Mikä on maailman helpoin kieli?
AP veikkaa, että ruotsi. Espanja varmaan toisena.
Kommentit (23)
Ruotsi on kyllä helppoa. Espanjasta sanotaan samaa, mutta en osaa sanaakaan.
Broken English, helpoin ja puhutuin. Myös eniten väärinymmärryksiä aiheuttava.
Minä opin suomen kielen aivan itsestään jo kauan ennen kuin opin lukemaan tai kirjoittamaan mitään kieltä.
Minun mielestä suomi. Opin puhumaan sitä ihan ilman opetusta, lukemiseen ja kirjoittamiseen tarvi vähän neuvoja. Senkun jorisee menemään.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi on kyllä helppoa. Espanjasta sanotaan samaa, mutta en osaa sanaakaan.
Ruotsi on sinulle helppoa koska olet opiskellut sitä koulussa. Täysin uutta kieltä ei opi yhden vuoden aikana. Espanjaa on mielestäni helpompaa lukea kuin ruotsia. Kuuntelussa ruotsi on helpompi. Espanjan alkeet oppii aika nopeasti. Sinun kannattaa miettiä kumpaa haluat osata portugalia vai espajnaa. Portuguese avaa ovia portugaliin ja braziliaan jne. En ole halunnut sekoittaa noita kieliä, opiskelen espanjaa vähän päivässä. Sen verran, että avaan rtve.es uutiset. Olen halunnut unohtaa kaiken ruotsin kielestä, ymmärrän espanjaa aika hyvin. Pitää osata aika monta sanaa ennen kuin kielen ymmärtäminen on helppoa. Voi aloittaa opiskelmaan vaikka 5 sanaa tänään.
https://espanjaa.wordpress.com/2012/03/22/44-yleisia-sanoja/
Joku alkuperäisheimojen kieli, missä sanavarasto on hyvin suppea.
Joku yksinkertainen elekieli. Viitotaan että tuolla tai stop. Ääntely silleen ää ä.
Suomi on kyllä helpoin. Ei mitään vaikeuksia puhua eikä kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä helpoin. Ei mitään vaikeuksia puhua eikä kirjoittaa.
Kenelle ei ole vaikeuksia?
Kenelle on helppoa mikäkin. Jos osaat jotain kieltä niin osaat arvata samoja sanoja toisesta samankaltaisesta kielestä.