Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tilanneet lääkkeitä/luontaistuotteita ulkomailta? Kyllästynyt apteekin riistohintoihin!

Vierailija
12.05.2022 |

Kertokaas hyviä nettiapteekkeja jostain Euroopasta, ilman tullia pitäis saada eli EU:sta(ko)???
Itse katselin saksasta (osaan saksaa) ja virosta, mutta aika korkeat toimitusmaksut oli, ei kannattavaa. Entä Ruotsista? Oliko halpaa tai helppoa/nopeaa?
Tarvitsen kaikenlaisia apteekkituotteita, laktaasientisyymikapseleita, vitamiineja ja muuta mitä apteekit yleensä myy, panadolia yms. Ihan mahdotonta jatkaa tällä suomen apteekin hinnoilla, tarvitsen jo laktaasientsyymejä sen verran, lähes joka päivä.n. 13 euroa/30 kpl. Noita jos ostaisi aina suomesta, se tekisi vuodessa 150 euroo!!! Huom. Olen köyhä!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itse Haaparannasta. Yhdistät samaan käyntiin Ikean ja Systembolagetin ja ostat auton täyteen tavaraa. Samalla tuot nuuskaa ja myyt ne hyvällä voitolla kattaaksesi bensakulut.

Vierailija
22/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko halvempaa vältellä laktoosia kun ostella noita entsyymejä?

Juuri näin. Ei tulisi köyhänä mielenkään tuhlata joihinkin laktaasientsyymeihin. Maitotuotteita on laktoosittomia vaikka kuinka paljon, eivätkä maitotuotteet ole pakollisia ollenkaan.

Halvemmaksi tulisi ostaa kalsiumtabletteja.

no koska mun on PAKKO. Käytän VAIN rasvattomia tuotteita, painonkin takia, ja näissä ei aina ole SAATAVILLA laktoosittomia vaihtoehtoja, ja jos on ne on yli 2 kertaa kalliimpia kuin tavalliset. Suurin syy on usein ettei esim. rasvatonta laktoositonta tuotetta ole olemassakaan. Aina ne on niitä SUURIRASVAISIA, ja on mahdototnta ostaa niitä. Pikku kylä, pikku kaupat.

Maitotuotteet on melko lailla pakollisia. Laktoosia on ihan kaikessa, margariinissa, leivonaisisa, leivissä, jäätelöissä, missä vain.

Otapa yhteyttä asiantuntijaan vaikka yksityisen lääkärikeskuksen kautta chatissa. Olet typerys ja sinua pissitään linssiin näiden kaikkien juttujesi kanssa, mutta itsepä niin haluat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiineja? Mitä ihmeen vitamiineja tarvitset kahmalokaupalla? Itse syön vain d-vitamiinia ja kohta en sitäkään, kun sitä saa ilmaiseksikin.

Kerropa siis perusteluineen, mitä vitamiineja vetelet?

Vierailija
24/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi mitään lääkkeitä ulkomaiden verkkokaupasta. Ne saattavat olla ihan mitä tahansa. Todella paljon on kaikenlaiset huijarit alkaneet pyöriä enemmän ja enemmän netissä, järjen käyttöä ja varovaisuutta suosittelen.

Suomalaiset apteekit lisäävät nettimyyntiään = suomalaiste asiakkaat saavat parempaa palvelua ja digitaalinen asiointi lisääntyy.

Ulkomaiset apteekit lisäävät nettimyyntiä = lääkeväärennökset, huumeet ja suoranaiset myrkyt uhkaavat suomalaisia kuluttajia.

Onkohan tässä pientä kognitiivista dissonanssia havaittavissa? Epäselväksi jää, miten joku saksalainen apteekki (olettaen että kyseessä on virallinen apteekki) toimittaa epäkuranttia tavaraa, jos se on hinnaltaan suomalaisesta poikkeava.

Vierailija
25/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä ongelmia.

Jos nyt laitat sen ruokavalion kuntoon, niin asia on hoidettu. Et tarvitse mitään teollisia rasvoja tai maitotuotteita.

Vierailija
26/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä ongelmia.

Jos nyt laitat sen ruokavalion kuntoon, niin asia on hoidettu. Et tarvitse mitään teollisia rasvoja tai maitotuotteita.

