Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisinpa ihastua itseäni huomattavasti älykkäämpään mieheen. Voi pönttöpönttöpönttö!

Vierailija
13.05.2022 |

Olen tavannut tämän miehen useita kertoja työn merkeissä. Hän on todella älykäs, sivistynyt, sanavalmis, huumorintajuinen, avoin ja sosiaalinen. Todella miellyttävä energia hänellä.

Ja minä olen harmaavarpunen, hieman masentunut ja tyhmä kuin saapas. Hävettää ihan oma tyhmyys, tuntuu etten yksinkertaista lausetta osaa muodostaa oikein hänen seurassaan. Ehkä tyhmä on vähän ruma sana, mutta en oikeasti ole älykäs, tämä ei ole pelkkää huonoa itsetuntoa. Minun vahvuuteni on muualla kuin älyssä.

Toisinaan kuuntelen hänen juttujaan ajatellen "Voi kuinka kilttiä sinulta yliarvioida älykkyyteni tuolla tavalla", kun hän selittää minulle jotain älykästä josta en ymmärrä sanaakaan :)

Ihastun häneen aina vain uudelleen. Vaikka välillä onnistun karistamaan mokomat hömpötykset, niin sitten kun tavataan ihastun uudestaan. Voi pönttöminua! Olen kuitenkin jo lähemmäs 40-vuotias, en mikään tyttönen enää. Olen ajatellut etten koskaan enää pariudu, ja tuskin tässä tilanteessa mitään pariutumista tarvii pelätäkään, mutta kyllähän se ihastuminen laittaa sellasesta haaveilemaan.

Löytyykö teistä älykkyydeltään epäsuhtaisia pariskuntia, toimiiko sellainen?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi, todellakaan.

Vierailija
2/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Saattaa toimiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan 1/5

Vierailija
4/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin päin toimii, eli fiksu kukko, tyhmä kana. Kuten evoluutio sen tarkoitti.

Vierailija
5/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies vapaa? Oletko sinä vapaa? Älä kenenkään liittoa ainakaan ala rikkomaan.

Vierailija
6/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies vapaa? Oletko sinä vapaa? Älä kenenkään liittoa ainakaan ala rikkomaan.

Joo kyllä vapaita ollaan kummatkin, en ihan niin tyhmä kuitenkaan ole että alkaisin liittoja särkemään :D

Ap

Vierailija
7/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten totta tai ei, aloituksen kysymys on ihan järkevä. Kyllä sellaisia pareja on joissa älykkyys ei mene tasan, ja voi voimia hyvinkin. Jos vähemmän älykäs osapuoli ei pahastu siitä toisen älykkyydestä ja ala kokemaan alemmuuden tunteita yms. ja jos älykkäämpi pitää vähemmän älykästä hassuna mutta haluttavana tapauksena niin mikä ettei voisi toimiakin. On sitä elämässä muutakin kuin se ongelmanratkaisukyky.

Vierailija
8/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta. Saattaa toimiakin.

Silloin varmaan se yhteisen elämän painopiste on muualla kuin keskustelussa?

Ap

Vierailija
9/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itseäsi ei haittaa niin anna palaa vaan. 

Vierailija
10/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavaan viestiin vakava vastaus.

Ihmiset ymmärtää että kaikki ihmiset ovat eri pituisia ja eri painoisia, kaikkien nenät on eri mittaisia ja korvat eri kokoisia, tämä kaikki hyväksytään.

Olemme myös älykkyyspitoisuudeltamme erilaisia.

Sekin pitää hyväksyä.

Me älykkäät mittelemme älyämme hyvin pienissä piireissä, jossain yliopistojen kammiossa, kun tulemme normaalien pariin, Gaussin käyrä, niin ymmärrämme kyllä hyvin älykkyyden erot ja ihmisten eroavaisuudet.

On yhtä kummallista ajatella että älykäs ei voisi rakastua vähemmän älykkääseen kuin ajattelisi että tumma ei voisi rakastua vaaleaan tai että pitkä ei voisi rakastua lyhyeen.

Sinäkin rakastuin erilaiseen ihmiseen, tuo erilainen voi ihan hyvin rakastua sinuun.

Sitä rakastutaan erilaisiin tai samanlaisiin piirteisiin mutta mitään yhtämittaista sääntöä ei ole. Toiseen voi ihastua tuoksusta, huumorista, kiltteydestä tai mistä vain, ei älykkäätkään aina pelkästään rakastu älykkäisiin.

