Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu sellainen tunne että seisoessa tuntuu ettei jaksa kannatella omaa kroppaa?? / Ottaa henkeen??

Vierailija
12.05.2022 |

En ole ylipainoinen mutta en harrasta paljon liikuntaa, siitäkö?? Sitten tuntuu että kaikki lihakset jumissa eikä venyttely a uta. Teen koneella töitä joten varmaan vaikuttaa. Tuntuu että henkeä alkaa ahdistaa jos seisoo ryhdikkäästi seinää vasten enkä jaksa olla kauaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko koronatestin paikka!

Vierailija
2/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei oo mitään koronaa lopeta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho kaipaa liikuntaa.

Istut huonossa asennossa päivät .

Ryhti kuntoon kans.

Vierailija
4/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei oo mitään koronaa lopeta

Ootko tehnyt testin?

Vierailija
5/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap heti mittauttamaan ferritiini. Mulla oli tuollaista kun raudat oli nollissa.

Vierailija
6/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas masennus sai mulla tuollaista aikaan, vaikka olin fyysisesti todella hyvässä kunnossa. En meinannut jaksaa edes käsiä nostaa pään yläpuolelle ilman itkua. Mutta jos sulla on psyykkisesti toimintakyky kunnossa, niin varmaan syynä on just se liikkumattomuus ja huono ryhti.

Vierailija
7/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap heti mittauttamaan ferritiini. Mulla oli tuollaista kun raudat oli nollissa.

KÄvin verikokeissa ja mittattiin hemoglobiini ja sydänfilmikin, kaikki kunnossa.

Vierailija
8/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keho kaipaa liikuntaa.

Istut huonossa asennossa päivät .

Ryhti kuntoon kans.

Joo myönnän kyllä että istun oudoissa asennoissa. Mutta oon nyt koittanut venytellä ja tuntuu että paikat silti jumissa. Mikä auttais??Vai aukeeko ne pikkuhiljaa jos lopettaa huonossa asennoissa istumisen ja jumppaa enemmän?

Vierailija
9/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

b12 vitamiinin puutos.

Vierailija
10/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemoglobiini kerro mitään! Vaadi lähete ferritiinimittaukseen!

Vierailija
11/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hemoglobiini kerro mitään! Vaadi lähete ferritiinimittaukseen!

Eikö hemoglobiinin pitäisi tippua jos ferritiini matala? Mulla on aina ollut hemoglobiini hyvä

Vierailija
12/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon! RAUTA!

Mulle tulee toi olo aina jos rauta on alhaalla. Menen apteekkiin ja vedän rautakuurin ja sitten taas on parempi. Noin 4 kertaa vuodessa.

Vierailija
13/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon! RAUTA!

Mulle tulee toi olo aina jos rauta on alhaalla. Menen apteekkiin ja vedän rautakuurin ja sitten taas on parempi. Noin 4 kertaa vuodessa.

Ei kai sitä rautaa saa syödä jos hemppa on muutenkin korkea??? Lääkäri ei sanonut mitään että mun pitäisi alkaa rautaa syödä.

Vierailija
14/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika "normaalia" suomessa. Sää vaikuttaa, ilmanpaine, ionit ilmassa, geenit, olosuhteet, vitamiinit ja mineraalit, kylmyys /kuumuus, pääseekö kävelemään tarpeeksi vai huono paikka ulkoiluun jne. Ravinto, mieliala, onko levätty, onko liikaa koneella tai hommia, ihmissuhteet, verenpaine onko matala, entä rauta ja magnesium ja juotu vesi. Ja onko liian kiire, painaako joku vai onko hyvä tunne. Muualtakin voi etsiä. Entä tyyny, nostaako niskan ja hartiat oikeaan asentoon - tavistyynyt painuvat kasaan.

Vierailija
15/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä voi mittauttaa ferritiinin? ja sitten omin päin voi alkaa syödä rautakuureja vaikka hemoglobiini on ok??

Vierailija
16/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon! RAUTA!

Ei kai sitä rautaa saa syödä jos hemppa on muutenkin korkea??? Lääkäri ei sanonut mitään että mun pitäisi alkaa rautaa syödä.

No mulla riittää, että hb on 120, eli silti vielä naisen viitearvon sisällä (117-155) ja tarviin sen rautakuurin. Varmaan hb 117  kohta pyörtyilisin.

Vierailija
17/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon! RAUTA!

No mulla riittää, että hb on 120, eli silti vielä naisen viitearvon sisällä (117-155) ja tarviin sen rautakuurin. Varmaan hb 117  kohta pyörtyilisin.

lapsilla kouluikäisillä viitearvo 130-140, joten jos olet nuori ja runsaat kuukautiset, niin hanki se rautakuuri. Mulla on aina olleet runsaat kuukautiset.

Vierailija
18/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon! RAUTA!

lapsilla kouluikäisillä viitearvo 130-140, joten jos olet nuori ja runsaat kuukautiset, niin hanki se rautakuuri. Mulla on aina olleet runsaat kuukautiset.

Mikset hoida runsaita kuukautisia pois? mitä se rautakuuri auttaa jos kuukautiset jatkuu runsaina??

Vierailija
19/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä voi mittauttaa ferritiinin? ja sitten omin päin voi alkaa syödä rautakuureja vaikka hemoglobiini on ok??

yksityiset firmat (Terveystalo, Mehiläinen ym. ) näyttää tarjoavan noita verikokeita. Itse en hirveästi usko tohon ferritiini vauhkoamiseen. Aina jos tulee toi heikko olo jalat alta tunne niin vedän sen kuurin vaan. Ja olo paranee.

Vierailija
20/45 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon! RAUTA!

Mikset hoida runsaita kuukautisia pois? mitä se rautakuuri auttaa jos kuukautiset jatkuu runsaina??

Halvempaa ja helpompaa vaan hakea apteekista se rautakuuri ja en halua mitään kierukkaa.