Ap:lla on isoja ongelmia ja suurin niistä ongelmista ei todellakaan ole apteekkien kalliit hinnat. :(

Vierailija
27/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amazon.de olen tilannut.

Myös joku saksalainen luontaistuotekauppa jonka nimeä en muista.

Hyvin on toiminut.

Saako tuolta oikeasti halvemmalla? Olen joitain muita tuotteita katsonut, niin aika korkeat postimaksut on niissä olleet.

Tilasin ennen aika usein iHerbistä, mutta en enää sen jälkeen, kun tullauskäytännöt muuttuivat.

-ei ap

Ainakin halvempaa on kuin ruohonjuuressa tai lifessä.

Mua ei kyllä tosin kiinnosta halpuus vaan laatu.

Vierailija
28/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä ongelmia.

Kyseessä olivat hinnat ei AP:n ruokavalio. Tämä on taas tätä supisuomalaista touhua, missä jokin laajempi epäkohta käännetään yksittäisen ihmisen ongelmaksi. Halvat hinnat ovat kaikkien etu.

Vierailija
29/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä ongelmia.

Kyseessä olivat hinnat ei AP:n ruokavalio. Tämä on taas tätä supisuomalaista touhua, missä jokin laajempi epäkohta käännetään yksittäisen ihmisen ongelmaksi. Halvat hinnat ovat kaikkien etu.

Joo onhan nuo korkeat hinnat ikävä asia, mutta tosiasia on se, että ap:n ruokavalio pitäisi laittaa kuntoon.  En tilaisi ulkomailta mitään vitamiineja ja lääkkeitä.

Vierailija
30/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amazon.de olen tilannut.

Hyvin on toiminut.

Saako tuolta oikeasti halvemmalla? Olen joitain muita tuotteita katsonut, niin aika korkeat postimaksut on niissä olleet.

Tilasin ennen aika usein iHerbistä, mutta en enää sen jälkeen, kun tullauskäytännöt muuttuivat.

-ei ap

Ainakin halvempaa on kuin ruohonjuuressa tai lifessä.

Mua ei kyllä tosin kiinnosta halpuus vaan laatu.

Köyhän on pakko ajatella myös sitä hintaa.

Vierailija
31/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse apteekissa töissä, mutta ostan silti melkein kaikki vitamiinit ja luontaistuotteet marketista. Ison osan markettituotteista on valmistanut samat firmat, kuin apteekkituotteet. Hinnatkin on reilusto edullisempia marketeissa, vaikka saan ison alen töistä. Mistään ulkomailta en tilaisi.

Vierailija
32/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei tulisi köyhänä mielenkään tuhlata joihinkin laktaasientsyymeihin. Maitotuotteita on laktoosittomia vaikka kuinka paljon, eivätkä maitotuotteet ole pakollisia ollenkaan.

no koska mun on PAKKO. Käytän VAIN rasvattomia tuotteita, painonkin takia, ja näissä ei aina ole SAATAVILLA laktoosittomia vaihtoehtoja, ja jos on ne on yli 2 kertaa kalliimpia kuin tavalliset. Suurin syy on usein ettei esim. rasvatonta laktoositonta tuotetta ole olemassakaan. Aina ne on niitä SUURIRASVAISIA, ja on mahdototnta ostaa niitä. Pikku kylä, pikku kaupat.

Maitotuotteet on melko lailla pakollisia. Laktoosia on ihan kaikessa, margariinissa, leivonaisisa, leivissä, jäätelöissä, missä vain.

Margariini maidoton ja laktoositon nopealla googlauksella, muitakin voi olla: 

https://www.flora.com/fi-fi/flora/margariinit-ja-levitteet/margarini/fl…

https://www.keiju.fi/tuote/keiju-laktoositon-kasvirasvalevite-70/

------

Laktoosittomia jäätelöitä on paljon, sen kuin valitsemaan. Maidoton mm:

https://www.ingman.fi/jaatelot/maidottomat-jaatelot.html

https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/pirkka/uudet-pirkka-maidottomat-jaate…

https://www.oatly.com/fi-fi/stuff-we-make/jaeaeteloe/vanilla

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/oatly-jaatelo-chocolate-500ml-veg-7…

