Toimistosihteerin palkka?
Paljon keskimäärin? 1900e olisi tarjottu työstä, helppoa toimistotyötä, vaikeinta matkavaraus/viisumit.
Onko ok palkka?
Kommentit (88)
Minun palkkani toimistosihteerinä on yli 3100 euroa kuukaudessa. Kokemusta on laajalti ja pitkältä ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Minun palkkani toimistosihteerinä on yli 3100 euroa kuukaudessa. Kokemusta on laajalti ja pitkältä ajalta.
"Laajalti ja pitkältä ajalta" say no more 😉
Orjapalkka. Mulla on 2300€ ja yksityisellä.
Ihan ok palkalta kuulostaa. Siihen saa sitten vuosien kertyessä pientä lisää. Oma äitini tehnyt koko työuran vastaavantyyppisessä. Pienellä paikkakunnalla sillä elää ihan hyvin ja ostaa asunnon ja kasvattaa perheen.
Yksityisellä 1900 on normaali aloituspalkka. Kunnilla riippuen sihteerin tittelistä 2190-2590e.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan jossain oikeusministeriön sihteerinä. Aloituspalkat ja kunnat ovat eri luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei :D 2200-2300 lähtö.
Yksityisillä, joilla on Erto on noin 1900 taulukon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella pieni palkka. Ei varmaan pk-seudulla?
Ap ei kysynyt tätä vaan, että onko tuo normaalipalkka helposta toimistosihteerityöstä. Sanoisin, että on. Se on sitten eri asia, että onko palkka hyvä vai huono.
Kysyttiin onko ok palkka. Hän vastasi, että on todella pieni. Minusta tuo vastasi täysin kysymykseen.
P.s. on liian pieni palkka, mutta jos sillä elät ilman kituuttamista, niin mikä ettei
-eri
Raatamista pitää tehdä sen verran ettei elä kituuttaen.
Mitä siihen työhön kokonaisuutena kuuluu?
Joka tapauksessa todella alas vedetty.
Onko tutkintovaatimusta?
2100 minimi, mun mielestä.
Mulla oli terveyskeskuksen toimistotyöntekijänä netto 1500e.
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa todella alas vedetty.Onko tutkintovaatimusta?
Pienempiäkin palkkoja on, vaikkei työ ole helppoa ja kevyttä kuten tämä kyseinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa todella alas vedetty.Onko tutkintovaatimusta?
Pienempiäkin palkkoja on, vaikkei työ ole helppoa ja kevyttä kuten tämä kyseinen.
Joo. Noin on.
Mulla on ollut 1900 e toimistosihteerin aloituspalkkana 15 vuotta sitten. Jos tänä päivänä hakisin toimistosihteerin töitä ilman kokemusta, niin pyytäisin vähintään 2300 euroa. Uskaltakaa vaatia sitä palkkaa! Ei se ole mikään hyve työelämässä, että myydään itsensä liian halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli terveyskeskuksen toimistotyöntekijänä netto 1500e.
Palkoista pitää aina ilmoittaa bruttopalkka. Ei niitä muuten voi verrata.
Suosittelen ryhtymään valtiosihteeriksi. Palkka noin 10000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok palkalta kuulostaa. Siihen saa sitten vuosien kertyessä pientä lisää. Oma äitini tehnyt koko työuran vastaavantyyppisessä. Pienellä paikkakunnalla sillä elää ihan hyvin ja ostaa asunnon ja kasvattaa perheen.
Siis eli hyvin kolmekymmentä vuotta sitten.
Kuulostaa siltä, ettet ole ottanut niitä paikkoja mielestäsi huonon palkan takia. Ei silloin ole kyse ikärasismista.