Jos lapseltasi otetaan kännykkä pois oppitunnilla, haastatko opettajan oikeuteen?
Hämmästelen näitä vanhempia.
Mikä syy opettajalla olisi ottaa puhelin pois, jos se on repussa kuten kuuluu?
Totuus lienee, että kännyllä on luultavasti pelattu ja snäpätty ja kuvattu luvatta luokassa jo hyvä tovi ja sanottu nätisti useampaan kertaan, ennen kuin känny menee takavarikkoon.
Keitä ovat nämä vanhemmat? Miksi he syyttävät asiasta opettajaa, joka yrittää pitää yllä työrauhaa ja opettaa lapsia/nuoria?
Uskallatko sinä vanhempana ottaa lapseltasi puhelimen pois jos tarvii? Uskaltavatko nämä vanhemmat? Pelkäävätkö he lapselle koituvaa mielipahaa niin paljon, että ovat valmiita oikeuteen saakka?
Kiinnostaa vilpittömästi tämä?
Viittaan siis hesarin tämänpäivän kirjoitukseen aiheesta.
Kommentit (64)
En. Vaan työnnän sen puhelimen sinun anaaliin.
Tietysti haastan opettajan oikeuteen, sillä MINUN lapseni EI koskaan tee mitään väärin ja opettaja VAINOAA MINUN lastani.
Koulussa on jotain sääntöjä, mutta ne eivät koske MINUN lastani, hänen PITÄÄ saada käyttää kännykkää tunnilla, jos on vaikka joku TÄRKEÄ juttu siellä.
Opettajat ovat ihan hulluja ja pikkumaisia typeryksiä.
Anteeksi, Yle:
Äidit opettanut että some on tärkein ja menee kaiken edelle
Aiheesta olisi kyllä hyvä käydä keskustelua ihan asiallisestikin.
Vierailija kirjoitti:
En. Vaan työnnän sen puhelimen sinun anaaliin.
Miksi haluat tunkea esineitä vieraiden ihmisten anaaliin? Kiihotutko siitä?
Kyllä näitä vanhempia on. Loukkaannutaan sen lapsen puolesta niin että päässä sumenee. Ehkä sitten pelkäävät sen lapsen kiukkua eikä ymmärretä koulun arkea. Nähdään vain se oma (kiltti ja viaton?) lapsi eikä ymmärretä 25 tai jopa 50 lapsen/nuoren hallitsemisen vaikeutta, jos saavat tehdä mitä lystää.
Täälläkin kirjoittelee välillä vanhempia, jotka varovasti kysyvät voiko esim.5v lapselta ottaa kännykän pois.
Sanoin muksulle, että jos opettaja joutuu tunnilla ottamaan kännykän pois, kännykkä on menetetty lopullisesti. Meni perille.
Haastan. Ihan siksi, että perusopetuslaissa kerrotaan erittäin selkeästi toimintatapa ja jos siitä on poikettu, niin minulla on lapsen huoltajana velvollisuus viedä asia eteenpäin. Tuomioistuin sitten päättää, mikä määrä voimakeinoja on OK ja olisiko opettaja voinut toimia toisin.
Minusta on outoa olettaa, että opettaja on aina oikeassa. Edelleen luokassa tapahtuu asioita, joita ei voi pitää kasvatukseksena vaan sa'dismina.
Riippuu täysin tilanteesta. Jos ope pitää itseään auktoriteettia joka vain voi sanella saako lapsella olla repussa kännykkä vai ei niin kyllä minä lasta siinä tilanteessa puollustan.
Minulla ja lapsellani ei ole älypuhelin.Joten ei mitään ongelmaa asiasta.Riitä meidän käytön pöytäkone ja ajan käyttö siihen on rajattu.
