Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Italiaan matkustaminen

Vierailija
12.05.2022 |

Olen lähdössä Italiaan heinä-elokuun vaihteessa. Minulla on kaksi koronarokotusta, joista viimeisimmän olen ottanut syyskuun lopussa. Tarvitseeko minun Italiaan matkustaessani ottaa kolmas rokotus? Onko jollain kokemusta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa juuri käynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta rokotteen lisäksi Italiaan vaaditaan myös matkustajatietolomakkeen täyttö, muuten et pääse maahan.

Eikä vaadita. Miksi te kirjoitatte omia mielipiteitänne faktoina nettiin? Mitä te tuosta valehtelusta saatte?

Ota selvää asioista ennen kun kommentoit.

Ei vaadittu. Oletko itse käynyt?

Äitini asuu Italiassa, joten kyllä olen.

Sitten viranomaiset Italiassa toimivat mielensä mukaan.

Miten niin? Kai he saavat itse päättää sen. Eikä Italia ole ainut maa, joka sitä vaatii.

Vierailija
22/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneen talven aikaa ollut 4x Italiassa ja taas menossa ensikuussa.

Täydellä (3) rokotesarjalla on huolettominta matkustaa, pääsee kahviloihin ja ravintoloihin. Ilman joutuu jäämään terassille (ei ongelma kesällä tietty).

Tuo Locaattori täytyy olla tehty enen matkaa, siinä kysytään myös rokotustilanne.

Takaisinpäin tullessa tarkistetaan rokotepassi myös kentällä ainakin Milanossa.

Maskia käytetään joka paikassa, yleisesti myös kaduilla kävellessä. Ihan normaalia siellä mutta heillä koronatilanne onkin nyt hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha niitä matkustusvaatimuksia vielä on miettiä kun ne muuttuvat koko ajan. Lisäksi vaatimukset ovat erilaisia erimaan kansalaisilla riippuen lähtömaan koronatilanteesta. Ajankohtaista tietoa löytyy kyllä netistä sitten kun matka on lähempänä. Esimerkiksi Kreikkaan matkustamisessa ei suomesta matkustavalla ole tällä hetkellä mitään vaatimuksia koronaan liittyen. 

Yksi hyvä sivusto, jolta tietoa löytyy, on Suomi ulkomailla.fi -sivusto. Sieltä valitsee kohdemaan niin johan alkaa tietoa löytyä.

Periaate on siis se, että kohdemailla voi olla eri vaatimuksia eri maista tuleville. 

Vierailija
24/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty sanomaan vielä. Seuraa Italian viranomaisten tiedotusta juuri ennen lähtöä.

Vierailija
25/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta rokotteen lisäksi Italiaan vaaditaan myös matkustajatietolomakkeen täyttö, muuten et pääse maahan.

Tietolomake poistui tämän kuun alusta käytöstä. 

Vierailija
26/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee 3 rokotetta. Passenger locator form lomaketta ei tarvitse täyttää 31.5. asti, mutta tilanne voi muuttua sen jälkeen. FFP2 maskien käyttö taitaa myös vielä olla pakollista julkisissa. Kannattaa katsoa oman matkustuskuukauden tiedotteet ja rajoitukset lähempänä matka-ajankohtaa, nyt näyttää ainakin, että ohjeistukset ovat aina kuukauden voimassa kerrallaan. https://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioContenutiNu…

Vierailija
27/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan tää pelleily loppuu.. "Sairastin" taudin erittäin lievänä ja yhtään rokotusta en ottanut enkä aio ottaa. Enkä jaksa maksaa turhista testeistä. Vapautuisi maailma jo! Sori, piti vähän avautua.

Vierailija
28/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta on toitotettu, että se toinen rokote on voimassa 9 kk. Miten te pärjäätte matkoilla, kun kaikki on niin vaikeaa?

Asiat muuttuu päivissä, ja ekat valmistelut voi viedä vuosia.

Vierailija
29/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadittiin, vaan ei enää.

Ja nyt toukuussa on ihan turha kysellä heinäkuun tilannetta.

Itse käytän Finnairin sivujen matkustusrajoituskarttaa. Sieltä löytyy todella hyvin ajantasainen tieto eri maiden vaatimuksista.

Vierailija
30/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritenuto, pertanto, necessario prorogare, fino al 31 maggio 2022, le misure concernenti gli spostamenti da e per l’estero di cui all’ordinanza del Ministro della salute 22 febbraio 2022.

Vierailija
31/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, rokote riittää että pääsee tekemään mitä vain. Jos poliisi kyselee niin satasella pääset tilanteesta kun tilanteesta pois. Ei koskaan yhtäkään ongelmaa itsellä :) 

Vierailija
32/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustajien, jotka matkustavat johonkin alla olevista maista (lopullisena määräpaikkana), tulisi täyttää matkustajapaikkalomake eurooppalaisen sähköinen matkustajatietolomake järjestelmän (dPLF) kautta

France

Italia

Malta

Slovenia

Koska tämä on tullut, meillä perheenjäsenen palasi kotiin Ranskasta viime viikonloppuna eikä moista tarvittu. Kyseessä oli alaikäinen, eli tietäisin jos tällainen olisi pitänyt täyttää.

Vierailija
33/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Italiassa kuukausi sitten, olivat hyvin tarkkoja rokotteista silloin. 2 rokotetta oli voimassa vain 180 päivää, sairastustodistus 3 kk. Ffp2 maskit kaikissa sisätiloissa. Toki kaikki varmasti muuttuu ennen heinäkuuta.

Vierailija
34/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänä kesänä, jos haluaa matkustaa, on varmaan helpointa, kun on kolme rokotusta.

Vierailija
35/35 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanko edelleen? Moni maa on purkanut maahantulorajaoituksia kevään mittaan. Esimerkiksi Espanjaan ei vastaavaa lomaketta enää tarvitse täyttää.