Taisinpa ihastua itseäni huomattavasti älykkäämpään mieheen. Voi pönttöpönttöpönttö!
Olen tavannut tämän miehen useita kertoja työn merkeissä. Hän on todella älykäs, sivistynyt, sanavalmis, huumorintajuinen, avoin ja sosiaalinen. Todella miellyttävä energia hänellä.
Ja minä olen harmaavarpunen, hieman masentunut ja tyhmä kuin saapas. Hävettää ihan oma tyhmyys, tuntuu etten yksinkertaista lausetta osaa muodostaa oikein hänen seurassaan. Ehkä tyhmä on vähän ruma sana, mutta en oikeasti ole älykäs, tämä ei ole pelkkää huonoa itsetuntoa. Minun vahvuuteni on muualla kuin älyssä.
Toisinaan kuuntelen hänen juttujaan ajatellen "Voi kuinka kilttiä sinulta yliarvioida älykkyyteni tuolla tavalla", kun hän selittää minulle jotain älykästä josta en ymmärrä sanaakaan :)
Ihastun häneen aina vain uudelleen. Vaikka välillä onnistun karistamaan mokomat hömpötykset, niin sitten kun tavataan ihastun uudestaan. Voi pönttöminua! Olen kuitenkin jo lähemmäs 40-vuotias, en mikään tyttönen enää. Olen ajatellut etten koskaan enää pariudu, ja tuskin tässä tilanteessa mitään pariutumista tarvii pelätäkään, mutta kyllähän se ihastuminen laittaa sellasesta haaveilemaan.
Löytyykö teistä älykkyydeltään epäsuhtaisia pariskuntia, toimiiko sellainen?
Kommentit (80)
Sitten toivotaan, että miehellä on monenlaisia ystäviä. Pariskuntavierailuilla on aivan kamalaa, jos koko miehen ystäväpiiri puolisoineen on intohimoiltaan samasta muotista. Sama pätee esim. lääkäreihin, tutkijoihin tai vaikka muusikkopiireihin. Itse siinä sitten koettaa hymyillä hiljaa, kun ei osaa sanoa mihinkään mitään ja toiset ovat jossain ihan eri sfääreissä. Ja tätä tietysti jatkuu niin kauan kuin parisuhdettakin! Kokemusta on.
Olen sitä mieltä että parisuhde voi olla ihan hyvä, vaikka toinen on älykäs, toinen vähemmän sellainen. Moni muu asia suhteessa ratkaisee enemmän kuin Mensan testistä saatavat pisteet. Minun mielestäni kaksi "samanlaista" ihmistä ei aina ole hyvä asia, pitää olla eroavuuksia, ja toinen toistaan tavallaan "täydentää". Omakohtainen kokemus todella pitkästä tämäntyyppisestä liitosta, joka valitettavasti päättyi kultani kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun tutustuin mieheeni, ajattelin hänestä juuri noin ja ajattelin olevani liian tyhmä hänelle. No, hyvin pian alkoi paljastua, että se on vain se itsevarmuus, jolla hän puhuu asioista ja monesti ihan puutaheinää... Eli jos muuten synkkaa, niin tutustu rohkeasti ja katso, kuka hän oikeasti on.
Kyllä tämä mies ihan oikeasti on älykäs, tietää paljon asioita ja esimerkiksi maailman historiasta hänellä on johdonmukainen käsitys (toisin kuin minulla, sirpaleita sieltä täältä). Luulee että minäkin "tottakai" tiedän joitain asioita, joista minulla ei kuitenkaan ole aavistustakaan. Olen siitä päätellyt, että hän elää älykkäiden ihmisten ympäröimänä, eikä esimerkiksi voi kuvitellakaan ettei joku tiedä mikä vaikutus tietyllä vuosisadalla on ollut rakennustaiteeseen :D
Ap
Ihan sama onko fiksu vai tyhmä kunhan on hyvä perse.
Se on helppoa kuin heinän teko entisaikaan, stailaa, osta kuumimmat trendi vaatteet, stringit ja huulet törrölle miehen läheisyydessä ja pian "se vain tapahtui".
Eiks miehet ole lähtökohtaisesti älykkäämpi kuin naiset?
Miksi ajattelen näin?
No, katsokaa ketkä on rakentanut yhteiskunnat ja miettikää historiaa satoja ja tuhansia vuosia taaksepäin. Nainen hoitaa kotia ja synnyttää.
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vakavaan viestiin vakava vastaus.
Ihmiset ymmärtää että kaikki ihmiset ovat eri pituisia ja eri painoisia, kaikkien nenät on eri mittaisia ja korvat eri kokoisia, tämä kaikki hyväksytään.
Olemme myös älykkyyspitoisuudeltamme erilaisia.
Sekin pitää hyväksyä.
Me älykkäät mittelemme älyämme hyvin pienissä piireissä, jossain yliopistojen kammiossa, kun tulemme normaalien pariin, Gaussin käyrä, niin ymmärrämme kyllä hyvin älykkyyden erot ja ihmisten eroavaisuudet.
On yhtä kummallista ajatella että älykäs ei voisi rakastua vähemmän älykkääseen kuin ajattelisi että tumma ei voisi rakastua vaaleaan tai että pitkä ei voisi rakastua lyhyeen.
