Miksi neitsyys on noloa?
Tuli törmättyä 27-vuotiaaseen neitsyeen, joka asian mutkikkaiden vaiheiden jälkeen kerrottuaan itki sitä pitkän aikaa.
Nainen on hyvin mukava, fiksu ja luontevan kohteliaasti käyttäytyvä, eikä ulkonäössäkään ole mitään luontaan työntävää.
Asiassa selvittiin eteenpäin rauhallisesti keskustelemalla, mutta rupesi vain mietityttämään, että mikä siinä neitsyydessä on noloa?
Kysymys kun tuskin on mistään taitojen oppimisestakaan, koska ne ovat niin kumppanikohtaisia. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.
Kommentit (91)
musta neitsyys on ylevää ja kaunista. siitä pitääkin olla hyvillään ja vain parhaan miehen kelvata, siitä sitten nauttimaan kun esim.avioliitto syntyy.
on huomattavan yleistä naisilla ja miehillä,siitä vaan ei huudella kaupungilla. akateemiset ja tietyt vanhoilliset piirit usein pitää hyvänä ja normaalina asiantilana. ei ole wt meininkiä neitsyys.
Vierailija kirjoitti:
musta neitsyys on ylevää ja kaunista. siitä pitääkin olla hyvillään ja vain parhaan miehen kelvata, siitä sitten nauttimaan kun esim.avioliitto syntyy.
on huomattavan yleistä naisilla ja miehillä,siitä vaan ei huudella kaupungilla. akateemiset ja tietyt vanhoilliset piirit usein pitää hyvänä ja normaalina asiantilana. ei ole wt meininkiä neitsyys.
Niin ja sitten kun miestä ei löydy niin voi elämänsä viimeiset 50 vuotta purkaa vanhana piikana katkeruuttaan vaikka täällä vauva-palstalla
ihmisillä on eri mielipiteet ja tavoitteet. en pidä sitäkään kehuttavana, että on miljoona irtosuhdetta.ei siitäkään mitään jää käteen positiivista. nuoria voi rohkaista oleen ylpee, kun on odottanut oikeeta kumppania. niin ei ole painolastia suhteeseen jo valmiiksi, kun vakiintuu.usein huonot ihmisuhteet ja hyväksi käyttö jutut, kun on ollut nuori ja harkitsematon ja saatu painostettua seksiin.alkaa painaa suhteessa ja elämässä myöhemmin. niukat kokemukset taas tekee ihmisestä, vapaan ja ehjän.
amerikassa,italiassa ym maissa se on suuri ylpeilyn aihe ihan julkisesti jos on onnistunut oleen selibaatissa avioliittoon.kaikki ei malta olla. suomes ainoastaan ylpeillään tolla sikailulla.
Yle on tehnyt dokumentin 103-vuotiaasta neitsytmummosta.
"Kukaan mies ei tullut koskaan hakemaan kotoa, joten minulla ei ole miestä ollut ikinä."
Vierailija kirjoitti:
Yle on tehnyt dokumentin 103-vuotiaasta neitsytmummosta.
"Kukaan mies ei tullut koskaan hakemaan kotoa, joten minulla ei ole miestä ollut ikinä."
Siinä taisi olla se pitkän iän salaisuus
Olen 36-vuotias onnellinen neitsyt. Pelkkä ajatuskin seksistä on aina kuvottanut minua enkä koe jääneeni mistään tärkeästä paitsi. Yksi lysti onko tuo joistakin noloa tai outoa.
Kouluissa nuorille aina sanotaan että ei kannata kiirehtiä vaikka oikeasti jos ne jutut jää hoitamatta, siitä tulee myöhemmin ongelmia. Osa voi ottaa hyvinkin vakavasti.
Itse olin vielä 20-vuotiaana neitsyt ja häpesin sitä silloin. Ehkä se oli tunne, etten ole kelvannut kenellekään ja mitä tuleva kumppani siitä ajattelee. Olin helpottunut että pääsin neitsyydestä eroon baarissa tapaamani miehen kanssa, vaikka tiesin ettei hän minusta aidosti välitä.
Ei ole missään määrin ongelma eikä ainakaan häpeä, voi olla valintakin. Naisilla ja miehillä.
Sanotaanko että seksi sujuu paremmin niiltä jotka ovat siitä nuoreasta pitäen tykännyt, mutta parasta se on kuitenkin sellaisen kanssa josta tykkää. Ei siitä väkisin kannata hankkiutua eroon eikä ainakaan vastenmielisyyttä tuntien. Opettelee vaikka mielummin itse seksin saloihin ja lähteehän se pikku haitakekin sieltä jos oikein runnoo, tai lääkäri voi hoitaa ongelman aivan polikliinisesti (tosin luulen että joudut pyytämään yksityiseltä).
Olin itse 19v ensimmäisten seksikokemusten aikana, ei se kovin ihmeelliseltä tuntunut. En ennen sitä enkä sen jälkeen kehunut nainneillani enkä kommentoinut seksielämääni, toivoin vaan että kaikki luulevat minun olleen hyvin kokenut.
Puolisoni oli ilmeisesti vasta hankkiutunut eroon neitsyydestään vain hiukan aikaisemmin kuin tapasimme, ja silloin oltiin jo kolmikymppisiä. Hänen mukaansa kotona ei oltu suorastaan seksimyönteisiä, ja annettiin ymmärtää että ei hän ketään löydä ja jos löytää, se on huono.
