4-vuotias poikani haluaa olla tyttö
On kertonut, ettei halua olla enää poika ja haluaa tytön nimen. Onko teidän lapsilla ollut tällaisia vaiheita?
Kommentit (118)
Munkin exän isoveli kuulemma halusi lapsena käyttää mekkoja, koska exäkin käytti(exä oli tyttö). Mutta tämä isoveli kasvoi ihan normaaliksi mieheksi, vaikka käyttikin lapsena mekkoja. Heidän äidillään oli tapana pitää lapsia eriarvoisissa asemissa, esim suosia toista ja yrmiä toista. Niin epäilen että isoveli halusi myös mekon pienenenä, kun halusi samaa kohtelua kun pikkusiskonsa.
Mihis ap hävisi, täällä on nyt niitä vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
No mihinkäs ne trollit yleensä häviävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihinkäs ne trollit yleensä häviävät
Lmao hienosti vastasit omaan kommenttiis
Ite olin kuulemma kans tollanen lapsena :D Siitä on kuulemma valokuvakin todisteena.
Minä ihailin isääni ja halusin olla poika tuossa iässä.
En tosiaankaan enää.
Tiesittekö että joskus 1800-luvulla oli ihan normaalia pukea pikkupoikia tyttöjen vaatteisiin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Franklin_D._Roosevelt#/media/File:Frankli… siinä kuva yhdysvaltain presidentti franklin d rooseveltista pienenä poikana.
Oma lapsi halus tossa iässä olla peruna.
Ihan kaikkia lasten hömpötyksiä ei kannata niin haudanvakavasti ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenenkään lapsella vastaavaa? Kuinka keskustella lapsen kanssa tästä?
ApTutun poika halusi olla tyttö!
Hän on nykyisin tyttö.
Toinen tuttu tyttö haluaa olla poika. Mutta on vain pojan näköinen.
Mun on vaikea näin luomu-vaginan omistajana ottaa vakavasti leikattuja vaginoita. Onhan oikea vagina sentään aikamoinen härveli: puhdistaa itse itsensä valkovuodolla, kostuu kiihottuessa, supistelee orgasmissa, toimii ulostulokanavana sikiölle ja tietenkin sisäänmenoaukkona siittiöille. Nämä on aika olennaisia naisellisia toimintoja. Mitä on leikattu vagina? Vähän kuin irtopimpero: pelkkä pussi.
Kuka tässä mistään leikkauksista on puhunut. Ei kaikki vastakkaiseen sukupuoleen vaihtavat käy läpi mitään silpomisia, vaikka se suomessa taitaakin olla lakitekninen edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä. Ainut voit laittaa rusetin päähän.Mistä johtuu että nykyajan lapset menettävät oman sukupuolensa? Ei ennen ollut näin.
Milloin ennen? Olin lapsi kasarilla ja halusin olla poika. Mutta oli vain vaihe ja meni jossain välissä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nykyisin tyttö.
Mun on vaikea näin luomu-vaginan omistajana ottaa vakavasti leikattuja vaginoita. Onhan oikea vagina sentään aikamoinen härveli: puhdistaa itse itsensä valkovuodolla, kostuu kiihottuessa, supistelee orgasmissa, toimii ulostulokanavana sikiölle ja tietenkin sisäänmenoaukkona siittiöille. Nämä on aika olennaisia naisellisia toimintoja. Mitä on leikattu vagina? Vähän kuin irtopimpero: pelkkä pussi.
Kuka tässä mistään leikkauksista on puhunut. Ei kaikki vastakkaiseen sukupuoleen vaihtavat käy läpi mitään silpomisia, vaikka se suomessa taitaakin olla lakitekninen edellytys.
Alanuoli on kyllä kiva väline idiootille, kaikkea voi alanuolittaa jos ei vaan tunnu kivalta eikä mitään tarvitse ymmärtää!
Vastaus kysymykseen: ei ole ollut. Mulla on kaksi poikaa ja molemmat ovat luontaisesti hyvin ns. poikamaisesti orientoituneita. Olen yrittänyt johdatella heitä sukupuolineutraalimpiin juttuihin, mutta ei. Autot! Pokemon-taistelut! Mitkä tahansa taistelut! Pallot! Minecraft! Supermario!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut samaa sekä tytöllä että pojalla. Poika oli just 4v kun odotin pikkusiskoaan. Kun sisko syntyi niin veljensä oli päivittäin "raskaana", synnytti näyttävästi ja imetti omaa nukkeaan. Kun sisko kasvoi ja hänelle ostettiin pinnejä ja pompuloita niin veljensä itki katkerasti, koska ei "ikinä saanut mitään ihanaa". Annoin laittaa pari pinniä päähän ja joskus viritettiin pompulakin, mutta ne tuppasi jo naurattamaan. Joskus sit myöhemmin vaihtoivat siskon kanssa osia päiväksi, tähän syynä siskon ihana pörrökäsilaukku, jossa glitter yksisarvinen. Nyt poika on 10 v eikä ole vuosikausiin haikallut mitään tyttöjen juttuja. Sanoin silloin pienenä, että olet poika ja että sinulle ei kasva rintoja eikä sinun masusta synny vauvoja. Muuten voit olla ihan niinkuin itse parhaalta tuntuu.
Siskonsa oli pienenä ihan tyttö ja käytti kaikenlaisia vaatteita, myös mekkoja. Miktä vanhemmaksi on tullut sen enemmän vierastaa tyttöjen värejä ja tyttöjen vaatteita. Ei halua että vauvoja kasvaa hänen sisällään. Ikää on kokonaista 7v . Haluaisin omien puheittensa mukaan olla poika mutta kuitenkin leikkiä tyttöjen kanssa. Pitkiä hiuksiaan ei suostu leikkamaan. Ihan mustiin en suostu häntä pukemaan, yritän ujuttaa vaatteisiin harmaata, vaaleaa keltaista ja vihreää. Löysin mustia pinnejä, niitä suostuu käyttämään. Pompulat voi olla mitä väriä vaan.