Sinäkin rakastuin erilaiseen ihmiseen, tuo erilainen voi ihan hyvin rakastua sinuun.
Sitä rakastutaan erilaisiin tai samanlaisiin piirteisiin mutta mitään yhtämittaista sääntöä ei ole. Toiseen voi ihastua tuoksusta, huumorista, kiltteydestä tai mistä vain, ei älykkäätkään aina pelkästään rakastu älykkäisiin.
Lopulta olen sitä mieltä että
Silmät ratkaisee (oma ihastumistapani)
M47
Minä jo vähän ihastuin😍
Vierailija kirjoitti:
Eiks miehet ole lähtökohtaisesti älykkäämpi kuin naiset?
Miksi ajattelen näin?
No, katsokaa ketkä on rakentanut yhteiskunnat ja miettikää historiaa satoja ja tuhansia vuosia taaksepäin. Nainen hoitaa kotia ja synnyttää.
Niin.
Jep, jep. Sinulla mahtaa käydä kovakin flaksi naisrintamalla? Varsinainen alfffa:D
Minulla ei siis kiinnosta saada sitä miestä nalkkiin millään naisellisella kepulikonstilla jollei mies ole aidosti minusta kiinnostunut. Keski-iän kynnyksellä tässä ollaan, ulkoisen kauneuden katoavaisuus varmasti kummallekin selvää.
Moni "syvällisempi" mies puhuu naisen korvien välin merkituksestä, tulkitsen sen älykkyyden arvostamiseksi. Voiko mies nähdä korvien väliä syvemmälle...?
Ap
Sithän kaikki lähtökohdat n ainakin persiillään jos kumpikin on tyhmiä.
Jos naiset ei ihastuisi fiksumpiin ja viisaampiin miehiin niin ihmiskunta olisi jo kuollut sukupuuttoon
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei siis kiinnosta saada sitä miestä nalkkiin millään naisellisella kepulikonstilla jollei mies ole aidosti minusta kiinnostunut. Keski-iän kynnyksellä tässä ollaan, ulkoisen kauneuden katoavaisuus varmasti kummallekin selvää.
Moni "syvällisempi" mies puhuu naisen korvien välin merkituksestä, tulkitsen sen älykkyyden arvostamiseksi. Voiko mies nähdä korvien väliä syvemmälle...?
Ap
Miksi korvien väli ei olisi syvällä? Pidätkö älykkyyttä jotenkin pinnallisena?
Yleissivistys ei vielä tarkoita, että joku olisi erityisen älykäs. Tutkimusten mukaan pareilla on suurin piirtein samanlainen äo, mutta tässä kohtaa en vielä lähtisi ajattelemaan, että äo:nne eroaisi kovin paljon toisistaan. Voi olla, että sinulla on vain huono itsetunto.
Minunkin mieheni on minua älykkäämpi, mutta kuten joku jo sanoi, niin noin älykkäitä ihmisiä ei kovin paljon ole, joten oli pakko ottaa itseään tyhmempi. Olen tottunut tähän asemaan, koska isäni on myös nero.
Todella älykkäät ihmiset, nerot, ovat muuten hyvin vaatimattomia. He eivät koskaan tuo esille älyään, vaan se ilmenee muuten vain. Kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Nieletkö mällit, mällykkeet?
Miten tämä liittyy kysymykseen? Ai niin, olet mies, jolla ajatukset pyörii vain seksissä. Se, jos mikä on säälittävää.
Huoh. Jos AP sinulla on hyvä olla sen miehen seurassa, niin anna palaa.
Meillä sama, miehellä kolme yliopistotutkintoa, erittäin korkeassa virassa, puhuu neljää kieltä sujuvasti, sukkuloi kansainvälisessä työpiirissä ilman mitään ongelmia, tietää lähes kaikesta kaiken aina mulle luennoimassa. Mun vastaus on ettei vois vähempää kiinnostaa sun kemiallinen kaava sateen muodostumiselle jne. Olen tyhmä ja yksinkertainen eikä mua kiinnosta mitkään historiat taikka ilmiöt. Vauvalla pärjään ok. Ollaan oltu yhdessä nyt 15 vuotta ja sanoi ettei vaihtaisi minua kehenkään. Joten ei se ero ole ongelma, monet miehet tykkää kun saa päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi korvien väli ei olisi syvällä? Pidätkö älykkyyttä jotenkin pinnallisena?
Joo, pidän älykkyyttä ainakin sydämen sivistystä pinnallisempana ja katoavaisempana. Tai ainakin niin, että älykkyys on kovin kolhoa ilman sydämen sivistystä.
Pohjimmainen kysymys oikeastaan on se, voiko älykäs mies parisuhteessa kunnioittaa ja arvostaa naista joka ei ole kovin älykäs. Jos mies vain nauttii omasta ylemmyydestään kun toinen on tyhmempi niin ei silloin kunnioita. Eikä myöskään silloin jos viitsii katsella tyhmää vaimoaan, kun on on kuitenkin niin kaunis.
Ap
Ap kuulostaako vain siltä että sua vain n jännittää.
Lääkärit pariutuu keskenään, koska ovat pariutumisiässä lääkiksessä ja paljon siis toisten lääkisopiskelijoiden seurassa. Samahan se on muillakin aloilla, missä on molemmista sukupuolista edustusta. Esim. kauppislaisetkin pariutuu usein keskenään.