Aiotko juhlistaa jotenkin Suomen NATO-hakemusta ja/tai NATOON liittymistä?
Itse olen ajatellut varata vähän kuohuvaa vaikka muuten harvoin tulee alkoholia nautittua.
Venäjällä ja Putinilla ei ole oikeutta sekaantua Suomen asioihin eikä Venäjä voi määrätä saako Suomi liittyä Natoon vai ei. Lisäksi sodan mielettömyys ja Venäjän tuhoamisvimma Ukrainassa on jotain mitä en voinut kuvitella Euroopassa tapahtuvan tällä vuosituhannella.
Toivon että lapset ja tulevat sukupolvet voivat elää ilman jatkuvaa naapurimaan uhkaa. Toki Naapurimaa ei poistu mihinkään eikä naapurimaan uhkakaan mutta ainakaan Suomi ei ole yksin. Hyväksyn myös Suomen aikaisemmin tekemät virheet ja valinnat suhteessa Venäjään. Historiaa ei voi kirjoittaa uudestaan ja jälkiviisaus on helppoa. Tärkeintä on kuitenkin että Suomi ei ole ajautunut toisen maailmansodan jälkeen konfliktiin naapurimaan kanssa. Sota on aina kuitenkin se huonoin vaihtoehto.
Kommentit (65)
Torille kantaen Boris Jeltsinin kuvaa, se ainoa fiksu johtaja idässä.
Olen juhlistanut sitä jo viimeiset 20 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Juhlistan eroamalla reservistä. En halua olla seniilin Joe Bidenin sodan eturintamassa.
Kyllä sulle hommia löytyy reservin ulkopuoleltakin jos siihen on tarvis. Kriisiaikoina voimaa astuu työvelvoite.
Otin Marskin ryypyn, hypistelin isoisän suojeluskuntamitaleja ja lauloin Porilaisten marssin.
Nyt illalla katson vielä Tuntemattoman sotilaan.
Uhkan ja pelon vuoksi tehty hakemus/sopimus ei ole kyllä mikään biletyksen aihe.
Ja hakemus ei tarkoita jäseneksi hyväksymistä. Millaisia lehmänkauppoja tässä vielä vaaditaankaan?
Että pientä kriittisyyttä, please.