Mistä johtuu sellainen tunne että seisoessa tuntuu ettei jaksa kannatella omaa kroppaa?? / Ottaa henkeen??
En ole ylipainoinen mutta en harrasta paljon liikuntaa, siitäkö?? Sitten tuntuu että kaikki lihakset jumissa eikä venyttely a uta. Teen koneella töitä joten varmaan vaikuttaa. Tuntuu että henkeä alkaa ahdistaa jos seisoo ryhdikkäästi seinää vasten enkä jaksa olla kauaa.
Kommentit (45)
Korona rokotteista voi johtua ja olen ottanut niitä kolme ja koen epätavallista väsymystä ja voimattomuutta niin ettei tämmöistä ole ollut koskaan. Sen lisäksi on epätavallista liman eritystä ja köhää. Koronaa ei enää testattu mutta koin aivan järkyttävän hengitystie infektion minkälaista ei ollut koskaan ollut kun ei nukkunut kolmeen viikkoon ja se yskä oli aivan järkyttävä yötä päivää. Ei tämmöistä tautia voi olla olemassakaan miltä se tuntui. Ei pystynyt pitämään maskia ja terkalla se pakotettiin vaikka meinasin kuolla siihen yskään eikä mitään lääkettä saanut. En ole mitään kamalampaa koskaan kokenut kuin tukehtua siihen yskään. Ilman viinaa ei olisi nukkunut silmäystäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon! RAUTA!
Mulle tulee toi olo aina jos rauta on alhaalla. Menen apteekkiin ja vedän rautakuurin ja sitten taas on parempi. Noin 4 kertaa vuodessa.Ei kai sitä rautaa saa syödä jos hemppa on muutenkin korkea??? Lääkäri ei sanonut mitään että mun pitäisi alkaa rautaa syödä.
Varastorauta voi olla silti matala. Ne on kaksi eri asiaa. Ja lääkärit nyt ei valitettavasti sano paljon muutakaan vaan on monet on harvinaisen leipääntyneitä siihen ihan itse valitsemaansa ammattiin.
Seuraillaan vaan oloa muutama kk ja sitten voidaan harkita jo vaikka buranaa jos ei ole olo korjaantunut..
SE SAMA RAUTAKUURI SIINÄ SYÖDÄÄN oli sitten kyse ferritiinistä tai hemoglobiinista!
Niin? Tottakai syödään sama, mutta hemppa voi olla (vielä) hyvä vaikka varastorauta olisikin (jo) tosi matala. Se ei selviä hempan mittaamisella.
Jos rautavarasto on ihan tyhjä tai rauta ei imeydy ruuasta eikä tableteista niin rautaa voidaan antaa myös suoraan suoneen. Ainakin yksityisellä on siis tarjolla tämä rautainfuusio ja varmasti kunnallisellakin koska näitä annetaan ainakin raskaana oleville.
Oletko VKK-puolueen kansanedustaja?
Oletko varma ettei sinulla ole ylipainoa?
Minulla raskaudesta jäänyt vatsalihasten erkauma aiheuttaa tuollaista. Painon tunne johtuu siitä kun rintaranka on alati huonossa asennossa jatkuvan huonon ryhdin takia, keuhkot painuvat väärään asentoon.
No ei varsinaisesti, mutta kyllä tässä +30 vuoden aikana on jo varmasti vuotanut litran jos toisenkin. Ja itsellä on esim sekin, etten pahemmin ole syönyt punaista lihaa enkä varsinkaan maksaa tai edes palkokasveja mitenkään erityisemmin niin jo noiden takia ruokavaliosta puuttuu hyviä, luontaisia raudan lähteitä.
Ja toisilla ei vaan imeydy rauta normaalisti. En tiedä onko tuo perinnöllistä, mutta omalla äidilläni oli ikänsä tosi matala hemoglobiini vaikka se nyt ei sinänsä varastoraudasta mitään kerrokaan. Ja itselläkin oireet siis oli ihan samanlaisia joista äitinikin kärsi ja siksi häneltä tuo hemoglobiiniakin mittailtiin ja käskettiin syödä lisärautaa sekä lisätä ruokavalioon just maksaa, punaista lihaa ja esim linssejä ja pinaattia..
Toki sitä raudansaantia voikin ekana yrittää lisätä ruokavalion kautta ja vasta sen jälkeen ottaa tabletit avuksi jos ei olossa huomaa muutosta. Itse menin yli siitä mistä aita matalin ja ostin rautakuurin.