Lopulta olen sitä mieltä että

Silmät ratkaisee (oma ihastumistapani)

M47

Vierailija
11/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu aika lailla siitä, kuinka iso ero älykkyyksissänne on. Noin kahden keskihajonnan sisällä pystyy vielä molempien kannalta merkitykselliseen kommunikaatioon. Mä olen testatusti selkeästi puolisoani älykkäämpi, mutta hänkin jakaumassa keskiarvon yläpuolella ja hyvin me toisiamme ymmärrämme. Että rohkeasti kokeilemaan vaan, tuskin hän jaksaisi sulle jutella jos ei jotain vastakaikua tuntisi saavansa :)

Vierailija
12/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran älykkyyseroa varmasti helpostikin tulee, ainakin niiden parien osalta, joissa toinen on todella älykäs. Siis jos on joku äo 135, niin voi olla vähän vähissä ne yhtä älykkäät puolisoehdokkaat, ja kun vielä pitäisi muutenkin natsata kuin sen älykkyyden suhteen (ulkonäkö, luonteet, elämäntilanne..). Silloin kelpaa äo 120 kumppani. Mutta tuskin kuitenkaan ihan äo 100.

Vierailija
13/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ymmärtää että kaikki ihmiset ovat eri pituisia ja eri painoisia, kaikkien nenät on eri mittaisia ja korvat eri kokoisia, tämä kaikki hyväksytään.

Sekin pitää hyväksyä.

Me älykkäät mittelemme älyämme hyvin pienissä piireissä, jossain yliopistojen kammiossa, kun tulemme normaalien pariin, Gaussin käyrä, niin ymmärrämme kyllä hyvin älykkyyden erot ja ihmisten eroavaisuudet.

On yhtä kummallista ajatella että älykäs ei voisi rakastua vähemmän älykkääseen kuin ajattelisi että tumma ei voisi rakastua vaaleaan tai että pitkä ei voisi rakastua lyhyeen.

Sinäkin rakastuin erilaiseen ihmiseen, tuo erilainen voi ihan hyvin rakastua sinuun.

Sitä rakastutaan erilaisiin tai samanlaisiin piirteisiin mutta mitään yhtämittaista sääntöä ei ole. Toiseen voi ihastua tuoksusta, huumorista, kiltteydestä tai mistä vain, ei älykkäätkään aina pelkästään rakastu älykkäisiin.

M47

Tunnetko yhtään tuollaista paria? Minä en. Kaikki tuntemani keskimääräistä älykkäämmät ihmiset ovat parisuhteissa toisen samanlaisen kanssa. Älykkyys ei ole nenä. Se määrittää paljon sitä, mistä on kiinnostunut, miten ajattelee ja miten hahmottaa maailmaa.

Vierailija
14/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin pitää hyväksyä.

M47

Tunnetko yhtään tuollaista paria? Minä en. Kaikki tuntemani keskimääräistä älykkäämmät ihmiset ovat parisuhteissa toisen samanlaisen kanssa. Älykkyys ei ole nenä. Se määrittää paljon sitä, mistä on kiinnostunut, miten ajattelee ja miten hahmottaa maailmaa.

Eri, mutta nähdäkseni näissä tapauksissa on useimmiten taustalla se status, eli lääkärit pariutuvat keskenään, sama muissakin korkeamman tuloluokan ammateissa.

Vierailija
15/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itseäsi ei haittaa niin anna palaa vaan. 

Entäs jos miestä haittaa?

Vierailija
16/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin pitää hyväksyä.

M47

En kyllä pidä ihon väriä saman kaliiberin ominaisuutena kuin älykkyyttä. Ajattelen että yhteisessä elämässä keskustellaan paljon asioista ja jos yksi on toista älykkäämpi niin turhautuu nopeaa. Ei löydy yhteisiä jutun aiheita, tai jos sattuukin löytymään niin ei niistä ainakaan voida keskustella samanlaisella antaumuksella.

Vierailija
17/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun roolisi tulisi olemaan kodin muusa ja mies hakisi keskustelukumppaninsa samanhenkisten joukosta.

Vierailija
18/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miehet nimenomaan haluavat itseään vähemmän älykkään naisen. Ottaa liikaa egon päälle, jos nainen onkin älykkäämpi. Miehet tykkää siitä, kun pääsee selittämään asioita naiselle. AP kannattaisi nyt vaan kantaa itsensä ylpeämmin omana itsenään. Itsesääli ei ole viehättävää, oli ÄO sitten mitä tahansa. 

Vierailija
19/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin pitää hyväksyä.

M47

Eri, mutta nähdäkseni näissä tapauksissa on useimmiten taustalla se status, eli lääkärit pariutuvat keskenään, sama muissakin korkeamman tuloluokan ammateissa.

Minusta ei, vaan ihan vain sama älyllinen aaltopituus.

Vierailija
20/80 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tutustuin mieheeni, ajattelin hänestä juuri noin ja ajattelin olevani liian tyhmä hänelle. No, hyvin pian alkoi paljastua, että se on vain se itsevarmuus, jolla hän puhuu asioista ja monesti ihan puutaheinää... Eli jos muuten synkkaa, niin tutustu rohkeasti ja katso, kuka hän oikeasti on.