Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetaanko teillä kumppanille vessarauha?

Vierailija
12.05.2022 |

Ilmeisesti joissain parisuhteissa on normaalia, että toinen vääntää paskaa pöntöllä toisen pestessä hampaita vieressä.

Minkälainen vessakulttuuri sinun parisuhteessasi on? Pysyykö vessan ovi kiinni?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa asioidaan yksin. Ei käydä edes suihkussa yhdessä.

Vierailija
2/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän pieneen vessaan mahdu kahta ihmistä yhtä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat vessat mutta silloinkin, kun ollaan reissussa, niin todellakin annetaan vessarauha.

Vierailija
4/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vessan oven saa lukkoon, joten yksityisyys on turvattu.

Vierailija
5/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vessan ovi on kiinni, sinne ei silloin ole muilla asiaa. Koskee kaikkia perheessä. En voisi kuvitellakaan muuta. Itseäni ahdistaa välillä jo yleiset koppivessat.

Vierailija
6/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa-asiat on yksityisiä.

Vierailija
7/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan miehelle, mutta itse joudun laittamaan aina oven lukkoon. Kiva tosiaan pestä hampaita, kun toinen kömpii pytylle. Olen sanonut, että pitää kertoa, jos on kiire, niin ehdin siirtyä pois.

Vierailija
8/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan mennä pisulle yksin, kun maksan 2 euroo

Vierailija
9/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani mies saa tulla samaan aikaan vessaan kun itse olen ripuloimassa mutta minä en saa mennä silloin kun mies ripuloi. Kummallista.

Vierailija
10/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vessan ovi on kiinni, sinne ei silloin ole muilla asiaa. Koskee kaikkia perheessä. En voisi kuvitellakaan muuta. Itseäni ahdistaa välillä jo yleiset koppivessat.

Miten täältä pääsee pois?

Vierailija
11/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessarauha. Tämä on opetettu myös lapsille alusta asti. Kun joku on wc:ssa niin silloin ei ole mitään asiaa huudella tai roikkua oven kahvassa.

Vierailija
12/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköön sika ulkona, puskassa hyvin tilaa.

Vierailija
13/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkenkään rauhaa. Jos meillä asuva nainen istuu pöntöllä kun minulle tulee tarvetta, niin ennen kuin hän väistyy, niin minun täytyy ottaa ensin suu....oa!

Vierailija
14/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oven lukkoon, niin saan olla rauhassa. Miehellä sen sijaan on vaikeuksia saada ovi kiinni, kun menee vessaan. Häntä ei siis kiinnosta vessarauha, mutta mä haluan rauhan muiden vessatoiminnoilta.

Vierailija
15/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tulis kuuloonkaan että olis ovet auki tms. Meillä mä käytän yläkerran vessaa, mies alakerran. 

Ainoa joka saattaa häiritä "vessarauhaa" on koira joka joskus tulee raapimaan vessan ovea, mistä lie keksinyt että se on jotenkin kivaa. 

Vierailija
16/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran aloin miettiä, miksi ne hampaat pitää pestä vessassa. Tätä pitäisi oikeastaan kysyä arkkitehdeiltä, jotka talot suunnittelevat. Miksi ei eroteta vessaa ja kaikenlaista peseytymistä toisistaan. Monestihan pesuhuone / kylpyhuone ja vessa ovat erikseen, mutta siellä pesuhuoneessa on yleensä vain suihku ja pyykkikone ja usein myös vessanpytty, mutta ei aina pesuallasta eikä varsinkaan paikkaa hammasharjoille ja -mukeille. Varhaislapsuudessani, kun meillä ei ollut sisävessaa, hampaat pestiin keittiössä. Tämä jatkui, vaikka sitten tuli vessakin, kun se oli niin pieni koppi, ettei siellä ollut pesuallasta, vaan kädetkin piti tulla pesemään keittiöön samoin kuin ulkohuussin aikaankin.

Vierailija
17/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran aloin miettiä, miksi ne hampaat pitää pestä vessassa. Tätä pitäisi oikeastaan kysyä arkkitehdeiltä, jotka talot suunnittelevat. Miksi ei eroteta vessaa ja kaikenlaista peseytymistä toisistaan. Monestihan pesuhuone / kylpyhuone ja vessa ovat erikseen, mutta siellä pesuhuoneessa on yleensä vain suihku ja pyykkikone ja usein myös vessanpytty, mutta ei aina pesuallasta eikä varsinkaan paikkaa hammasharjoille ja -mukeille. Varhaislapsuudessani, kun meillä ei ollut sisävessaa, hampaat pestiin keittiössä. Tämä jatkui, vaikka sitten tuli vessakin, kun se oli niin pieni koppi, ettei siellä ollut pesuallasta, vaan kädetkin piti tulla pesemään keittiöön samoin kuin ulkohuussin aikaankin.

Tästä tuli mieleen, että exän kotipaikalla vielä kymmenen vuotta sittenkin pestiin hampaat keittiössä ja säilytettiin harjoja aterinkuivaustelineessä ruokailuvälineiden kanssa 🤢

Ap

Vierailija
18/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on vessarauha. Vessaan kun menee, voi luottaa siihen, ettei kukaan tule oven läpi keskustelemaan, kyselemään, huutelemaan tai muutakaan, eikä koske oveen. Pysytellään kaukana siitä vessasta, kun siellä joku on. Suihkussa käydään kyllä yleensä yhdessä (tuli mieleen aiemmasta viestistä), mutta en yhdistä sitä vessa-asioihin. On kahdessa eri paikassa suihku ja pönttö meillä, eli ei ole tarvetta olla samanaikaisesti samassa tilassa, kun toinen hoitaa vessa-asioitaan. Vanhassa kämpässä oli yksi kph vain, niin sitten kärvisteltiin. Vessarauha meillä on aina ollut, ja opetetaan se lapsillekin.

Vierailija
19/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miestä ei haittaa vaikka se istuis ripulilla siinä pöntöllä ja muut hyöris siinä ympärillä. Meitä muita kyllä haittaa haju, joten mies saa todellakin asioida vessassa ihan itsekseen. Ja toivomme myös, että hän muistaisi myös sulkea oven asioidessaan vessassa. Niitä plumpsahduksia ja lorotuksia ei ole kiva muiden kuunnella.

Miestä vaivasi myös sama vessarajattomuus muiden kohdalla eli hän saattoi yhtäkkiä koputtamatta rynnätä vessaan hoitamaan jotain asiaansa kun joku muu on pöntöllä. Kyllä siinä sai useamman kerran karjaista, että KOPUTA,PERKELE! ja VÄHÄN YKSITYISYYTTÄ, KIITOS! ennen kuin viesti meni perille. Harvinaisen luupäinen yksilö. Varsinkin sitten kun tuli lapsia niin tätä asiaa sai teroittaa monta kertaa, että vessaan ei mennä jos siellä on joku muu. Ei ainakaan koputtamatta ja kysymättä onko ok.

Vierailija
20/41 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään yhdessä suihkussa ja ei ikinä laiteta ovea kiinni pytylle mennessä . Toinen voi hyvin pestä esim hampaita kun toinen istuu pöntöllä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi