Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ajatellaan pelkästään rahallisesti, onko järkevämpää ostaa mansikat esim. laatikoittain tai itse poimimalla tai pitkin vuotta kaupan pakastealtaasta?

Vierailija
14.05.2022 |

Mikä olisi taloudellisin vaihtoehto jos ei lasketa aikaa vaikka siihen että itse käy poimimassa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan harvoin pakastemansikkaa, tykkään enemmän tuoreista. Pakasteena ostan enemmän suomalaista vadelmaa. On ehkä kallista, mutta hyvää. Mustikat pakastan, mutta en kerää niitä itse, vaan ostan suoraan kerääjältä. 

Vierailija
22/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat eivät ole mitään erikoista. Ja ainakin minun lapsuudessani mansikoiden pakastaminen oli stressintäyteistä toimintaa. Ei jäänyt kivat muistot. Ei niitä ole kiva syödäkään, kun on pakolla pakastettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadullisesti on järkevintä ostaa mansikka tuoreena.

Kesällä luomua lähitiloilta, talvella ulkolaista Lidlistä.

Pakastemansikoita en ymmärrä. Ne ei ole ikinä hyviä, ei edes vaikka pakastaisit hyviä luomumansikoita. Pakastemansikat ovat rahanhukkaa. Eli näin päästiin sinun kysymykseesikin. Ei ole rahallisestikaan järkevää pakastaa, kun tuoretta mansikkaa saa ympäri vuoden lähes samaan hintaan.

Vierailija
24/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastemustikat syön aamulla niin, että laitan kuppiin mansikoita ja päälle vähän maitoa. Puoleksi minuutiksi mikroon, mustikkamaito on valmis.

Vierailija
25/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pakastan itse marjat. Kerran jouduin ostamaan kaupan pakastemustikoita. Oli niin pahoja, että niitä ei voinut syödä ja roskiin meni.  

Vierailija
26/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastemustikat syön aamulla niin, että laitan kuppiin mansikoita ja päälle vähän maitoa. Puoleksi minuutiksi mikroon, mustikkamaito on valmis.

Hah! Siis kuppiin mustikoita,eikä mansikoita.

Vierailija
27/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tuossa laskelmassa ei ollut mukana kuljetuskustannuksia eli jos kauppa on vieressä, on tuo halpaa, mutta jos syntyy matkakuluja, niin ne pitää jyvittää myös mansikkoihin.

Vierailija
28/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tuota pakastemansikkavöyhötystä. Ällömpää marjaa saa hakea kuin pakastettu mansikka, varsinkin kun siihen on laitettu tuhottomasti sokeria. Mustikka, mustaherukka, puolukka, karpalo, tyrni ovat paljon maukkaampia.

Samaa äimistellyt. Että jollekin marjojen marja on se pakastimesta reväisty mauton löllö.

Lisäksi tehotuotetussa, eli valtaosassa, on hirveät määrät myrkkyjä.

Vierailija
29/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, että mustikat muuttuvat mansikoiksi ja sitten mustikkamaidoksi.

Vierailija
30/30 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se pakastin ja pakastimen kustannukset on olennaista ja siten määrä ratkaisee. Jos on hankittava pakastin tähän tarkoitukseen se on kallista.

"Mikä vie eniten sähköä kotona?

Kylmälaitteet. Kylmälaitteet vievät pääsääntöisesti enemmän energiaa, kuin esimerkiksi astianpesukone tai pyykinpesukone. – Jos puhutaan ennen kaikkea kerrostaloasunnoista, ja otetaan sähköinen lattialämmitys pois laskuista, niin kyllä jääkaappipakastin tyypillisesti vie eniten sähköä, kertoo Seuna."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä