Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko lapsuudenperheessänne riitaa?

Vierailija
12.05.2022 |

Miten usein? Vaikuttiko se teihin? Onko omassa perheessänne nyt riitaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, kyllä ja ei paljoa. Omat vanhemmat tekivät töidensä lisäksi paljon talkoohommia muiden avuksi, kyllä sellainen käytännössä kaiken valveillaoloajan sykkiminen aiheuttaa äreyttä. Vieläkin ovat kuin Bunkerin pariskunta. Itse olen ehkä ylikorostuneesti alisuorittanut, huolehtinut omasta jaksamisesta jne. Vaimon kanssa emme riitele tai riita on "riita" (lauseen tai parin purkaus), kerromme omat mielipiteemme toisen asioista ajoissa ennen kuin kehitämme siihen itseksemme lisäkierroksia. Uskon siis meidän olevan keskimääräistä avoimempia, mutta varmasti joillain kommunikaatio toimii paremminkin.

Vierailija
2/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Motkottava äiti ja pettävä isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä, tai niin että äiti haukkui isää ja syytti täysin mahdottomista asioista.

Isä ei yleensä vastannut mitään, vetäytyi pois.

Minä puolustin isää, hän oli minulle hyvin tärkeä. Ikävä kyllä kuoli aivan liian aikaisin.

Itse en siedä ilkeilyä enkä solvaamista keneltäkään enkä kenellekään.

Minun omassa kodissani ei riidellä, tai pikkuisen välillä kun hermostun kissaan mutta pyydän heti anteeksi. 

Vierailija
4/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäivä huusivat toisilleen kurkku suorana, sitä oppi jo odottamaan ja pelkäämään hyvin nuorena.

Sinkkuna edelleen, 51v nyt oon.

Vierailija
5/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä 18 vuoden ajan. Mitenkö vaikutti, no olen hermoraunio.

Vierailija
6/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelivat siis vanhempani koko ajan. Ja vieläkin vaikka me aikuiset lapset ei sitä kuulla onneksi enää. Ovat 76 ja 73-vuotiaita.

Vierailija
7/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Siis oli perhehelvetti. Narsisti isä pieksi kaikkia ja uhkasi jatkuvasta ties millä. Alistettu äiti purki ahdituksen kiusaamalla lapsia, siis julmaa henkistä väkivaltaa. Narsisti peluutti sisaruksia toisian vastaan, seurauksena sisarusten kilpailusetelma ja aina se suosikki silti sai kaiken. Perintö menee suosikille. Itse olen se syntipukki jota syytettiin kaikesta ja rankaistiin kaikesta, siis alkaen vanhempien työongelmista, sukuriidoista ja rahaongelmista.

Aikuisena välit poikki kaikkiin ja siis kaikki ovat keskenään riidoissa joka suuntaan. En anna lasteni tavata sekopää vanhempiani.

Itse olen toisenlainen, lempeä ja rakastava vanhempi. En voi päästää vanhempia elämääni - kokeiltu on useasti ja aina päättynyt huonosti. Vanhemmat vihaavat lapsiaan (paitsi suosikki) ja kesto pitkään ymmärtää että oikeastaan he vihaa itseään, toisiaan ja koko maailmaa.

Sekopää narsisti tuhoaa koko perheen.

Vierailija
8/8 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaikki lakaistiin maton alle ja ilmapiiri oli äärimmäisen kireä.