Sain perinnästä laskun vaikka en koskaan saanut yhtäkään laskua kirjeenä
Miten nämä perintäjutut oikein menee?
Sain laskun perintätoimistosta suoraan nettipankkiin hyväksyttäväksi: 560e. Alkuperäinen lasku on tullut maksettavaksi joulukuussa 2021 ja ollut 380e. En ole saanut paperilaskua enkä muistutustakaan, eikä ole pankkiinkaan tullut e-laskua koskaan.
Onko tämä nyt ihan oikein ja voivatko kulut todella olla näin valtavat eli 180e enemmän 380e laskusta viidessä kuukaudessa?
Olen aina maksanut laskuni ajallaan tai viimeistään muistutuksesta muutaman kerran aikanaan silloin, kun lapset ovat olleet pieniä ja on ollut valtavasti muistettavaa. Siksi joudun kyselemään tyhmiä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
...tai siis en saanut ikinä alkuperäistä laskua. Kyse on lapsen uudesta harrastuksesta, jonka laskutuskäytännöistä en tiennyt, enkä osannut kysellä peräänkään. Ilmeisesti laskuttavat puolivuosittain (mutta lähettelemättä laskuja).
Realy? Et osannut kysellä laskun perään? Tyhmyydestä kuuluukin sakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...tai siis en saanut ikinä alkuperäistä laskua. Kyse on lapsen uudesta harrastuksesta, jonka laskutuskäytännöistä en tiennyt, enkä osannut kysellä peräänkään. Ilmeisesti laskuttavat puolivuosittain (mutta lähettelemättä laskuja).
Luulit harrastuksen olevan ilmainen?
Kiva harrastus kun pistävät perintään juttelematta sulle. Vaihtaisin lajia.
Vierailija kirjoitti:
🤦
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet... Olet lokki.
Miksi näkisin vaivaa tällaiselle aloitukselle, jos se ei pitäisi paikkaansa? Eihän tällainen olisi ollenkaan herkullinen provona. Vai olisiko?
Sinä kiistät perintäkulut sillä perusteella, että sinulle ei ole toimitettu alkuperäistä laskua, jossa olisi ollut tuo mainittu eräpäivä. Jos pystyvät sen todistamaan, niin sitten tietenkin vaadit kaikki kulut eriteltynä. Tuohon hintaan saa jo oikeudenkäyntikulut ulosottopäätöstä varten.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt ainakin olla sinne laskuttajaan yhteydessä jos lapsi jatkossakin heillä harrasta.
Jos se on ollut heidän virhe ettet laskua ole saanut niin siinä tapaksessa et maksa sinne perintään yhtään mitään vaan saavat itse hoitaa sotkunsa.
Mulle kävi myös näin kerran, lasku oli vain omapostissa, jota en edes tiennyt hankkineeni 😅 Ehdin vaan ihmetellä ettei siitä tullut laskua. Noh, onneksi oli lasku, joka meni suoraan perintään niin ei ehtinyt kasvaa korkoa kuin pari kymppiä.
Ota yhteyttä alkuperäiseen laskuttajaan ja kysy, miten he ovat toimittaneet alkuperäisen laskun. Oletko varma, että se ei ole mennyt roskapostikansioosi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne kenenkään äitejä ole? Aikuisen pitäisi nyt itsekin älytä, että maksullinen esim harrastus kuuluu jotenkin maksaa. Tämä on nyt vaan asia, jossa ei pysty mustaa puhumaan takaisin valkoiseksi.
Eihän yritykset suomessa enää nykyään ilmoita mitään laskuista kun sinun itse pitää päivystää heidän nettisivuilla jos sinne ilmestyy lasku jossa on vain paripäivää maksuaikaa ja jos et maksa ajoissa se lähtee heti perintään ja perintäyritys toimii ihan samalla tavalla vaikka missään vaiheessa sinulle ei ole tullut tietoa että pitäisi siirtyä päivystämään jonnekin toisen yrityksen nettisivulle mistä et ole koskaan mitään kuullut
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi myös näin kerran, lasku oli vain omapostissa, jota en edes tiennyt hankkineeni 😅 Ehdin vaan ihmetellä ettei siitä tullut laskua. Noh, onneksi oli lasku, joka meni suoraan perintään niin ei ehtinyt kasvaa korkoa kuin pari kymppiä.
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Ei perinnästä kysellä että mites olis, maksaisitko.
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Kävi myös itselle aikanaan samoin. Ota yhteys heti perintätoimistoon ja kerro, että alkuperäiset laskut eivät ole tulleet perille. Itse sain sovittua perinnän kanssa, että maksan pääoman eli alkuperäisen laskun summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne kenenkään äitejä ole? Aikuisen pitäisi nyt itsekin älytä, että maksullinen esim harrastus kuuluu jotenkin maksaa. Tämä on nyt vaan asia, jossa ei pysty mustaa puhumaan takaisin valkoiseksi.
Helposti pystyy. Laskuttaja näyttää mustaa valkoisella mihin on laskun ja muistutukset toimittanut. Jos se on eri osoite minkä ap on antanut niin apn ei kuulu maksaa kuin se alkuperäinen summa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo omaposti on mystinen. Mullakin se on, koska sain viestejä, että siellä on sitä ja tätä, mutta en sitä ole aktivoinut koskaan. Ellen sit kännissä, mutta tuskin. Mulla ei ole mitään käsitystä mitä siellä tällä hetkellä edes on.
Yksittäinen kerta voi olla postin moka, mutta jos tuo toistuu, sitä ei enää voi postin piikkiin laittaa.
Puolisolleni tuli puhelinoperaattorista usean kerran peräkkäin vain muistutuslasku. Alkuperäistä laskua ei tullut ollenkaan. Hän oli sinne firman laskutusosastolle yhteydessä. Lupasivat korjata asian. Seuraavan kuun lasku tuli taas muistutuslaskuna eräpäivän jälkeen. Puolisoni vaihtoi operaattoria.
Nyt tulee kaikki mahdolliset laskut sähköisenä, joten ei ole posti sotkemassa asioita. Toki pitää aina tarkistaa roskaposti-/mainoskansio, onko sinne mennyt mitään laskuja. Usein on. Myös tilausvahvistuksia menee paljon tuonne roskikseen.