Sisko ottaa jatkuvasti yhteyttä, kun tarvitsee rahaa
En enää lainaa, kun ei ole koskaan maksanut takisin. Sitten estää taas. Minusta tämä on henkistä väkivaltaa. Ei häntä kiinnosta mitä minulle kuuluu. Kun yritän asiallisesti jutella niin haukkuu ja käskee pitämään pään kiinni. Olen yrittänyt sanoa nätisti, mutta ei joko usko tai välitä. En haluaisi katkaista välejä, mutta en jaksa enää. Hänellä oli huono lapsuus, mutta minusta tuntuu, että hän unohtaa että minulla oli myös. Ajattelin, että nyt estän hänet takaisin. Minä teen sen vain kerran. Tuollainen estän-en estä-estän, ei ole kummallekaan reilua.
Kommentit (31)
Mikään mitä sä teet ei saa siskoasi muuttumaan. Voit muuttaa tilanteessa ainoastaan miten itse toimit. Jos rahan antaminen ei ole johtanut kuin huonoon kohteluun, niin älä nyt hyvä ihminen sitä jatka.
Kokemuksesta sanoisin, että siskosi suuttuu ja riehuu aikansa, mutta muutaman vuoden kuluttua saattaa olla kasvanut sen verran että hänet voi päästää takaisin elämääsi. Tai sitten ei ole, mutta ainakaan et ole sisäresi halveksima JA hyväksikäyttämä.
Hei.
Kun katsoin pidemmälle tätä aloittamaasi keskustelua, mieleeni tuli, että voisit ottaa yhteyttä FinFami ry:hyn.
Ehkä sieltä saisit apua tilanteeseesi tai he tietäisivät mistä saisit sitä paremmin.
Pidä kiinni siskostasi. Välinne voivat olla tulevaisuudessa paremmat.
Huomauttakaa, kun pyydetään rahaa, että et ole maksanut takaisin entisiä. Ei se ole lainaamista, jos ei maksa takaisin eikä aio maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen? Käske äidin/isän/tädin antaa hänelle kuukaudessa 300e tai anna itse. Älä lainaa jos ei pysty maksamaan.
Isämme on kuollut, äiti on psykopaatti, jonka kanssa en ole tekemisissä, siskoni on. Ei minulla ole varaa kustantaa hänen elämäänsä, vaikka haluaisin. + Hän pyytäisi silti lisää.
Ap
Aika rankasti sanottu omasta äidistä.
Miksi sinä tänne raportoit jos kerran olet jo päättänyt ettet lainaa rahaa? Laita se estoon vaan. Ihan turhaan säälit sitä, se käyttää vaan sua hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen? Käske äidin/isän/tädin antaa hänelle kuukaudessa 300e tai anna itse. Älä lainaa jos ei pysty maksamaan.
Isämme on kuollut, äiti on psykopaatti, jonka kanssa en ole tekemisissä, siskoni on. Ei minulla ole varaa kustantaa hänen elämäänsä, vaikka haluaisin. + Hän pyytäisi silti lisää.
Ap
En ole ap mutta usko tai älä , psykopaatikin lisääntyvät. Toki se toinen vanhempi ei vielä siinä vaiheessa ole tajunnut asianlaitaa.
Käyttäjä31541 kirjoitti:
Hei.
Kun katsoin pidemmälle tätä aloittamaasi keskustelua, mieleeni tuli, että voisit ottaa yhteyttä FinFami ry:hyn.
Ehkä sieltä saisit apua tilanteeseesi tai he tietäisivät mistä saisit sitä paremmin.
Pidä kiinni siskostasi. Välinne voivat olla tulevaisuudessa paremmat.
Todella surkea neuvo. Ongelma on sisko ja aloittajalla on täysi oikeus olla sietämättä moista lokkeilua.
Kustansin pikkusiskon elämän isommilla summilla kun tuli Ruotsiin . Nyt toi sipuileikkurin ja kysyi jos ostan sen 5 euroa. Nahkatakit ym lahjat hänelle ja perheelleen ,,,,,,,,,,,,
Sisko varmaan samanlaine psykoopaatti kuin äitinne. Ovat tekemisissäkin eli kaltaisiaan. Tuo käytös on sairasta, että vaatii rahaa. Ahdistelee soitolla ja sitten estää. Ota iso etäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä sinä rupea minulle. Sanat ovat pientä siihen nähden mitä hän on tehnyt.
Ap
Mulla vastaava. Ystävä lainaa aina rahaa eikä ikinä maksa takas. Joskus sanon ettei ole mut yleensä en kun tarpeet on tyyliin Lapsella ei oo vaippoja jne... Tää ystävä on menneisyydessä auttanut mua isoissa asioissa niin kai koen olevani kiitollisuudenvelassa + olen hänen poikansa kummi joten koen velvollisuudentuntoa. Lainaan vaikkei mulla olisi varaa.