Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei, sori etukäteen, mutta jestas miten sotkuista monilla on

Vierailija
03.09.2026 |

Kuulun yhteen facebookin siivousryhmään. Ihmiset laittoivat äskettäin sinne kuvia sotkuisista kodeistaan lieventääkseen kotihäpeää. 

Mä olin pöyristynyt. Onko oikeesti noin monella niin sotkuinen koti? 

Joo joo tiedän että nyt saan kuraa niskaan, kun näin "kehtaan kauhistella asiaa", olkoonkin että nimettömänä ja täällä. Ja enhän minä tietenkään toisten sotkuja livenä kauhistele enkä pyörittele silmiä, mutta kyllä oikeasti mielessäni ihmettelen, että miten jotkut saavatkin tuollaisen sotkun aikaan, JA eivät tee asialle mitään. 

Ymmärrän kyllä sotkun jos kyse pikkulapsiperheestä, tai jos on sairauksia tms ettei voimavaroja oikeasti ole, mutta entäs ne kaikki terveet ihmiset joilla ei lapsia tai lapset isoja? Miten ihmeessä viihdytte sellaisessa sekasotkussa? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä näkyi? Vaatekasoja, pölyä, likaisia adtioita?

Vierailija
2/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on linnani, ja pidän linnani putipuhtaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä näkyi? Vaatekasoja, pölyä, likaisia adtioita?

Näitä kaikkea ja lattiat, tuolit, tasot, sohvat yms täynnä tavaraa, kasoja ja kaikkea mahdollista hujan hajan. 

Ap

Vierailija
4/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä itse kuulut siihen ryhmään? Tirkistelläksesi toisten koteja? Vai oletko bakteerikammoinen?

Vierailija
5/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihäpeä lievenee kätevästi sillä että pitää kotinsa sellaisena, ettei tarvitse hävetä. 

Vierailija
6/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät asua sikalassa.

Vierailija
7/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että joka toinen ihminen on ahdistunut. On tosi, että siisti koti lievittää stressiä ja parantaa mielenterveyttä. 

Vierailija
8/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä jonkun voimavarat tai sairaudet näet kuvan perusteella?

Vierailija
9/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä itse kuulut siihen ryhmään? Tirkistelläksesi toisten koteja? Vai oletko bakteerikammoinen?

Siivousryhmään kuulunee sellainen jota siivous kiinnostaa. Tai sitten ilmeisesti sellainen joka ei osaa siivota. 

Itse en kuulu ryhmiin mutta olen ennenkin ihmetellyt kuinka jotkut valittavat että eivät nimenomaan osaa siivota. Mikä siinä on niin vaikeaa? Vai onko tämä taas vain yksi esimerkki näistä kirjainongelmista joita ihmisillä niin kauheasti tänä päivänä on?

Vierailija
10/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä yleensä kuvia siisteistä kodeista ja hyvistä järjestelyvinkeistä, sekä inspiraatiota meille "siivousintoilijoille". 

Lähinnä ihmettelisin mitä nämä sotkuisten kotien ihmiset siellä ryhmässä tekevät, kun ei siivous ja järjestely selkeästikään kiinnosta. 

Ap

Vierailija
11/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tykkäävät asua sikalassa.

Noiden ei pitäisi tehdä lapsia, pitäisi olla joku siisteyskortti läpäistynä, että saa lisääntymisluvan.

Vierailija
12/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Teitä naisia on aivan älyttömän paljon jotka ei kesta sotkua ja epäjärjestystä vaikka niistä ei olisi mitään haittaa eikä mitään vaaraa. Te aiheutatte aivan älyttömän paljon riitojakin siitte että te ette kestä ja vaaditte että miehenne järjestelee ja siivoaa kun te haluatte siiisteyttä mutta itse ette haluaisi tehdä töitä sen saavuttamiseksi. Jos rehellisiä ollaan niin sen pitäisi siivota joka sitä siistettä haluaa eikä sen jota se sotku ja epäjärjestys ei edes haittaa. Te naiset olette jotenkin neureettisia tuon siiteys ja puhtaus vaatimusten suhteen

Vierailija
13/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä yleensä kuvia siisteistä kodeista ja hyvistä järjestelyvinkeistä, sekä inspiraatiota meille "siivousintoilijoille". 

Lähinnä ihmettelisin mitä nämä sotkuisten kotien ihmiset siellä ryhmässä tekevät, kun ei siivous ja järjestely selkeästikään kiinnosta. 

Ap

No ehkä hakevat sitä inspiraatiota...? Tai esim. jotain vinkkejä.

Vierailija
14/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä ihmiset jakavat somessa. Kukin elää tyylillään.

Vierailija
15/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ovat varmaan liittyneet ryhmään juuri niiden siivous- ja järjestelyvinkkien vuoksi.

Vierailija
16/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua tavallaan koska itelle kanssa siisti koti tuo paremman mielen jne, ja näin mieleltään ei niin terveenä siinä tosiaan huomaa eron omassa fiiliksessä. Toisaalta ymmärrän muitakin, jokainen ei oikeasti niin kovaa aseta siisteyttä etusijalle ja jopa mulla jolla menee välillä ylikin siivoamisen kanssa niin pahimpina masennuskausina on näyttäny kämppä aika ikävältä. Ja jos alkaa roskaa ym kerääntyä se on vaikee aloittaa, itellä myös adhd mikä vaikeuttaa sitä "organisoimista" eli mun siivoominen oli alkuun sitä et siirtelin tavaroita vaan minne sattu ja tuhlasin aikaa sellaseen ihme hölmöilyyn, nykyään tehokkaasti pidän kämpän perussiistinä ja isompi siivous aina tarvittaessa. piti oikeesti opetella se tietoisesti että roskat heti roskiin ja tiskaan kun max 10 astiaa käytetty ettei keräänny vuorta yms...

Vierailija
17/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Teitä naisia on aivan älyttömän paljon jotka ei kesta sotkua ja epäjärjestystä vaikka niistä ei olisi mitään haittaa eikä mitään vaaraa. Te aiheutatte aivan älyttömän paljon riitojakin siitte että te ette kestä ja vaaditte että miehenne järjestelee ja siivoaa kun te haluatte siiisteyttä mutta itse ette haluaisi tehdä töitä sen saavuttamiseksi. Jos rehellisiä ollaan niin sen pitäisi siivota joka sitä siistettä haluaa eikä sen jota se sotku ja epäjärjestys ei edes haittaa. Te naiset olette jotenkin neureettisia tuon siiteys ja puhtaus vaatimusten suhteen

No nyt ei kyllä piikkisi osunut. Mä nimittäin hoidan meillä siivouksen 95%, ja ihan omasta tahdostani. Enkä edes oleta että mieheni siivoisi, hän hoitaa sitten muita asioita. 

Ap

Vierailija
18/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla aloittaja ole lainkaan empatiaa tai älykkyyttä? Ehkä kannattaisi noita harjoittaa

Vierailija
19/19 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte niin lampaita, että jätätte kotinne siivoamatta kostoksi.🤣. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme