit varmasti tehdä tarpeeksi töitä tässä elämässä.
Rakkautta
Jos lääkäri määrää lepoa, täytyy olla päässä vikaa, jos silti vängällä menee töihin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut sairauslomalla, ei ole onneksi tarvinnut. N43
Niin? Se ei tainnut olla kysymykseni.
Toiv terveytesi jatkuukin eikä käy kuten läheiselläni eli terve juurikin 43v ikäiseksi ja kuollut 3v myöhemmin, koska sairaus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Täällä Lahdessa on hautausmaa, jonka nimi on Levon hautausmaa. Sinun tyyppisillesi ihmisille sanotaan täällä, että "Levolla makaa paljon tuollaisia korvaamattomia ihmisiä".
Kun edes kokisin itseni korvaamattomaksi, tiedän vain kuinka kuormittavaa on, kun joku poissa.
Mutta ketju avasi hieman silmiäni, hyvä niin.
Ap
Ei siitä mitään palkintoa saa, että on jokaisena työpäivänä töissä 50 vuoden ajan elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun edes kokisin itseni korvaamattomaksi, tiedän vain kuinka kuormittavaa on, kun joku poissa.
Mutta ketju avasi hieman silmiäni, hyvä niin.Ap
Kyllähän sinä luulet olevasi korvaamaton, kun koet, että juuri sinun pitää sitä muiden kuormaa purkaa. Ja arvaapa mitä? Tekemällä niin oman hyvinvointisi kustannuksellakin vain ruokit työnantajasi ajatusta siitä, että mitään ei tarvitse muuttaa. Eli lisäät kuormittavuutta entisestään.
Kyllähän sitä vähintään 4-6 kuukautta vuodessa pitää näin "eläkkeellä" olevana valtion virkamiehenäkin totutusti olla jos ei esim. Ranskaan pääse tutustumaan valtion hallinnon lomakohteista.
Itse en pitäisi, mutta jos olisit alaiseni, niin todellakin toivoisin että huolehdit itsestäsi.
T. Työnarkkari pomo, joka ei odota muilta samaa venymistä kuin itseltään
En ole koskaan ollut sairauslomalla, ei ole onneksi tarvinnut. N43