4-vuotias poikani haluaa olla tyttö
On kertonut, ettei halua olla enää poika ja haluaa tytön nimen. Onko teidän lapsilla ollut tällaisia vaiheita?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenenkään lapsella vastaavaa? Kuinka keskustella lapsen kanssa tästä?
Ap
Ei siitä keskustella lapsen kanssa mitenkään. Sanot vain että: "Kyllä kulta, otatko välipalaksi omenan vain voikkarin?" Lapset nyt sanoo muutenkin vaikka mitä. Jos lapsesi sanoo, että on oikeasti näkymätön supersankari, niin teetkö aloituksen palstalle ja varaat ajan psykologilta?
Anna mennä. Mikä on ongelma paitsi ilmeisesti sinun omat sterotyyppiset ajatukset? Itse tyttönä olin ihan pienestä pitäen kiinnostunut erittäin "poikamaisista" jutuista vaikkei edes ollut mitään ns. esikuvaa siihen koska ei veljiä (yksi sisko) ja etäinen isä. Satuin vaan tykkäämään dinosauruksista ja autoista ja videopeleistä ja vaikka mistä ja vanhempani olivat vain, että "Ok sä tykkäät tästä eikä me sitä yritetä muuttaa". Siltikin olen nykyään ns. "naisellinen nainen". (Ja vaikken olisikaan niin entäs sitten?)
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä. Mikä on ongelma paitsi ilmeisesti sinun omat sterotyyppiset ajatukset? Itse tyttönä olin ihan pienestä pitäen kiinnostunut erittäin "poikamaisista" jutuista vaikkei edes ollut mitään ns. esikuvaa siihen koska ei veljiä (yksi sisko) ja etäinen isä. Satuin vaan tykkäämään dinosauruksista ja autoista ja videopeleistä ja vaikka mistä ja vanhempani olivat vain, että "Ok sä tykkäät tästä eikä me sitä yritetä muuttaa". Siltikin olen nykyään ns. "naisellinen nainen". (Ja vaikken olisikaan niin entäs sitten?)
Ihan mielenkiinnosta: tykkäätkö tytöistä? Siis en tarkoita pahalla, kiinnostaa vaan. Oma siskoni oli samanlainen ja on lesbo. Kaverin poika oli naismainen ja on homo. Että näkyykö se jo lapsena mikä on tuloillaan?
Tällaista se sitten on, jopa 4 v on sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mikään ihme kun meidän koko yhteiskunta vihaa avoimesti poikia ja miehiä
:DDDDDDDDDD
Vähättely ja toisten ongelmille naureskelu on yksi vihan muoto
Moni lapsi haluaa olla milloin mitäkin, koira, kissa, lintu, kala, yms. Se on leikkimistä. Ei pitäisi aiheuttaa mitään toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole aika tavallista. Lapset haluavat olla milloin mitäkin.
Ei ihan. Ennen kun tää suokupuolipelleily alotettiin kaikki tiesivät sukupuolensa ja olivat siitä ylpeitä.
Nykyään lapsiparat on sekaisin, eikä se ole heidän syytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mikään ihme kun meidän koko yhteiskunta vihaa avoimesti poikia ja miehiä
Kokeile mennä sinne äidin tissille itkemään jos sitä vaikka kiinnostaisi sun vinkuna
No lapset haluaa olla milloin mitäkin, minäkin halusin olla orava ja dinosaurus, mutta ihan keskiverto nainen minusta tuli. Katsokaa viikon päästä uudelleen, mikä poika haluaa olla. Ehkä sitten hän haluaakin ollajoku ryhmä haun koirista tai muumi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenenkään lapsella vastaavaa? Kuinka keskustella lapsen kanssa tästä?
Ap
No sanot kuten asia on. Hän on poika ja poikana pysyy. Ei sukupuolta voi vaihtaa toiseksi eli hän ei voi olla tyttö. Mutta toki saa harrastaa mitä haluaa, jos siis esim. tykkää "tyttömäisistä" jutuista, niin voi niitä harrastaa poikanakin. Ja voitte keksiä jonkun neutraalin lempinimen, jos oma nimi ärsyttää. Ainahan lapsilla on vaikka mitä lempinimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: tykkäätkö tytöistä? Siis en tarkoita pahalla, kiinnostaa vaan. Oma siskoni oli samanlainen ja on lesbo. Kaverin poika oli naismainen ja on homo. Että näkyykö se jo lapsena mikä on tuloillaan?
Olen eri kuin tuo kommentoija, mutta pidin nuorena "poikamaisista" jutuista ja teini-iässä halusinkin olla poika. Nyt olen minäkin naisellinen nainen ja ihan miehistä pidän. Ei ole edes ollut mitään naiskokeiluja.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ap:n pitäisi valehdella 4-vuotiaalle pojalle, että hän voi olla tyttö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan ihan rehellisesti: ei, ei kiinnosta tytöt. Ainoastaan miehet. Tosin se on sanottava, että olen aseksuaali. Seksi ei toisinsanoen kiinnosta kohdistettuna kumpaankaan sukupuoleen MUTTA ainoastaan miehet kiinnostavat esteettisesti ja ns. fantasioinnin kautta. Toisinsanoen: ei kiinnosta mennä konkreettisen miehen kanssa sänkyyn (seksuaalinen haluni ei koskaan kohdistu tiettyyn ihmiseen), mutta voin kiihottua nimenomaan miehiin kohdistuvista ideoista. Suosittelen Googlettamaan aseksuaalisuudesta, jos oma selitykseni on vaikea ymmärtää.
Niin minäkin halusin mutta kun kerroin asiasta aikuisille niin minulle suututtiin hirveästi, minut laitettiin häpeämään mitä sanoin, annettiin todella ankarasti piiskaa ja tehtiin selväksi kuinka sopimattomasti tein.
Mun nyt 11-vuotiaa poika on aina tykännyt tyttöjen jutuista. Käyttää koruja ja käsilaukkua. Pitkät hiukset. Aina kokenut haluavansa olla poika. Toinen poikani on poikamainen.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se sitten on, jopa 4 v on sekaisin.
Miten lapsi on sekaisin? Onko lapsi sekaisin, jos luulee kissojen olevan tyttöjä ja koirien poikia? Tai jos luulee maailman olleen ennen mustavalkoinen? Tuon ikäisillä on aivan hassuja luuloja ja se on normaalia. Aloittaja tässä on sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin halusin mutta kun kerroin asiasta aikuisille niin minulle suututtiin hirveästi, minut laitettiin häpeämään mitä sanoin, annettiin todella ankarasti piiskaa ja tehtiin selväksi kuinka sopimattomasti tein.
Ja tämä siis tapahtui 1980-luvun puolivälissä kun olin noin 4-5v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile mennä sinne äidin tissille itkemään jos sitä vaikka kiinnostaisi sun vinkuna
Nekrofilia ei todellakaan ole minun juttu. Mutta Kommenttisi todistaa hyvin vihan miehiä kohtaan
Meillä 3 w. halusi vaaleanpunaista tyttöjen hattaraa eikä miehekästä tervapastillia. Siitä tiesimme, että on ihana rohkea transtyttö! Tänäänkin kuunteli päikyssä tyttöjen tarinoita eikä normaaleja!