Vierailija kirjoitti:
Haastan. Ihan siksi, että perusopetuslaissa kerrotaan erittäin selkeästi toimintatapa ja jos siitä on poikettu, niin minulla on lapsen huoltajana velvollisuus viedä asia eteenpäin. Tuomioistuin sitten päättää, mikä määrä voimakeinoja on OK ja olisiko opettaja voinut toimia toisin.
Minusta on outoa olettaa, että opettaja on aina oikeassa. Edelleen luokassa tapahtuu asioita, joita ei voi pitää kasvatukseksena vaan sa'dismina.
No niin. Ensimmäinen curlingmama jo ilmoittautukin :D.
Ei nykyään ole mitään vanhempia. On vain pullamössöllä kasvatettuja surkimuksia joiden pennut keulivat Jopoilla kylillä, syljeskelevät, kittaavat energiajuomia ja sivussa haistattelevat opettajille, poliisille, toki myös "vanhemmilleen" ja kiusaavat heikompiaan minkä ehtivät. Semmonen se on tämä nykymaailma.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin tilanteesta. Jos ope pitää itseään auktoriteettia joka vain voi sanella saako lapsella olla repussa kännykkä vai ei niin kyllä minä lasta siinä tilanteessa puollustan.
Repussa? Onko joku opettaja vienyt kännykän oppilaan repusta? Oikeasti? Luulisi, että opettaja on iloinen, jos se kännykkä ON/PYSYY siellä repussa.
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on lain mukaan oikeus ottaa kännykkä pois oppilaalta, mikäli kännykkä häiritsee opetusta.
Onko kukaan koskaan Suomessa tehnyt niin?
Ja ei, kielteisen palautteen tai valituksen tekeminen esim. rehtorille ei ole millään muotoa sama asia kuin oikeuteen haastaminen. Oikeudenkäynnit ovat kalliita, ja ilmeisen perusteeton haastehakemus hylätään yksin tein.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta on siis fine, että lastasi esim.kuvataan oppitunnilla toisen oppilaan toimesta? Mukava se kuvattu ja jaettu haparoiva lauluesitys, takelteleva esitelmä tai epäonnistunut kärrynpyörä jaettuna sieltä oppitunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Ensimmäinen curlingmama jo ilmoittautukin :D.
Ulkopuolisten silmin meillä on aika lailla tavallista vaativampi kasvatus ja hyvät kasvatustulokset ja juuri siksi olen valmis haastamaan opettajan oikeuteen asiasta, jossa hän on toiminut väärin. Minusta se on velvollisuuteni lapsia kohtaan: ei pidä ohittaa vääryyttä, vaikka sen tekijä olisi auktoriteettiasemassa.
Harva vanhempi kuuntelee lastaan ja puolustaa tätä silloin, kun lapsi on oikeassa. On helpompi väittää minua curlingmamaksi kuin ymmärtää, että sinunkin lastasi voidaan alistaa koulussa vain siksi, että sinä et ole opettanut lastasi kunnioittamaan itseään ja muita.
Mieluummin lapsi, jonka todistuksen keskiarvo on yli 9 kuin lapsi, joka ei uskalla mennä kouluun, koska opettaja nolaa uudestaan ja uudestaan osoittaakseen luokan koviksille, että hänkin osaa kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan Suomessa tehnyt niin?
Ja ei, kielteisen palautteen tai valituksen tekeminen esim. rehtorille ei ole millään muotoa sama asia kuin oikeuteen haastaminen. Oikeudenkäynnit ovat kalliita, ja ilmeisen perusteeton haastehakemus hylätään yksin tein.
Ks tuo Ylen juttu. Yleisin syy haasteeseen koulussa on juurikin kännykän ottaminen pois oppilaalta.
Vanhemmat on täysin kädettömiä apinoita ja kakarat huonokäytöksisiä ja kädettömiä.
Noilta vanhemmilta pitäisi ottaa lapset pois ja antaa tuntuvat sakot siitä, että ovat kasvattaneet kauhukakaran ja lisäksi vaatia huostaanoton kaikki kulut vanhemmilta.