Näin meillä.
Miksi ei saisi mustia vaatteita jos itse niin haluaa?
Kyllä mä muistan kun ysärillä useampikin luokkakaveri-tyttö halusi olla poika.
Mun 4-v myös sanoo haluavansa olla tyttö. Olen sanonut, että hän on poika ja tiedän sen siitä, että hänellä on pippeli. Mutta hän saa olla ihan sellainen poika kuin haluaa. (taisin kerran jopa sanoa, että sitten isompana hänestä voi tulla tyttö, jos oikein kovasti haluaa) Hän tykkää väreistä ja käyttää paljon keltaista, oranssia ja punaista. Pinnejä ja ponnareitakin omistaa ja käyttää välillä. Kotona ollaan pujoteltu muovihelmistä koruja ja välillä on lakattu kynsiä. Mekkoa ei ole pyytänyt.
Mutta niin, on hänellä myös sinisiä ja vihreitä vaatteita. Tykkää autoista ja työkoneista ja suurimmaksi osaksi leikkii poikien kanssa. On vilkas ja kovaääninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nykyisin tyttö.
Ok, kyseessä on siis gender eli sosiaalinen sukupuoli: poika esittää tyttöä eli "representoi naista". Hän ajattelee psyykessään olevansa tyttö ja ilmaisee sitä sitten varmaan pukeutumalla. Toivottavasti ei sentään niin pinnallisilla keinoilla kuin piikkikoroilla ja push upeilla. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä muistan kun ysärillä useampikin luokkakaveri-tyttö halusi olla poika.
Mun 4-v myös sanoo haluavansa olla tyttö. Olen sanonut, että hän on poika ja tiedän sen siitä, että hänellä on pippeli. Mutta hän saa olla ihan sellainen poika kuin haluaa. (taisin kerran jopa sanoa, että sitten isompana hänestä voi tulla tyttö, jos oikein kovasti haluaa) Hän tykkää väreistä ja käyttää paljon keltaista, oranssia ja punaista. Pinnejä ja ponnareitakin omistaa ja käyttää välillä. Kotona ollaan pujoteltu muovihelmistä koruja ja välillä on lakattu kynsiä. Mekkoa ei ole pyytänyt.
Mutta niin, on hänellä myös sinisiä ja vihreitä vaatteita. Tykkää autoista ja työkoneista ja suurimmaksi osaksi leikkii poikien kanssa. On vilkas ja kovaääninen.
Siitä tulee selvästi hyvä salibandynpelaaja. Niillä on puuhelmet kaulassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut samaa sekä tytöllä että pojalla. Poika oli just 4v kun odotin pikkusiskoaan. Kun sisko syntyi niin veljensä oli päivittäin "raskaana", synnytti näyttävästi ja imetti omaa nukkeaan. Kun sisko kasvoi ja hänelle ostettiin pinnejä ja pompuloita niin veljensä itki katkerasti, koska ei "ikinä saanut mitään ihanaa". Annoin laittaa pari pinniä päähän ja joskus viritettiin pompulakin, mutta ne tuppasi jo naurattamaan. Joskus sit myöhemmin vaihtoivat siskon kanssa osia päiväksi, tähän syynä siskon ihana pörrökäsilaukku, jossa glitter yksisarvinen. Nyt poika on 10 v eikä ole vuosikausiin haikallut mitään tyttöjen juttuja. Sanoin silloin pienenä, että olet poika ja että sinulle ei kasva rintoja eikä sinun masusta synny vauvoja. Muuten voit olla ihan niinkuin itse parhaalta tuntuu.
Siskonsa oli pienenä ihan tyttö ja käytti kaikenlaisia vaatteita, myös mekkoja. Miktä vanhemmaksi on tullut sen enemmän vierastaa tyttöjen värejä ja tyttöjen vaatteita. Ei halua että vauvoja kasvaa hänen sisällään. Ikää on kokonaista 7v . Haluaisin omien puheittensa mukaan olla poika mutta kuitenkin leikkiä tyttöjen kanssa. Pitkiä hiuksiaan ei suostu leikkamaan. Ihan mustiin en suostu häntä pukemaan, yritän ujuttaa vaatteisiin harmaata, vaaleaa keltaista ja vihreää. Löysin mustia pinnejä, niitä suostuu käyttämään. Pompulat voi olla mitä väriä vaan.
Näin meillä.
Miksi ei saisi mustia vaatteita jos itse niin haluaa?
No kun mun mielestä pelkkään mustaan pukeutuminen on lasten päällä vähän ankeeta. Teineille ja aikuisille ok, mutta yritän kyllä lapsilla pitää vähän värejä vielä mukana. Esim jos mustat housut niin sit vaikka harmaa paita. Tai tosiaan vähän värikkäämpiä t-paitoja. En halua että 7- vuotiaani näyttää teinimöröltä.
Tuossa vaiheessa ne haluavat olla vaikka mitä, tyttö, poika, Spiderman... Anna lapsen leikkiä.. saa käyttää mekkoja ja ns. tyttöjen leluja jos haluaa. Ei asiasta tarvitse tehdä mitään erityistä numeroa.
Mun poika puhui samaa just 4-vuotiaana. Lempiväri oli pinkki ja kuulemma naiset oli vahvempia ja taitavempia. Kouluun mentyä pinkki oli nou nou, ja tytöistä piti selvemmin erottua.
Nut on 11 v.