Naisen neitsyyttä arvostavat miehet haluavat sen naisen pääsevän neitsyydestä eroon mahdollisimman nopeasti ja ainoastaan hänen kanssaan. Sitten nainen ei ole enää neitsyt vaan hyihyijakorasia.
Vierailija kirjoitti:
27v nainen joka ei ole saanut kullia on kyllä outo. Kyllähän body count pitää olla vähintää 50 tuossa iässä.
Ja sitten inistään, jos yksi henkilö on ollut useamman kanssa sängyssä eikä tämän vuoksi saa parisuhdetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neitsyys on ylpeys. Miesvihaiset ja likiaset neitsyytensä aikaisin menettäneet huårat ovat vain katkeruuttaan leimanneet neitsyyden häpeäksi ja neitsyistä pitävät miehet naisvihaajiksi. Minä ainkain olen mies ja pidän neitsyttä naista todella paljon viehättävämpänä kuin neitsyytensä luovuttanutta ja olen ylpeä siitä. Jätän huårien kitinät omaan arvoonsa.
Miten neitsyys liittyy miesvihaan..? Onhan monet miehetkin neitsyitä
Yök, aivan sairas toi alkuperäinen viesti. Itse olen neitsyt enkä koskaan ottaisi miestä, joka puhuisi noin toisista naisista. Enkä sellaista, joka olisi itse harrastanut irtosuhteita, mutta naiselta vaatii "puhtautta."
On ok, jos neitsyt/vähän kokenut haluaa kumppanikseen samanlaisen, mutta se ei kuitenkaan oikeuta haukkumaan ja alentamaan toisia.
Mun mielestä siinä ei ole mitään noloa. Päinvastoin. Se saattaa ilmentää omanarvontuntoa, harkitsevuutta, järkevyyttä, itsehillintää, itsekunnioitusta jne.
Itse menetin neitsyyteni 13-vuotiaana ja olen AINA katunut sitä. Ruma ja epämiellyttävä muisto jäi inhottavan tyypin (19-v.) kanssa, koska lähdin valitettavasti mukaan siihen hölmöön trendiin, että neitsyydestä pitäisi päästä äkkiä eroon. Älkää nuoret ikinä, ikinä haksahtako siihen!
Yhden dokumentin mukaan myös pojat toivoisivat poikuuden menettämistä omalle rakkaalle ja kaunista kokemusta. Ryhmässä he joutuvat haukkumisen ynnä muiden inhottavien ilmiöiden takia esittämään ihan muuta.
Kunpa nykynuoret olisi itsevarmempia ja rohkeampia ja odottaisivat oikeaa hetkeä.
T. N päälle 40 v.
Vierailija kirjoitti:
ihmisillä on eri mielipiteet ja tavoitteet. en pidä sitäkään kehuttavana, että on miljoona irtosuhdetta.ei siitäkään mitään jää käteen positiivista. nuoria voi rohkaista oleen ylpee, kun on odottanut oikeeta kumppania. niin ei ole painolastia suhteeseen jo valmiiksi, kun vakiintuu.usein huonot ihmisuhteet ja hyväksi käyttö jutut, kun on ollut nuori ja harkitsematon ja saatu painostettua seksiin.alkaa painaa suhteessa ja elämässä myöhemmin. niukat kokemukset taas tekee ihmisestä, vapaan ja ehjän.
amerikassa,italiassa ym maissa se on suuri ylpeilyn aihe ihan julkisesti jos on onnistunut oleen selibaatissa avioliittoon.kaikki ei malta olla. suomes ainoastaan ylpeillään tolla sikailulla.
Amerikoissa näyttää olevan aivan valtava hook-up kulttuuri, niin valtava että jos ei tuntemattomia paneskele on hän demiseksuaali.
Plus valtavirtaa on olla kinky ja se on vielä todella vanhoillista, tarkoittaen mies alistaja - nainen alistuu.
Median ja julkisen sanan luomaa syyllisyyttä. Nykyään seksiä aletaan myllyttämään jo 14-vuotiaille ja parikymppiset kertovat sadoista päänahoistaan ja OnlyFans profiileistaan niin kyllähän siinä helposti tuntee itsensä kummajaiseksi jos neitsyys onkin tallella joko siksi, että sopivaa kumppania ei ole löytynyt tai siksi, että haluaa jakaa tämän hetken jonkun erityisen ihmisen kanssa.
Olisi tosi hienoa, jos mediassa voisi kerrankin olla juttu siitä, että olet aikuisenakin normaali, vaikka et olisi ikinä harrastanut seksiä eikä sitä tarvitse hävetä millään tavalla eikä tarvitse verrata itseään kenenkään muuhun.
No, mielummin kuulisin sen, että kumppani on neitsyt, kuin se, että hän leveästi kertoo maanneensa satojen ja taas satojen kanssa. Ei tee mieli liittyä yhdeksi panoksi muiden joukkoon kenenkään egon nostatusexceliin.
Itse olin neitsyt 26 v asti ja häpesin sitä todella paljon. Kaikki kaverit menettivät neitsyytensä 10 v aiemmin. (jotkut jopa yli!) Koin että en kelvannut kenellekkään ja tottahan se oli. Kukaan ei ollut kiinnostunut musta ennen tota, olin ja olen ruma ja tissitön nainen.
Mikä siinä ei oo noloa? Aika ihmisyyden perusasioita on, että ihminen koetaan seksuaalisesti haluttavaks. Toisaalta naisen nyt luulis saavan seksiä ihan tuosta noin vaan, niin hankala sanoa.