-----

https://www.sydanmerkki.fi/tuotteet/kotimaista-rasvaton-rahka-laktoosit…

https://www.maitokolmio.fi/tuotteet/laktoositon-maitorahka/

https://www.valio.fi/tuotteet/rahkat-ja-leivontatuotteet/valio-pehmea-m…

https://www.valio.fi/tuotteet/juustot/valio-raejuusto-rasvaton-laktoosi…

https://www.arla.fi/tuotteet/arla-rasvaton-laktoositon-raejuusto-400g-4…

https://www.valio.fi/tuotteet/maidot/valio-eila-rasvaton-maitojuoma-lak…

https://www.arla.fi/tuotteet/maito/laktoositon-ja-rasvaton-maitojuoma-u…

-----

Leivonnaiset, leivät voi tehdä itse, jos ei löydy kaupasta. Pikkukylän kaupassa on varmasti joitain edellä mainitsemiani tuotteita, ja jos ei ole, niin sitten tarvikkeet tilataan isommasta kaupasta kotiin tai haetaan itse isompi satsi parin viikon välein. Jugurteille ja rahkoille on vegaaniset vaihtoehdot, eli maitoa ei ole käytetty tietenkään, kaura"jugurtit/rahkat/juomat" tai soija/manteli/juomat jne... Silmät käteen kaupassa ja valitsemaan. Ja nyt on uutuus härkäpapujuoma kahviin, https://www.foodie.fi/entry/planti-harkapapujuoma-kahviin-1-l/731144062… , mutta jos pavut aiheuttaa turvotusta, niin ehkä kannattaa vältellä.

Ei nyt taas sotketa asioita. Jollain soija-, manteli- jne juomalla ei ole mitään tekemistä maidon kanssa. Ne tuotteet eivät korvaa toisiaan. 

Vierailija
33/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amazon.de olen tilannut.

Hyvin on toiminut.

-ei ap

Amazon.de on edelleen postikuluton, jos tilaat vähiintään 40 eurolla. Myyjänä tai postittajana (fulfilled by Amazon) pitää vain olla Amazon.

Ok, hyvä tietää. En vain ole ikinä tilannut mitään vitamiineja yms. yli 40 eurolla kerralla, harvemmin löytyy siihen rahaakaan, ellei sitten pidä taukoa välillä ja säästä.

Vierailija
34/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä ongelmia.

Totta. Aina ilmestyy paikalle ravintonat seja eli vegaaneja tai muiden painosta mussuttavia.  Siis typeryksiä, jotka eivät ymmärrä aivan tavallista normaalia suomea sen vertaa, että aloituksen sisältö selviäisi.

Tai ihan vaan näitä "koulukiusaajia", joiden on pakko päästä mussuttamaan noista painoarvoista muka jotenkin parempina jostain ylhäältä päin.

Mutta hyvä juttu, että aloittaja otti esiin tuon niin monelle aivan oudon asian eli että kaikki eivät asu kaupungeissa isojen markettien lähellä, vaan ainoa järkevän matkan päässä oleva kauppa voi olla pieni, kaupunkilaisen silmin. (Tai valikoima kokonaisuudessaan poiketa reilusti taajamien valikoimista, koska tarvitaan ja on mielekästä pitää osittain tavaraa, joka taajamissa hankitaan muista kaupoista.)

Vierailija
35/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kokeilisitolla käyttämättä niitä maitotuotteita? Näin maitoallrgisena uskallan väittää, että ne ei tosiaan oo pakollisia

Vierailija
36/39 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/39 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet on melko lailla pakollisia. Laktoosia on ihan kaikessa, margariinissa, leivonaisisa, leivissä, jäätelöissä

Kerrohan, mitä rasvattomia tuotteita et löydä laktoosittomana? 

NIin kermoissa kuin niiden korvikkeissa on vähärasvaisia (näitä et saa täysin rasvattomina) on laktoosittomia tuotteita. Margariinia saa laktoosittomana / maidottomana. Jugurttia saa rasvattomana ja laktoosittomana.

Itselläni tulee ostettua noita tuotteita nimittäin myös.

Vierailija
38/39 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla haavanhoitovoiteet pari euroa. Suomessa ainoastaan Bepanthen 10€ ja se tuskin enää on niin tehokas kuin ennen vanhaan, olisiko dekspanthenolin määrää pienennetty? 

Vierailija
39/39 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella edulliset lääkkeet näin maailmanmittakaavassa. Laktaaksientsyymejä en viitsi edes kommentoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme