Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teillä on suvussa joku keittiöalalla älkää hyvänen aika pyytäkö näitä miksikään kahvinkaatajaksi juhliin

Vierailija
12.05.2022 |

Se on nöyryyttävää. Äitiäni aina pyydettiin vaikkei hän todellakaan olisi halunnut juhlissa tehdä samaa mitä tekee arkena. Suvun akateemisia ei tietenkään koskaan pyydetty tekemään samaa. Äidin oletettiin myös tiskaavan juhlien jälkeen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toiminut alalla.Senpä takia en saa leipoa enkä laittaa suvulle.Kateus. Ostetaan muualta .Oma siskoni hyvänä esimerkkinä. Karjalan piirakat, joululaatikot ym ostetaan .En saa tehdä vaikka ollut alalla parikyt vuotta .

Entäs jos ne sukulaiset eivät halua vaivata sinua, vaan haluavat, että sinäkin olet juhlissa ihan vain vieraana?

Ymmärrän .Olen vaan sellainen joka haluaa aina auttaa kaikessa. 

Pikkusiskoni tilaa suomalaiset jouluroat muualta.

Tippaleivät vapuksi kyllä kelpaa, koska niitä ei kuka tahansa tee. 

Vierailija
22/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toiminut alalla.Senpä takia en saa leipoa enkä laittaa suvulle.Kateus. Ostetaan muualta .Oma siskoni hyvänä esimerkkinä. Karjalan piirakat, joululaatikot ym ostetaan .En saa tehdä vaikka ollut alalla parikyt vuotta .

En pidä asenteestasi. Joudutko usein riitoihin ihmisten kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidistäni tuntui että tuo oli lisäksi tapa osoittaa että hän kuuluu keittiöön ja palvelemaan, ei juhlavieraiden joukkoon, ne muut kun olivat korkeastikoulutettuja, hän käytännössä ainoa duunaritaustainen.

Ap

No sinä et ainakaan ole korkeasti____koulutettu, sen näkee tekstistäsi.

Vierailija
24/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä millä h e m m e t i n logiikalla joku saa sanat korkeasti koulutettu yhteen X"""DDDDDDD T Y H M I Ä __ O L E T T E.

Vierailija
25/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osatkaa kie

ltäytyä hyvät ihmiset, jos ette halua töihin suvun juhliinne!

Ei ole mitään velvollisuutta toimia palvelijana, kun toiset saavat vain juhlia.

Parasta on ottaa ulkopuolinen pitopalvelu, silloin taatusti keittiössä ei hääri kukaan sukulainen.

Vähän taipuvaisemmalla luonteella voi olla vaikea kieltäytyä, kun juhliin saapuessa nykäistään keittiöön.

Sit kannattaa aika äkkiä kasvattaa selkäranka ja toivoa ettei joku pyydä vaikka huumemuuliksi ennen kuin oppii sanomaan "ei"

Vierailija
26/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä teinityttöjä lapsenvahdeiksi.

Aivan, ikään kuin tytöt luonnostaan haluaisi olla lapsenpiikoina. EI HALUA.

Missä päin harrastetaan tätä sukulaistyttöjen pakottamista juhlissa lapsenvahdiksi? En ole vielä viisikymppisen elämäni aikana ollut häissä, joissa olisi lastenvahtipalvelu. Joko lapset huolehditaan itse, tai sitten jätetään kotiin oikean lastenvahdin hoteisiin. Käsittämätöntä.

Vierailija
27/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun fitness-yrittäjän voi tietysti kutsua pitämään yllä small talkia arjen valinnoista. 

Vierailija
28/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin harrastetaan tätä sukulaistyttöjen pakottamista juhlissa lapsenvahdiksi? En ole vielä viisikymppisen elämäni aikana ollut häissä, joissa olisi lastenvahtipalvelu. Joko lapset huolehditaan itse, tai sitten jätetään kotiin oikean lastenvahdin hoteisiin. Käsittämätöntä.

Meidän tyttö yritettiin 15-vuotiaana nakittaa lasten viihdyttäjäksi, ei edes kysytty etukäteen vaan ilmoitettiin kun päästiin juhlapaikalle, että olisi tällainen homma. Ilmoitin itse, että tyttö on vieraana ja istuu samaan pöytään muun perheen kanssa.

Vierailija
29/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut useammissakin häissä joissa on ollut erillinen leikkihuone lapsille sekä lastenhoitajat. Tosin nämä lastenhoitajat ovat olleet ihan palkattuja työntekijöitä, ei mitään sukulaistyttöjä, koska palvelun idea on nimenomaan ollut varmistaa se että kaikki voivat osallistua juhliin ja että vanhemmatkin saavat hieman rentoutua.

Vierailija
30/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, kära du! Sen verran voin sanoa että kateus vie kalatkin merestä. 

Vierailija
31/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, jos leipomistaitosi on yhtä huono kuin kirjoitustaitosi.

Ahah.Kiitos. Asun muualla ,saattaa olla kielioppivirheitä.Voitko antaa anteeksi? Vai onko kysyttävää eikä vaan vittuilua. 

Pysy siellä muualla ja painu v i ttu un täältä! 🖕😄

Taas yksi mielipuoli täällä lisää.  Mene ja hae apua ennekuin on iian myöhäistä.

Vierailija
32/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, kära du! Sen verran voin sanoa että kateus vie kalatkin merestä. 

Olet jostain syystä niin ylpeä 20-vuotisesta kokkiurastasi, että kuvittelet kaikkien olevan sinulle kateellisia!

Vierailija
33/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei, jos hinnasta sovitaan?

Vierailija
34/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikieltäytynyt. Itse en tule ikinä suostuman. Juhlat jonne kutsutaan ja menen lahjan kanssa, ovat sellainen tapahtuma, jossa olen juhla-asussa ja en astu keittiön puolelle.

Todellakin, tämä on se poikkeus. Jos keittiöammattilainen on henkilö, joka kutsutaan juhliin, tietenkään häntä ei silloin voida juhlien ajaksi palkata tekemään töitä. Tässäkin tapauksessa hänet voisi varmaan palkata suunnittelemaan tarjoilut ja ehkä tekemään sen osan töistä, mitä ennen juhlia voi tehdä? Ja juhlien ajaksi puikkoihin joku hänen luottamansa kollega.

Mutta jos keittiöammattilainen kuuluu tuttavapiiriin eikä ole kutsuvieraslistalla, niin en näe miksei häntä voisi palkata hoitamaan juhlien tarjoilupuolta? Jos hän arvostaa vapaa-aikaansa enemmän kuin lisätienestejä, niin ehkä hän kuitenkin osaisi suositella toista ammattilaista, jolta itsekin uskaltaisi tilata.

Vierailija
35/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut useammissakin häissä joissa on ollut erillinen leikkihuone lapsille sekä lastenhoitajat. Tosin nämä lastenhoitajat ovat olleet ihan palkattuja työntekijöitä, ei mitään sukulaistyttöjä, koska palvelun idea on nimenomaan ollut varmistaa se että kaikki voivat osallistua juhliin ja että vanhemmatkin saavat hieman rentoutua.

Sama täällä, lapsille on ollut oma leikkitila ja siellä palkatut vahdit.

Vierailija
36/36 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa haluaa. Sehän on lottovoitto, jos maksetaan hyvin. Odotus on kuitenkin lähinnä pitää lapset hengissä. Jostain syystä tytöt saa suuremman luoton kuin pojat ja saavat taskurahaa.

Oletan, että kukaan ei ilmaiseksi pyydä?