Onko ok jättää vauva vaunuissa kaupan ulkopuolelle, jos itse pistäytyy kaupassa?
Meillä oli mieheni kanssa kiista tästä: hänen mielestään voi ihan hyvin jättää vauvan vaunuihin nukkumaan kun itse pistäytyy äkkiä lähikaupassa (ei siis kyse suuresta ostoskeskuksesta!), minusta taas ajatus on outo ja varmaan raahaisin vaunut mukaan kauppaan vaikka olisikin vain pikareissu.
Miten te teette? Vauva mukaan vai voitteko jättää hetkeksi ulos?
Kommentit (16)
Ehkä riippuu toki missä asuu, mutta eipä täälläpäin tulisi mieleenikään.
Ei tekisi mieli koiraakaan jättää kun niitäkin lapset tai muut voi kivittää yms.
osaan eläytyä tunteeseen joka tulisi, jos joku veisi vauvan.
Kyse on pienestä lähikaupasta ja kaupan ikkunoissa oli sellaiset teippaukset että näin koko ajan vaunut. Nämä reissut eivät todella kestäneet kauan, sillä ostin jotain pientä minkä paikan tiesin hyllyissä ja kyttäsin vielä kauppaan mennessä että ei ollut jonoa kassalla. En viitsinyt kolistella ahtaassa tuulikaapissa jos vauva nukkui. Joskus jätin kyllä ihan omasta mukavuudenhalusta hereillä olevankin ulos pieneksi hetkeksi. Meillä on kyllä tosi rauhallinen vauva :)
Riippuu tietty missä asuu, mut me Helsingissä ja ei tulisi mieleenkään edes piipahtaa R-kioskilla!
Aina jos on paljon ihmisiä, on suurempi riski, että siihen joukkoon mahtuu niitä hullujakin. Jos se hullu sattuisi juuri oman talon kohdalle rauhallisella pientaloalueella, niin olisi jo kyllä kohtalo kyseessä.
Aina voi joku hörhö tai hullu tulla paikalle.
Meillä on portti lukossa ja koira vahdissa.
ei ikinä! ei edes 100m päässä olevaan kouluun! hullut voi hyökätä milloin vain. onneksi olen kotiäiti, ettei lapseni tarvi kulkea yksin koulumatkoja!
enka ymmarra, miksi kukaan niin tekisi!
Mun on aina tehnyt pahaa, jos vauva itkee yksin kaupan ulkopuolella. Vaikka tiedänkin että, ei sillä luultavasti mitään hätää ole, ja pieneen itkuun ei kuole..mutta silti, pahaa tekee.
koiran varastamista ja toisen kerran koiran hakkaamista kepeillä kaupan edessä, niin eipä tulisi mieleen jättää kaupan eteen mitään itselleen rakasta.
Otan jopa koiran mukaan sisälle kauppaan ja laitan sen kiinni jonnekkin josta näen koiran kaiken aikaa. Ulkoa kun on NIIN helppo viedä vaunut tai koira.
Antaisitko itsellesi koskaan anteeksi jos lapsellesi sattuisi jotain sillä aikaa kun itse olet kaupassa?
Mikä olisi olo jos joku autoilija ajaisi juuri kaupan kohdalla kolarin ja vaunut jäisivät auton ja seinän väliin?
Monesti olen työntänyt vauvaa kaupassa mukana vaunuissa ja en koskaan ole nähnyt kenenkään vauvaa kaupan edessä. Vauvat ei oo kun koirat. Vauva voi herätä ja parkua, joku voi viedä vauvan ja vaunut, tai koira, orava, kissa tai muu voi mennä vaunuihin. Joku vois vaikka pukata vaunut nurin.
minulla on siihen näköyhteys ja itkuhälytin eli tiedän heti jos vaunuille menee joku.
Oli sitten lähikauppa tai supermarket, sitä ei voi koskaan tietää milloin joku hullu saa päähänsä napata ne vaunut vauvoineen päivineen siitä :( Sitä riskiä en ottaisi ikinä!
Toisaalta minusta vaunut voi ihan hetkeksi jättää uloskin, jos kaupasta on näköyhteys pihaan ja paikka rauhallinen.