Sain perinnästä laskun vaikka en koskaan saanut yhtäkään laskua kirjeenä
Miten nämä perintäjutut oikein menee?
Sain laskun perintätoimistosta suoraan nettipankkiin hyväksyttäväksi: 560e. Alkuperäinen lasku on tullut maksettavaksi joulukuussa 2021 ja ollut 380e. En ole saanut paperilaskua enkä muistutustakaan, eikä ole pankkiinkaan tullut e-laskua koskaan.
Onko tämä nyt ihan oikein ja voivatko kulut todella olla näin valtavat eli 180e enemmän 380e laskusta viidessä kuukaudessa?
Olen aina maksanut laskuni ajallaan tai viimeistään muistutuksesta muutaman kerran aikanaan silloin, kun lapset ovat olleet pieniä ja on ollut valtavasti muistettavaa. Siksi joudun kyselemään tyhmiä.
Kommentit (69)
Ärsyttää verkkokaupat, joissa tilausta ei makseta samantien. Lasku ilmestyy ilmeisesti sinne omalle tilille, tai en tiedä, koska paparisena tulee vain karhukirje.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tulee aina sähköpostiin ilmoitus, kun jotain on saapunut OmaPostiin. Kannattaa ehdottomasti laittaa se asetus päälle.
Nettiversiosta ei saa ilmoituksia päälle. Kännykkäsovelluksesta saa. Mullekin ehti tulla laskuista karhukirjeitä, kun en tajunnut käydä siellä kyttäämässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tulee aina sähköpostiin ilmoitus, kun jotain on saapunut OmaPostiin. Kannattaa ehdottomasti laittaa se asetus päälle.
Nettiversiosta ei saa ilmoituksia päälle. Kännykkäsovelluksesta saa. Mullekin ehti tulla laskuista karhukirjeitä, kun en tajunnut käydä siellä kyttäämässä
Onko tämä jokin uusi ominaisuus..? Mulla on ollut OmaPosti vuosia jo, aikaisemmin Netposti vai mikä se nyt olikaan, mutta sovellusta olen käyttänyt vasta ehkä vuoden verran. Olen kuitenkin mielestäni aina saanut sähköpostihälärit, siis ennen sovelluksen käyttöönottoa myös.
Ei muuten saa.
50€ lasku jota en koskaan nähnyt muuttui matkalla 400€.
800% korko on mun mielestä kohtuullinen.
Minun 30 euron laskusta oli 160 euroa perintäkuluja.
Mikään iso yritys ei toimita laskuja sähköpostitse, koska sähköpostin tietoturvan taso on kyseenalainen. Pikkufirmat ja yhdistykset näin tekevät kysymättä asiakkaan mielipidettä. Onhan laskuissa henkilötietoja, tilinumeroita yms.
Tosin postikin on hidas nykyisin, joten usein laskut tulevat just ja just kahden viikon kuluessa laskutuspäivästä.
Taidat olla varsinainen ääliö. Laksut voi jäädä sen takia maksamatta kun ei tiedä edes odottavansa omapostiin mennyttä laskua. Pitää laskuttajan edes lähettää ennakkoilmoitus laskusta joko puhelimen tekstiviestillä tai sähköpostiin. Pahinta on jos e laskusopimus on muutettukin vain omapostiin meneväksi ja mielivaltaisesti
Ei lähetä laskuja ei sähköpostiin, mutta syytä on lähettää ilmoitus että lasku X on tullut, mihin sitten lie. Eipä siihen sähköpostiin laskun tietoja saa eikä tarvitse laittaa