Jos ajatellaan pelkästään rahallisesti, onko järkevämpää ostaa mansikat esim. laatikoittain tai itse poimimalla tai pitkin vuotta kaupan pakastealtaasta?
Mikä olisi taloudellisin vaihtoehto jos ei lasketa aikaa vaikka siihen että itse käy poimimassa?
Kommentit (30)
Tuoeet liitin tarjouksista. Kohtuullinen määrä
Kotipakastus on markkinamiesten salaliitto
Eräs tutkija sanoi radiossa kerran, että jos kaikki kulut lasketaan edullisinta on ostaa kaupasta tarpeen mukaan. Tästä on jokunen vuosi aikaa, kun tuo ohjelma tuli. Kulut oli jaksettu kotimaisille mansikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tutkija sanoi radiossa kerran, että jos kaikki kulut lasketaan edullisinta on ostaa kaupasta tarpeen mukaan. Tästä on jokunen vuosi aikaa, kun tuo ohjelma tuli. Kulut oli jaksettu kotimaisille mansikoilla.
* laskettu
Kaikista helpoin on aloittaa sillä, että katsoo kilohinnan. Pakastealtaan mansikkaan on lisätty jo kaikki kustannukset. Omapoiminnassa lisäät kilohintaan vielä muut kustannukset. Kyllä mä uskoisin, että pakastealtaan on edullisin.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota pakastemansikkavöyhötystä. Ällömpää marjaa saa hakea kuin pakastettu mansikka, varsinkin kun siihen on laitettu tuhottomasti sokeria. Mustikka, mustaherukka, puolukka, karpalo, tyrni ovat paljon maukkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut saman ohjelman varmaan, muistan kun tutkija vielä sanoi, että marjat iskupakastetaan teollisesti, niiden rakenne säilyy sulatettunakin parempana. Kotona pitää aina pakastin asettaa pakastusteholle riittävän ajoissa, jopa vuorokautta ennen, eikä sittenkään tulos ole sama.
Siemeninä kun ostaa ja laittaa itse kasvamaan saa aikamoisen sadon joka kesä. Se on halvin vaihtoehto
Me syömme päivittäin kaupan pakastemarjoja, mutta siinä joukossa ei ole mansikkaa. Mansikka on minusta kausimarja eli tuoreena syötävä tuote.
Vierailija kirjoitti:
Hillona on halvinta.
...ja pahaa, kilotolkulla sokeria ja nimeksi pari mansikkaa...
"AINEOSAT
Mansikka, sokeri, vesi, sakeuttamisaineet (E 440, E 415), happamuudensäätöaine (E 330), säilöntäaine (E 202). 100 g tuotetta sisältää 41 g marjaa."
Vierailija kirjoitti:
Hillona on halvinta.
kaupan hillo ei juurikaan sisällä mansikkaa. lähinnä sokeria, vettä ja hyytelöimisainetta
Vierailija kirjoitti:
Me syömme päivittäin kaupan pakastemarjoja, mutta siinä joukossa ei ole mansikkaa. Mansikka on minusta kausimarja eli tuoreena syötävä tuote.
TÄHH? Just ostin pussillisen mansikoita ja ne olivat mansikoita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hillona on halvinta.
kaupan hillo ei juurikaan sisällä mansikkaa. lähinnä sokeria, vettä ja hyytelöimisainetta
Heh just laitoin samaan aikaan edelliseen:
"AINEOSAT
Mansikka, sokeri, vesi, sakeuttamisaineet (E 440, E 415), happamuudensäätöaine (E 330), säilöntäaine (E 202). 100 g tuotetta sisältää 41 g marjaa."
Vierailija kirjoitti:
Kerää omalta mansikkamaalta
KAIkilla meillä kaupunkilaisilla onkin oma mansikkamaa parkkipaikan tilalla, samoin katuvarret täynnään omia mansikkamaita.
Olipa taas aivopieru
Vierailija kirjoitti:
Siemeninä kun ostaa ja laittaa itse kasvamaan saa aikamoisen sadon joka kesä. Se on halvin vaihtoehto
Toinen aamun aivopieru!
MIHIN kaupunkilainen laittaa mansikkamaan, kysyn vaan! Puistoihin vai torille vai mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo edellinen kirjoittaja tarkoittanut, että he eivät osta pakastemansikoita, koska ovat sitä mieltä, että mansikat ovat parhaimpia tuoreina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös juuri noin!
Sen voi tarkistaa näin loppukeväällä, miten paljon pakastimessa on vielä edellisvuosien mansikoita vai onko kaikki loppuneet jo alkukeväästä.