4-vuotias poikani haluaa olla tyttö
On kertonut, ettei halua olla enää poika ja haluaa tytön nimen. Onko teidän lapsilla ollut tällaisia vaiheita?
Kommentit (118)
Kiitos viidennen aallon feminismi
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että joskus 1800-luvulla oli ihan normaalia pukea pikkupoikia tyttöjen vaatteisiin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Franklin_D._Roosevelt#/media/File:Frankli… siinä kuva yhdysvaltain presidentti franklin d rooseveltista pienenä poikana.
Ehkä tuo mekko on ollut vaan käytännöllinen. Lapset tuskin on olleet noin pienenä kuivia ja helpottaa ku ei oo housuja mitkä kastuu vahingon sattuessa. Vaipat on aika uus keksintö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että joskus 1800-luvulla oli ihan normaalia pukea pikkupoikia tyttöjen vaatteisiin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Franklin_D._Roosevelt#/media/File:Frankli… siinä kuva yhdysvaltain presidentti franklin d rooseveltista pienenä poikana.
Ehkä tuo mekko on ollut vaan käytännöllinen. Lapset tuskin on olleet noin pienenä kuivia ja helpottaa ku ei oo housuja mitkä kastuu vahingon sattuessa. Vaipat on aika uus keksintö...
Juu, sieltähän tuota selitystä osin haetaan. Jos osaisit ottaa asioista selvää tuosta rooseveltin sivulta löytyy myös linkki kyseiseen ilmiöön.
https://en.wikipedia.org/wiki/Breeching_(boys)
Ei se kyllä silti täysin selitä miksi ni vaatteet ovat olleet noin femiinisiä, olisihan ne voineet olla vaikka jotain mega ÄIÄmäisiä kaapujakin täynnä pääkalloja ja muuta maskuliinisesti epävarmaa ÄIÄ tavaraa.
Leikkaukseen vaan heti ja uusi sosturvatunnus.
- Sateenkaariväki
Mä oon 40 ja haluan olla nainen ;)
Vierailija kirjoitti:
- Sateenkaariväki
Ehkä kärjistys, mutta tätähän se pahimmillaan kieltämättä on. Sitten on tuo toinen ääripää joka taas menee täyteen paniikkiin tuollaisesta ja on viemässä mihin lie eheytysleirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Sateenkaariväki
Ehkä kärjistys, mutta tätähän se pahimmillaan kieltämättä on. Sitten on tuo toinen ääripää joka taas menee täyteen paniikkiin tuollaisesta ja on viemässä mihin lie eheytysleirille.
Ei oo ees kärjistys..
Iso kiitos kaikista kommenteista! On ollut todella hyviä, avartavia juttuja.
-ap
Tämä on nykyaikaa. Kaikki haluavat olla tyttöjä, myöskin tytöt.
Tough luck. Ehkä seuraavassa elämässä jos uskoo reinkarnaatioon.
Ihan normaalia eikä siihen tarvitse reagoida sen kummemmin. Minunkin 4v poika haluaa tulla äidiksi isona, vaikka on kyllä kerrottu että se ei oikein onnistu, että raskaana oleminen ja synnyttäminen on oikeastaan ainoa asia mitä ei voi pojaksi syntyneenä tehdä (toki lapsen tasoisesti on näistä puhuttu).
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kysymykseen: ei ole ollut. Mulla on kaksi poikaa ja molemmat ovat luontaisesti hyvin ns. poikamaisesti orientoituneita. Olen yrittänyt johdatella heitä sukupuolineutraalimpiin juttuihin, mutta ei. Autot! Pokemon-taistelut! Mitkä tahansa taistelut! Pallot! Minecraft! Supermario!
Minun poika rakastaa työkaluja, autoja ja taisteluita, mutta myös pinkkejä prinsessamekkoja ja haluaa välillä olla tyttö. Ei kai nämä mitenkään sulje toisiaan pois. Noin pienet nyt voi haluta olla vaikka mitä, mutta antaa vaan lapsen tykätä mistä haluaa ja olla arvokas juuri omana itsenään. Useimmilla se vaihe menee kyllä ohi, mutta jos ei mene niin sama lapsi se silti on.
Minä halusin lapsena olla poika. Suunnilleen 4-vuotiaana alkoi ja jatkui yläasteen loppuun asti, sitten vaan jotenkin unohtui ja minusta tuli ihan tavallinen tylsä heteronainen.
Kysy MIKSI hän haluaa olla tyttö. Jos vastaus on luokkaa "koska tytöt saa käydä virpomassa" tai "koska tytöt saa leikkiä hevosilla" niin kerro hänelle, että pojat voivat tehdä näitä asioita aivan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä halusin lapsena olla poika. Suunnilleen 4-vuotiaana alkoi ja jatkui yläasteen loppuun asti, sitten vaan jotenkin unohtui ja minusta tuli ihan tavallinen tylsä heteronainen.
Samoin ja syy oli lastenohjelmien ja leffojen. Niissä hyvin harvoin tytöt teki mitään siistiä ja sain sen käsityksen, että vain poikien tekeminen on arvostettavaa ja jännää. Nykyleffoissa tämä meno on onneksi jo muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika halusi pukeutua prinsessaksi 3-vuotiaana isosiskonsa kanssa, mutta ri hän kyllä koskaan sanonut haluavansa olla tyttö. Nyt 5-vuotiaana kikkeli on maailman paras asia eikä mekkoa enää sais varmuudella päälle.
Että voi olla vaihe tai sit ei. Eiköhän se sulle selviä.
Mun poika kyllä rakastaa kikkeliään, mutta ei se estä haluamasta välillä mekkoja. Ja tykkäämästä pinkistä. Kuitenkin, ihan sama ja alle kouluikäisestä ei voi oikein tehdä vielä mitään päätelmiä tulevaisuuden suhteen. Nuo vaiheet vaan kuuluu joillain kehitykseen.
Otat pojan puhutteluun ja napakasti sanot että hän on poika, hän on syntynyt pojaksi ja sitä ei voi koskaan ikinä muuttaa, mutta saa käyttää mitä vaatteita haluaa tai leikkiä millä vaan leluilla.
Ihan tavallista lapsilla. Oma tytär jossain vaiheessa aina tarpeen mukaan "vaihtoi" sukupuoltaan sille hetkelle omasta mielestään sopivaksi, nyt on teini ja tuo vaihe jäi varhaislapsuuteen. Asiaan ei tarvitse kiinnittää hirveästi huomiota. Jos haluaa tiettyjä leluja tai vaatteita jotka yleensä mielletään jommalle kummalle sukupuolelle sopivammiksi, ei ole syytä kieltää sitä. En näe tuossa nimiasiassakaan mitään pahaa. Lapset on tuommoisia.
Älä johdattele, anna lapselle vapaus valita itse mistä pitää ja ole innostunut hänen kiinnostuksensa kohteista. Vasta sitten kun käytös on lapselle haitallista siihen puututaan.