Toimistosihteerin palkka?
Paljon keskimäärin? 1900e olisi tarjottu työstä, helppoa toimistotyötä, vaikeinta matkavaraus/viisumit.
Onko ok palkka?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen puolen toimistosihteerin palkka on erittäin pieni elämisen kustannuksiin nähden palkka varsinkin pk-seudulla. Peruspalkka esim. 2100-2200€€. Ja huom. julkisella puolella ei saa minkäänlaista "pk-seudun lisää". Äänestäkää jaloillanne eli työhakemuksillanne, ja älkää hakeko näitä paikkoja, sanon kokemuksella.
Jaa, itse saan julkisella 2400. Palkkatukitöissä sain 2200.
En asu pk-seudulla.
Kaupan alalla esimiehenä saa vuorotyöstä 2400 brutto ja tuossa on iltalisät ja viikonloppulisät mukana.
Valtio ja kaupungit on ajaneet yksityisen puolen palkkojen ohi jo aikoja sitten ja silti heillä on enemmän lomapäiviä ja saa hoitaa 12 - vuotiasta sairasta lasta kotona, kun yksityisellä puolella vain 10-vuotiasta.
Kunnilla on tilastollisesti monta sataa euroa pienemmät toimistosihteerin palkat kuin yksityisellä. Ihan oikea palkkakuoppa. Poikkeuksia voi aina olla, mutta se on eri asia.
Olen toimistosihteeri ja mun bruttopalkka on noin 2800€. Pidän sitä suht pienenä palkkana. Joten 1900€ ei ole ok palkka!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli terveyskeskuksen toimistotyöntekijänä netto 1500e.
Netto ei kiinnosta tässä kohtaa ketään, vaan brutto.
Riippuu siitä, mitä työhön kuuluu.
Toimistosihteeri-nimikkeellä voi olla monenlaista työtehtävää.
Työn vaativuuden mukaan palkka maksetaan. Ei koulutuksen eikä tehtävänimikkeen, vaan vaativuuden.
Vierailija kirjoitti:
Olen toimistosihteeri ja mun bruttopalkka on noin 2800€. Pidän sitä suht pienenä palkkana. Joten 1900€ ei ole ok palkka!!
No, herranen aika sentään, toimistosihteerikö muka olet, etkä tiedä, että sillä nimikkeellä työtehtävät voivat olla kahvinkeittäjä/postittaja-linjasta vaikka verotuksen valmistamiseen ulottuvia. Ei ole mitään vakiintunutta tehtäväkuvausta, joka sopii tuohon nimikkeeseen. Näin ollen palkkakin voi olla miltei ihan mitä tahansa!
Ihmiset ovat vieraantuneet maksettavita palkoista. Kyllä moni ihminen tienaa alle 2500 euroa. Sitten suurimpaan ääneen palkankorotuksia vinkuvat ammattiryhmät, jotka saavat huomattavasti isompaa palkkaa kuin tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli terveyskeskuksen toimistotyöntekijänä netto 1500e.
Netto ei kiinnosta tässä kohtaa ketään, vaan brutto.
Mulla jää asuntolainan ja muiden menojen jälkeen 0 euroa :(
Juuri oli työmarkkinatorilla jonkin yhdistyksen ilmoitus, jossa hakivat toimistosihteeriä, palkkaus tässä tulee valtion rahoista jokin nuorille työkykynsä puolesta ongelmissa oleville tarkoitettua palkkatukea, ja siinä juuri palkka oli tuota luokkaa kuin 1900 e. Tehtävät somesivujen päivittämistä, yhdistyksen toiminta-aiheeseen liittyvien julkaisujen seuraamista ja niistä tiedottaminen, jotakin toisen toimistoihmisen avustamiseen liitttyviä tehtäviä.
No, pitäskö tuosta tehtävästä ruveta maksamaan kolmen tonnin palkkaa. Koulutusvaatimustakaan ei tainnut olla. Kunhan on nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjapalkka. Mulla on 2300€ ja yksityisellä.
Eikö 2300€ ole myös orjapalkka.
Se on hyvin normaali palkka monella alalla.
Vierailija kirjoitti:
2690 €, kunta
Nimikkeellä toimistosihteeri, eikä esim. hallintosihteeri? Tuo on kyllä todella korkea kunnan toimistosihteerille. Missä päin Suomea? Ja mikä on peruspalkan osuus?
Haetaan toimistosihteeri-nimikkeellä henkilöä, joita ennen kutsuttiin toimistoapulaiseksi. Koulutus- ja kielitaitovaatimusta ei varmaankaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, herranen aika sentään, toimistosihteerikö muka olet, etkä tiedä, että sillä nimikkeellä työtehtävät voivat olla kahvinkeittäjä/postittaja-linjasta vaikka verotuksen valmistamiseen ulottuvia. Ei ole mitään vakiintunutta tehtäväkuvausta, joka sopii tuohon nimikkeeseen. Näin ollen palkkakin voi olla miltei ihan mitä tahansa!
No ei varmasti missään toimistosihteeri ole pelkkä kahvinkeittäjä/postinjakaja. :D Kyllä tuo 1900€ on ihan orjapalkka. Ei sillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästäsi ja kokemuksesta.
Alkupalkaksi ihan ok.
Mitennhelvtissä se iästä riippuu?
Ikälisistä
Kokemuslisät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti missään toimistosihteeri ole pelkkä kahvinkeittäjä/postinjakaja. :D Kyllä tuo 1900€ on ihan orjapalkka. Ei sillä pärjää.
No, kyllä varmana on!
Jos ei tehtävissä ole vaativuutta eikä edes koulutusta vaadita, niin ei tuo 1900 ole mikään orjapalkka.
Ittehän on mennyt jostain syystä 1900 euron palkalla töihin. Olis hakenut sitten parempaa toimistosihteerin paikkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä pärjää! Miten niin ei pärjää! Maailmaa riittää Helsingin ulkopuolellekin.
Riippuu veroprosentista mitä tosta jää käteen.
En asu Helsingissä, mutta silti en tulisi toimeen 1900€ palkalla. Samaa mieltä pääministerin kanssa. 3000€ on palkka, jolla pärjää. Luulin oikeasti, että kukaan kokoaikainen työntekijä ei tienaa alle 2000€, ainakaan Suomessa. Se on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
En asu Helsingissä, mutta silti en tulisi toimeen 1900€ palkalla. Samaa mieltä pääministerin kanssa. 3000€ on palkka, jolla pärjää. Luulin oikeasti, että kukaan kokoaikainen työntekijä ei tienaa alle 2000€, ainakaan Suomessa. Se on liian vähän.
Niin, onhan alle 2000€/kk todella vähän. Ei motivoi ketään. Opiskelkaa hyvät ihmiset itsellenne kunnon tutkinto.
Mäkin oon sihteeri ja palkka 2000+ kokemuslisät (n. 2250e) . Ei oo hyvä palkka mut pärjää. Tosin en aio jäädä tähän työhön pitkäksi aikaa vaan oon korkeintaan vielä vuoden.
Eikö 2300€ ole myös orjapalkka.